Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat huiverig ben op het aanbieden van links naar sites die niks met Arendsoog te maken hebben. Pagerank is leuk en aardig, maar ik plaats niet voor niets ook geen banners op mijn site. Als je trouwens in google naar Arendsoog zoekt, dan kun je er nu al echt niet omheen hoor
Banners worden massaal genegeerd door het surfende publiek, ondanks dat er nog mensen zijn die denken dat ze er nog geld mee kunnen verdienen.
Natuurlijk ben je goed te vinden als men zoekt op Arendsoog, maar het zou ook aardig zijn als men hier terecht kwam door bijvoorbeeld het zoeken naar een term als "jeugdboeken".
Mijn eigen aanpak is door voor de links een aparte pagina te reserveren, zodat de pagina's waar het feitelijk om draait niet vervuild worden door links. Al komt er geen hond op die pagina kijken, de spider van Google komt er zeker wel, en ziet de backlinks. En dat is waar het om gaat. Op de andere pagina's hoef je dan alleen maar naar die ene linkpagina te verwijzen.
Op een van mijn sites bleek de link naar deze website al te bestaan. Ik heb hem alleen licht aangepast. Indien je een banner hebt van 120 x 90 pixels, kan ik daar ook naar verwijzen.
De link die ik heb bewerkt is te vinden op:
http://www.selectiegids.nl/review.php?sid=8805&recat=