Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Ik voelde mij als Arendsoog  (gelezen 3120 keer)

Chris Stamp

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
Ik voelde mij als Arendsoog
« Gepost op: 18 november 2010, 20:01:09 »

Beste Fans,
In deel 61 "jacht op een schaduw" voelde ik mij hetzelfde als Arendsoog. Hij maakte daarin kennis met sheriff Rundon,
een oude vriend van Arendsoogs baas/vriend sheriff Grisley. Deze sheriff Rundon stelde aan Arendsoog voor hem bij
zijn voornaam Warren aan te spreken hetgeen Arendsoog nogal wat moeite kostte omdat hij van zijn ouders had
geleerd dat hij ouderen altijd met u meneer diende aan te spreken. In de pakweg 40 eerste boeken zegt hij ook je en
jij tegen sheriff Grisley, later is dat u geworden. Ik heb van mijn ouders dezelfde opvoeding gehad. Maar ik maak het nu ook mee dat ik met mensen omga die meer dan 20 jaar ouder zijn en die staan erop dat ik ze tutoyeer en bij de
voornaam aanspreek. Veel lezend in de Arendsoogboeken (elke dag) heb ik ook nog geleerd van de schrijvers. Hier
mogen de nabestaanden van de schrijvers trots op zijn.

jack nowee

• Gast
Re: Ik voelde mij als Arendsoog
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2010, 23:36:37 »

Hier
mogen de nabestaanden van de schrijvers trots op zijn.

In dank aanvaard! [cl]

Jack  :-O

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re: Ik voelde mij als Arendsoog
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2010, 18:11:35 »

Toen ik als 8 jarig jochie Arendsoog voor het eerst las en dan buiten met vriendjes cowboy en indiaan speelde voelde ik me ook als Arendsoog... ;D

Compleet met pistool in 't holster en witte hoed! Alleen het gooien met de lasso bleek erg moeilijk...

Wim ;D
Pagina's: [1]