Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Oh yeah, personal update  (gelezen 4394 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
Oh yeah, personal update
« Gepost op: 26 oktober 2005, 22:16:41 »

HAAAAAAAAALLOOO allemaal,

Ik hoop dat iedereen het goed maakt. Ik ben even te uitgeput om te werken, dus ik maak van de nood een deugd en ga jullie even vertellen wat ik allemaal aan het doen ben en hoe het met me gaat. Verder moet natuurlijk iedereen zich vrij voelen even een update over zichzelf te geven in dit topic, want iedereen lijkt het druk te hebben.

Goed, waar zal ik beginnen. Ik ben dus bezig met de aanmelding voor Harvard, het schijnt dat ik dat ongeveer een jaar geleden had moeten bedenken, dus ach. Ik weet niet f het gaat lukken, groot is de kans niet, maar wie niet waagt enz. enz.. Ik heb inmiddels m'n SAT I test gemaakt (5 uur durende test met Engels en Wiskunde). De uitslag krijg ik Zaterdag, maar het ging wel aardig. Engels is gewoon toch lastig als je het niet de hele dag spreekt, maar voor een Nederlander heb ik het vast wel goed gemaakt. Wiskunde is te simpel voor woorden natuurlijk.

Verder heb ik eindelijk alle papieren de deur uit, van veel te slijmerige brieven van leraren, rector en decaan tot alle eindcijfers sinds de 1e klas (ik kwam erachter dat ik in 5 jaar precies 3 zevens heb gehaald, verder altijd minstens een 8...  ::)), en natuurlijk heel veel persoonlijke gegevens, essays en financile documenten. Het enige wat ik nu nog heb is een gesprek met de Harvard contactpersoon in Nederland (4 november) en de SAT II Subject Test (5 November). Die SAT II houdt me lekker bezig, zonder beta-profiel heb je namelijk weinig keuze wat je gaat doen. Ik moest 3 vakken kiezen, en het enige wat ik kon was Frans en Wiskunde... Ik heb nu dus U.S. History erbij genomen, maar dt kan ik helemaal niet. Ik haal nu dus vrolijk in 2 weken 4 jaar stof in... ach het gaat wel. Gevolg is wel dat ik hele dagen zit te lezen, samen te vatten en te leren en dat er verder weinig tijd overblijft.

En als klap op de vuurpijl zoek ik dan natuurlijk ook nog eens net dt moment uit om verliefd te worden. Sinds iets meer dan een week ben ik weer, uhm, "aan de vriendin" (stomme uitdrukking). Ik vind het hartstikke leuk natuurlijk, maar het kost wel weer... veel tijd. Dat ze bij Tilburg in de buurt woont helpt ook niet echt, maar ik red me wel :)

Goed, na 5 november ben ik weer een beetje vrij en ben ik wat meer te verwachten op het forum. Mijn proefwerkweek (week voor de herfstvakantie) is niet slecht gegaan, dus het komt wel goed dit jaar :)

Ciao!

Danil  8)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

jack nowee

• Gast
Re: Oh yeah, personal update
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2005, 00:13:33 »

:P :P Poeh, h !!! [y]

Je hebt het maar druk!!!!  Niet gaan stressen!

Jack  :-O
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2005, 23:03:44 door jack nowee »

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2005, 17:14:35 »

Wat heb je het toch druk, arme ziel :P :P :P :P :P. Ik heb maandag 3 SO's en de dag daarna een repetitie en verder in die week nog een paar SO's en een hle belangrijke repetitie. Veel leren :z >:( :'( :'(

Groetjes, Jet :P

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2005, 16:54:51 »

Zo, ik ben klaar met alles. Zucht. Puf. Steun. Eindelijk geen Harvard papieren meer, geen toetsen, niets. Gewoon weer rustig proefwerkweek ;) Ik ben gisteren naar Rotterdam geweest, dagje meegelopen met twee studenten die het Mr. Drs. programma doen (Economie en Rechten masters in 6 jaar). Ik vond het erg leuk, als Harvard niets wordt zal ik me niet vervelen. Ik denk eigenlijk dat ik er prima nog wat geschiedenis colleges bij kan doen, zo zwaar was dat programma nou ook weer niet.

Wel ontdekte ik dat ik voor colleges echt een bril nodig zal hebben. Ik kan vooral in een grote zaal met geen mogelijkheid lezen wat er op een bord staat. Vandaag maar meteen even naar de opticien geweest. Ik had een afwijking van -0,5 en 0,25, dat is opzich maar heel weinig. Ik heb alleen ook een cilinder dan 1 en 1,5 (geloof ik), wat er ongeveer op neerkomt dat mn ogen niet rond zijn. Ik heb dus maar meteen een bril laten maken. Ik hoef hem in het dagelijks leven niet op, want ik kan bijvoorbeeld in een klaslokaal prima lezen wat er op het bord staat. Het zal dus puur zijn voor tv kijken (ondertitels) en voor volgend jaar in collegezalen.... toneelvoorstellingen is ook wel handig bedenk ik me net ;) Over toneelvoorstellingen gesproken: ik ga vanavond naar MacBeth. Erg benieuwd...

Groetjes,

Danil
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2005, 11:12:39 »

vorige week even naar apeldoorn geweest was een boeken markt

erlag best wat arendsoog /lage nr's uiteraad /

was opzich best een leuke markt maar erg rustig

gisteren naar zwolle geweest naar de landbouw miniaturen beurs erg mooi en erg druk
was de grootste beurs van europa op dit gebied de bezoekers kwamen dan overal vandaan

er ook een zweedse stand
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2005, 10:00:19 »

Ik heb ook een bril. Rechts heb ik -3,5 en links -2,75. Zonder bril zie ik echt alles wazig.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #6 Gepost op: 16 november 2005, 16:46:42 »

Mijn ogen zijn toch wat slechter dan die van jullie.

Links heb ik -4,75 en rechts -5,5.
Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2005, 12:32:04 »

Dat is ook niet prettig. Mijn a.s. schoonzus(je) :P heeft al vanaf haar 3e een bril. En het zusje van mijn andere schoonzus heeft ook een bril en haar glazen zijn ong. een halve cm dik.

Pagina's: [1]