Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: ''Waar speelt alles zich af''  (gelezen 7399 keer)

Bas

• Marshall
    • Bekijk profiel
''Waar speelt alles zich af''
« Gepost op: 20 juli 2013, 22:10:25 »

Ik geloof dat er een foutje staat in het gedeelte ''waar speelt alles zich af''.
Er staat; ''Een stad die wel ook veel in de boeken voorkomt is de hoofdstad van de staat Arizona, Tucson (spreek uit: "Toeson").''
Maar bij mijn weten is de hoofdstad van Arizona niet Tucson, maar Phoenix, is dit een vergissing van mij of een fout?

Groetjes Bas

aj

• President
    • Bekijk profiel
Re: ''Waar speelt alles zich af''
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2013, 22:29:28 »

Phoenix werd de hoofdstad van Arizona in 1889. Daarvoor was Prescott het, daarvoor Tucson en daarvoor Prescott.

Elke keer dat Arendsoog naar de stad Phoenix gaat moet na 1870 zijn, want toen begon het echt een stad te worden. Het telegraafkantoor is er tussen 1870 en 1875 gekomen.

Groeten

Anne
« Laatst bewerkt op: 17 september 2014, 18:01:54 door aj »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2013, 17:06:27 »

Ik kan met zo geen enkel deel voor de geest halen waarin Tucson voorkomt. Wel Phoenix (o.a. 56 en 60).

Wim ;D

Bas

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2013, 16:04:14 »

Ik geloof dat in deel 57, maar dat weet ik niet zeker, wordt gezegd dat 'Duke' nog niet geëxecuteerd is omdat de beul uit Tucson nog moet komen..

Groetjes Bas

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:34:20 »

Bedenk wel, dat zowel Jan als Paul erg losjes met de chronologie omgingen. Dus het kan zijn dat in deel 57 Tucson belangrijk was, en dat dat deel zich eerder afspeelt dan de delen ervoor en erna.

Paul heeft in een interview gezegd dat de delen (maar of hij alle 63 bedoelde of alleen de zijne, weet ik niet), zich ongeveer tussen 1864 en 1874 afspelen en toen was Prescott de hoofdstad. Maar ik zou niet al te strak aan die periode vasthouden  ;) .

Groeten

Anne

« Laatst bewerkt op: 17 september 2014, 18:04:09 door aj »

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2013, 14:13:51 »

"Arendsoog en de bende van Bad Bill" in Arendsoog Extra speelt zich (deels) af in Tucson. Maar verder wordt het alleen een paar keer genoemd.

Groeten,
Jurgen
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’
Pagina's: [1]