Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Arendsoog in Canada  (gelezen 2937 keer)

Chris Stamp

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
Arendsoog in Canada
« Gepost op: 27 november 2010, 14:22:58 »

Beste fans, ik zat er net even aan te denken, lezend in De Geest van de Eenzame Wolf dat Arendsoog de indianen op
de handelspost van zijn vriend Dan Stevens toespreekt. Arendsoog zegt namelijk "Witte Veder is opperhoofd van zijn
stam en zelf ben ik het ook al een aantal jaren". Ik ben dit gegeven in eerdere Arendsoogboeken nooit tegengekomen. Hoe is Arendsoog opperhoofd geworden? Wie kan mij daar antwoord op kan geven? Misschien komt
dit antwoord ook nooit omdat bijde schrijvers er niet meer zijn. Met uiteraard respect aan Jack Nowee. Ik prijs mij
gelukkig dat ik je op de fandag mocht ontmoeten. Dat was een van de mooiste momenten uit mijn leven het gaf mij het gevoel dat ik Arendsoog ontmoette.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re: Arendsoog in Canada
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2010, 17:39:47 »

Ik heb zojuist deel 1 nog eens doorgebladerd, maar daar kon ik het inderdaad niet zo vinden. Andere delen waar Arendsoog direct contact met indianen heeft zijn o.a. deel 2, 9, 24 en 54. En deel 12 natuurlijk.

Wel staat in diverse boeken beschreven dat Arendsoog zijn bijnaam van de indianen heeft gekregen.

Een erenaam kreeg een indiaan meestal pas als hij tot de krijgers ging behoren. Wellicht dat Arendsoog de naam 'Arendsoog' kreeg toen hij als opperhoofd werd aangesteld. Dat gebeurde dan al voor deel 1.

Wim ;D
Pagina's: [1]