Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Arendsoogs liefdesleven  (gelezen 24666 keer)

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Arendsoogs liefdesleven
« Reactie #30 Gepost op: 20 april 2014, 11:26:54 »

Haha, zo bedoel ik het niet, ik heb er gewoon echt nog nooit aan gedacht.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 20 april 2014, 13:09:20 »

Haha, zo bedoel ik het niet, ik heb er gewoon echt nog nooit aan gedacht.

Het is inderdaad niet het eerste waar je bij WitteVeder aan denkt. ;)  :D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 20 april 2015, 14:16:30 »

Het is inderdaad niet het eerste waar je bij WitteVeder aan denkt. ;)  :D

Waarom niet? In de boeken lees je enkele malen dat Witte Veder onder zijn gebronsde huid bloost bij vrouwelijke aandacht (o.a. deel 24, maar ik las het pas ook nog een keer in een ander boek), over Arendsoog lees ik dat volgens mij niet een keer.

Wim ;D

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 20 april 2015, 15:42:06 »

Waarom niet? In de boeken lees je enkele malen dat Witte Veder onder zijn gebronsde huid bloost bij vrouwelijke aandacht (o.a. deel 24, maar ik las het pas ook nog een keer in een ander boek), over Arendsoog lees ik dat volgens mij niet een keer.

Wim ;D
Dat kan ik me ook niet herinneren, nee. Ik heb wel de indruk dat Louise hem ook niet helemaal koud laat, maar het staat er niet letterlijk. Even uit mijn hoofd dan.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2015, 12:54:48 »

Ik zit tijdens het opruimen van m'n werkkamer nog eens naar de interviews met Paul Nowee te luisteren. In het interview ter gelegenheid van de verschijning van de 50e Arendsoog wordt hem zelf gevraag waarom Arendsoog geen vrouw heeft. Zijn antwoord luidt dat Arendsoog de handen vol genoeg heeft aan Ann en zijn moeder en dat hij - als daar ook nog een vrouw bij moet - geen tijd meer heeft om op avontuur te gaan  :P

Wim ;D

Ik blijf dit toch een wat makkelijke oplossing vinden.
Arendsoog heeft toch helemaal zijn handen niet vol aan zijn moeder en zusje? Ze komen in 10 delen al niet voor, in veel delen alleen in de eerste hoofdstukken en hem echt tegenhouden doen ze helemaal niet.

Groeten,

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2015, 17:13:57 »

Ik blijf dit toch een wat makkelijke oplossing vinden.
Arendsoog heeft toch helemaal zijn handen niet vol aan zijn moeder en zusje? Ze komen in 10 delen al niet voor, in veel delen alleen in de eerste hoofdstukken en hem echt tegenhouden doen ze helemaal niet.

Groeten,

Anne

Ja dat weet jij! Jullie hebben alle boeken tot de komma geanalyseerd. Die interviews waren voornamelijk voor zijn (jonge) lezers en dan was het antwoord van Paul heel plausibel, zonder dat hij daar diep op in moest gaan. 

Voor kinderen heel geloofwaardig. Moeders zeuren altijd en stoppen je "vol" met goede raad. Laat staan als je getrouwd was. Dan mocht je helemaal niet meer achter de boeven aan zonder extra wolletje en je tandenborstel en elke avond naar huis telegraferen waar je was!   ;D

Jack  :-O

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 27 april 2015, 18:13:59 »

Ja dat weet jij! Jullie hebben alle boeken tot de komma geanalyseerd. Die interviews waren voornamelijk voor zijn (jonge) lezers en dan was het antwoord van Paul heel plausibel, zonder dat hij daar diep op in moest gaan. 

Voor kinderen heel geloofwaardig. Moeders zeuren altijd en stoppen je "vol" met goede raad. Laat staan als je getrouwd was. Dan mocht je helemaal niet meer achter de boeven aan zonder extra wolletje en je tandenborstel en elke avond naar huis telegraferen waar je was!   ;D

Jack  :-O

Natuurlijk begrijp ik dat de antwoorden van Paul voor zijn lezersdoelgroep bedoeld zijn.  :P  ;D

Interessant zou zijn om te achterhalen, of die jeugdige lezers na dit antwoord niet meer vroegen waarom Arendsoog niet getrouwd is of zagen zij ook dat de bemoeienis van mrs Stanhope wel meeviel.... ;)

Maar ik begrijp ook dat zoiets nooit zal gebeuren..(dat er dus nooit een volledige biografie komt).

Groeten,

Anne

« Laatst bewerkt op: 30 april 2015, 06:18:35 door aj »
Pagina's: 1 2 [3]