Beste forum-leden,
Zoals jullie zullen hebben gemerkt zijn er nogal wat spammers die het voorzien hebben op ons idyllische forumpje. Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik dit hit beste aan kan pakken, en uiteindelijk heb ik de volgende dingen doorgevoerd:
- Er zijn 14 forumupdates geïnstalleerd om de beveiliging helemaal up-to-date te krijgen
- Alle Russische emailadressen zijn geband
- Bekende spammers (de meeste professionele, maar volgens mij ook een (oud)leerling van Jack) zijn op ip adres geband
- Bij registratie moeten gebruikers een (lastige) CAPTCHA invullen (van die letters in een plaatje)
- Elk bericht wordt door een speciale, "intelligente" anti-spam bot gelezen en goed/afgekeurd
- Bij registratie worden alle gegevens door een database van bekende internationale spammers gehaald
Ik hoop met deze rigoureuze maatregelen ineens af te zijn van het probleem. Ik ben een heel klein beetje bang dat jullie wellicht ook ooit aangemerkt zullen worden als spammer, dus bij deze de oproep: mocht je iets vreemds merken bij het normaal gebruik van de website, meldt het dan alsjeblieft in dit topic
Veel forumplezier!
Daniël