Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Diverse Vragen  (gelezen 34327 keer)

jack nowee

• Gast
Re:diversen
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2004, 13:23:01 »

Hoi Wim,
Terug van kamp. Pijn in m'n poot, te weinig slaap, 2 voetbalwedstrijden niet gezien, maar verder gaat het wel goed.  ;)

1e druk van de Cowboydetective heeft inderdaad een stofomslag. (Wist ik eerst ook niet, hoor)

Jack  :D

eline

• Newbie
  • *
  • Usha = lieff
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2004, 13:37:37 »

PS: Zou deze Ariëtte onze eigen Ariëtte/Jet [laatste lid] zijn??

het zou kunnen, want ik had een berichtje gekregen waarin stond dat ze 11 jaar was en nog wel wat

eline

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2004, 17:56:46 »

Klopt als een bus. Ik ben het zelf in hoogsteigen persoon.
Ik had de eerste keer een paar boeken meegenomen. Na een paar keer vroeg mn ene zus of ze leuk waren en ging ze lezen. Nu is ze er helemaal gek van. En nog twee broers van me vinden het ook hartstikke leuke boeken. En dat is allemaal gekomen door een jongen uit mijn klas die zei dat de arendsoogboeken leuk waren.

Grtz, Jet ::)

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
Re:Diverse Vragen
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2004, 23:24:21 »

over het reparen van de stofomslagen, ik gebruik daar altijd leukopor voor.
dit plakband laat geen lijmresten na en verkleurd niet (volgens mij)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Bart

• Newbie
  • *
  • Train hard, win easy
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 oktober 2004, 12:33:54 »

Veel succes, en by the way, vul aub een uitgebreidt drukken overzicht in! Zijn Jack en ik ook weer blij  ;D

ik weet niet of iemand zit te wachten op een drukkenoverzicht van mijn collectie, maar als iemand ff een uitleg stuurt (bij voorkeur via mail of op dit forum) wil ik op een verloren avondje (of twee) wel even m'n best doen.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 oktober 2004, 18:12:13 »

ik weet niet of iemand zit te wachten op een drukkenoverzicht van mijn collectie, maar als iemand ff een uitleg stuurt (bij voorkeur via mail of op dit forum) wil ik op een verloren avondje (of twee) wel even m'n best doen.

Hey Bart,

De standaard lijsten met daarop alle verschillende uitgaven staan op de site (onder eerlijk delen in het bericht Excelbestanden drukkenoverzicht). Dit zijn Excel bestanden waarin in een aantal punten uitgelegd staat hoe je je eigen boeken op de lijst kunt aangeven. Er bestaat een uitgebreide en een verkorte lijst.

Als je er niet uitkomt, kan ik altijd wat meer uitleg geven.

Wim
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2004, 18:15:59 door kootw »

jack nowee

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 06 oktober 2004, 22:50:47 »

Citaat
Hebben jullie je verzameling apart verzekerd?

Loopt met m'n inboedelverzekering mee. maar als je bekijkt wat de emotionele waarde is....
Die is met geen geld te vergoeden.  :(

Jack  :-O

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #22 Gepost op: 06 oktober 2004, 23:23:50 »

Nee, voor jou ligt dat nog gevoeliger dan voor anderen, in dit specifieke geval. Ik heb de meeste Arendsoog boeken zelf gekocht, dus daar zit minder emotie bij dan bij de boeken die ik van mijn opa heb geërfd, bijvoorbeeld.

De reden dat ik dit vraag is namelijk deze: ik heb van Unesco een programma gedownload, om een bibliotheek mee te beschrijven. Ik zit er over te denken om al mijn boeken te gaan invoeren in een database met alle karakteristieken en als het mogelijk is, met foto's of scans erbij. Niet alleen voor mijn eigen overzicht, maar ook voor verzekerings doeleinden.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Groetjes,
Miss Arendsoog.

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 08 oktober 2004, 08:59:36 »

ha miss!
heb je een link naar dat programma? ik zal wel eerst een sabbatical moeten opnemen om al mijn boeken in te voeren, maar ik denk dat het verzekeringstechnisch toch handig is. is emotionele waarde in geld uit te drukken? bij brand red ik na mijn katten eerst mijn arendsogen....
om on-topic te blijven; jack, was jij net zo blij met een arendsoogboek vroeger van 1 gulden 75 als wij nu zijn met een boek van 100 euro? met andere woorden; is emotionele waarde aan inflatie onderhevig?  :grin:

groetjes,
kiki

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 08 oktober 2004, 09:47:03 »

scanprogramma's genoeg  ;D
het ging mij meer om een programma om gemakkelijk boeken in te registreren en classificeren. uiteraard kan dit ook in access, maar alles wat al verzonnen is scheelt mij weer denkwerk....

