Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 4

Auteur Topic: In welk boek...  (gelezen 29595 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
In welk boek...
« Gepost op: 04 december 2011, 12:46:08 »

Een specifieke vraag, maar wellicht een topic waar meer mensen gebruik van willen maken met soortgelijke vragen. Ik meen me te herinneren dat er ergens in een Arendsoogdeel iets gezegd wordt over een soort "schutters ranking" binnen het leger, dat aangaf hoe vaak iemand tijdens een test het doel had geraakt. Ik weet het niet meer 100% zeker, en ik weet al helemaal niet in welk deel dit dan zou zijn geweest. Weet iemand of dit inderdaad in een Arendsoogboek voorkomt, en zo ja, in welke?
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
Re: In welk boek...
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2011, 13:08:27 »

Jazeker, dat staat in deel 46: De wraak van Grissom. Ik heb het boek nu niet tot mijn beschikking, dus ik kan je het precieze paginanummer niet geven, maar het wordt vermeldt als de kolonel van het fort een aantal scherpschutters die de hoogste ranking hebben naar de hogere posities rond het kamp van Grissom stuurt.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2011, 13:14:30 door Jurgen Rinkel »
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2011, 16:56:19 »

In welk boek noemt Sherrif Grisley mrs. Stanhope Betty?
 Het is een detail dat ooit is blijven hangen en ik ben benieuwd of het echt zo is.

groeten

Anne

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2011, 20:07:03 »

Ik durf met zekerheid te zeggen dat dat nergens het geval is. Grisley noemt mrs. Stanhope altijd 'mrs. Stanhope' en mrs. Stanhope zegt 'sheriff' of 'Grisley' of een combinatie van beide.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2011, 21:22:24 »

Jazeker, dat staat in deel 46: De wraak van Grissom. Ik heb het boek nu niet tot mijn beschikking, dus ik kan je het precieze paginanummer niet geven,

p.66 ;D

maar het wordt vermeldt als de kolonel van het fort een aantal scherpschutters die de hoogste ranking hebben naar de hogere posities rond het kamp van Grissom stuurt.

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 december 2011, 20:31:28 »

In welk boek neemt Witte Veder een bad of duikt in een rivier om zich te wassen?

groeten

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 december 2011, 20:53:04 »

In zowel deel 20 als deel 34 wordt Witte Veder in de rivier gegooid door zijn tegenstanders. Maar of hij ook vrijwillige baden neemt kan ik me zo niet herinneren. Jurgen wellicht?

Wim ;D

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #7 Gepost op: 06 december 2011, 10:24:54 »

Vergeet ook 'Het raadsel van de Rode Rivier' uit deel 45 niet als het om in een rivier gooien gaat. Maar gewoon wassen? Dat kan ik me ook niet herinneren.

Jurgen

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 december 2011, 17:33:38 »

ik heb net nr 16 en 17 gelezen en in een van de twee staat dat hij zich wast, tenminste er wordt water gehaald, zodat ze zich kunnen wassen na een dag werken. Arendsoog gaat geregeld in bad en in een rivier om zich te wassen, maar ik heb de indruk dat Witte Veder dat dat nooit doet.

groeten

Anne

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2011, 21:50:40 »

Waarom zou je je ook wassen als je regelmatig gedwongen de rivier in moet? ;) 'Nah, ik wacht wel even met dat bad, binnen een week lig ik toch wel weer te spartelen.' Misschien baddert Witte Veder voordat hij het ontbijt maakt, terwijl Arendsoog nog ligt te slapen. Als ze samen zijn, wordt het verhaal namelijk altijd vanuit het perspectief van Arendsoog verteld en dat is toch een wat luiere wammes dan WV.

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2011, 21:27:50 »

Ik zat me net vreselijk dom te voelen dat ik me de achternaam van Geoffrey (gouverneur van Louisiana) niet kon herinneren, maar ik zie tot mijn verbazing in de encyclopedie dat hij daar ook geen achternaam heeft?! Gek, aangezien de naam van zijn vrouw juist zo'n belangrijke rol speelt.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 januari 2012, 15:05:50 »

In een van de boeken, weet niet zo snel uit mijn hoofd welk, is Ann jarig.

Is er ook een deel waarin Arendsoog jarig is/was/geweest?

groeten

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 januari 2012, 09:36:34 »

De verjaardag van Ann wordt in elk geval gevierd in deel 32, het raadsel van de C-Ranch.

Op p.12 is te lezen dat Ann jarig is.

Op p. 14 las ik ook nog iets dat mij opviel: Jim, de voorman eet mee met de familie. Ik dacht altijd dat de cowboys zelf hen eten kookten in het cowboyhuis en dat de voorman daar ook bij was.

Wim ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2012, 12:27:50 »

Nog een aardige: in welke delen van de serie spreekt Witte Veder in de taal van zijn stam?

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2012, 21:25:18 »

En in welke boeken heeft Witte Veder contact of is bij/met zijn stam?

Het is niet echt praten, maar in deel 50 gebruiken Arendsoog en Witte Veder gebarentaal die door de indianen wordt gebruikt. Maar ik weet niet meer of dat de gebarentaal van Witte Veders stam was.

groeten

Anne
Pagina's: [1] 2 3 4