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #25 Gepost op: 08 oktober 2004, 09:50:04 »

Voor de geïnteresseerden: Je moet het eerst aanvragen, dan krijg je een mail met daarin het bestand. Dit is op zich heel erg klein, maar zodra je gaat invoeren wordt het wel gigantisch, je moet dus wel een goede computer hebben.

Dit is de link:
http://portal.unesco.org/ci/en/ev.php-URL_ID=5330&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html#download

Ik heb thuis een gewoon scanapparaat met bijbehorende software, maar ik bedoel meer of je scans ook kan linken aan de database. Ik heb het verder nog niet uitgeprobeerd; ik laat het jullie weten.

Aangezien dit onderwerp Diverse Vragen heet, is het wel erg lastig om Off topic te raken, Tino! ;D

Groetjes,
Miss Arendsoog

jack nowee

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 08 oktober 2004, 20:02:04 »

Citaat
jack, was jij net zo blij met een arendsoogboek vroeger van 1 gulden 75 als wij nu zijn met een boek van 100 euro? met andere woorden; is emotionele waarde aan inflatie onderhevig?

Arendsoogboeken van ƒ1,75 heb ik nooit gekocht. Kreeg op een gegeven moment een hele stapel, die vroeger van mijn opa waren geweest. Maar in het ouderlijk huis van mijn vader stonden wel 20 nummers 1, 20 nummers 2, enz. Die zijn toen verdeeld. De boeken van mijn oom, heb ik van 35 of zo allemaal met handtekening. Dát is de emotionele waarde die ik bedoel. Als zoiets verbrandt, kan geen ander boek dat vervangen.

Maar ik ben wel blij met mijn boeken. Al kosten ze soms ook erg veel geld  ;)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #27 Gepost op: 08 oktober 2004, 23:23:13 »

Ja, absoluut!
Ik heb een hele hoop boeken van mijn opa, waar voorin zijn naam en het nummer van de catalogus die hij had instaat; dan kan het een goedkope paperback zijn, maar ik zou in tranen zijn als daar iets mee zou gebeuren. Heb ook Het Rad van Fortuin met een handtekening van Thea Beckmann. Begrijp je helemaal, Jack.

Groetjes,
Miss Arendsoog.

jack nowee

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 09 oktober 2004, 13:52:51 »

Ik denk dat dit het probleem is van veel verzamelingen, maar ook van alle dierbare dingen iemand bezit. De emotionele waarde is altijd groter dan de materiële. Zelfs al zijn bepaalde dingen die je verzameld hebt nog te vervangen, toch is de "zoektocht" naar het bepaalde object m.i. verloren als het gestolen/verbrand wordt.
Maar ik zie geen oplossing om dit probleem op te lossen.
Allemaal een grote brandvrije kluis huren en daar je dierbare spulletjes in opbergen en er af en toe van genieten.  :(
Nee, dat zie ik toch ook niet zitten.

Ales Majer

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 19 mei 2005, 22:42:12 »

Hoi Wim,
Terug van kamp. Pijn in m'n poot, te weinig slaap, 2 voetbalwedstrijden niet gezien, maar verder gaat het wel goed.  ;)

1e druk van de Cowboydetective heeft inderdaad een stofomslag. (Wist ik eerst ook niet, hoor)

Jack  :D

Goeiedag!

Ik lees hier toevallig iets over Cowboy-Detective. Ik zit wat te surfen op de site van mijn lokale Bieb en die heeft een 5e druk van deze titel uit 1952 maar die geeft aan dat het een Arendsoog-deel is.

Nu had ik nog nooit van deze titel gehoord en na het raadplegen van de site van Daniël lees ik ook dat het valt onder de "overige boeken" van J. Nowee.

Cowboy-Detective heeft dus niks met Arendsoog of Witte Veder te maken??

Trouwens, vooor de liefhebber, de bibliotheek-recencent legt een opvallend gebrek aan inlevingsvermogen aan de dag met betrekking tot de doelgroep en het jaar van uitgave.  [cl]

Toch jammer dat deze mensen, ongetwijfeld gesubsidieerd, recensies van boeken mogen geven.   :-[

Behalve dat de taal en de loop van het verhaal, waarin Arendsoog geholpen door Witte Veder een bende oprolt, die op revolutie in Mexico uit is, geforceerd aandoen, hangt het verhaal van onwaarschijnlijkheden aan elkaar. Het is niet ècht, noch wat de beschrijvingen van het Wilde Westen en de avonturen, noch wat de karaktertekening betreft. Twee stoere helden lossen alle problemen, gesteund door hun christelijk geloof, moeiteloos op. En dan op naar de volgende avonturen, waarnaar ook voortdurend in het boek verwezen wordt. Louter als ontspanningslektuur een zeer middelmatig avonturenboek. Duidelijke druk, overzichtelijke bladspiegel.

Ik ga morgen gelijk kijken of Cowboy-Detective niet is uitgeleend  ;D
Pagina's: 1 [2] 3