Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Arendsoog weetjes  (gelezen 15372 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Arendsoog weetjes
« Gepost op: 19 mei 2005, 20:01:36 »

Bij de laatste schoning is het topic 'Wist u dat' gesneuveld, maar er zijn zat leuke weetjes.

Is het jullie opgevallen dat in deel 1 Witte Veder niet zonder meer Arendsoogs vriend is? Meerdere malen wordt gezegd dat Arendsoog Witte Veders '(jonge) meester' is. De verhouding verandert in deel 2, als Witte Veder dichter bij bekering komt, om uiteindelijk gedoopt te worden.

Verder was er ergens een discussie over de ranch van Arendsoog. Dit is niet dezelfde als die van zijn vader, hoewel beide ranches de naam S-Ranch zouden kunnen hebben gehad. De oude ranch is na de dood van Arendsoogs vader verkocht en aan het einde van deel 1 ontvouwt Arendsoog het plan om een stuk grond te kopen en een nieuwe farm te bouwen.

Wisten jullie dat Arendsoog zwart haar had? Zie deel 15.

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re: Arendsoog weetjes
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2005, 18:56:37 »

In heel veel delen is er sprake dat Arendsoog makkelijk voor een Mexicaan kan doorgaan, op voorwaarde dat hij een snorretje laat groeien. ;D
Hij spreekt ook zo wonderwel goed spaans, wat eigenlijk niet zo verwonderlijk mag zijn voor iemand die al lang in Arizona vertoeft.

Ik weet niet zeker of er ergens discussie is over de kleur van zijn ogen, maar die zullen wel bruin zijn zeker? Een Mexicaan met blauwe of groene ogen, dat kan ik me moeilijk voorstellen.

Toch heb ik ook vele malen de indruk dat Arendsoogs haarkleur niet altijd ravenzwart is zoals bij een zuiders type verwacht wordt. Zal weer te wijten zijn zeker aan de lange reeks boeken die zijn uitgebracht? ;)

Wie kent eigenlijk de haarkleur van Ann?

Little Eagle :P
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2005, 20:01:22 »

Ann heeft blond haar (Witte Veder vindt ergens een keer een lange, blonde haar en concludeert dat ze Ann daar hebben vastgehouden).

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2005, 20:05:14 »

Bedankt Miss Arendsoog. Ik had ergens in mijn achterhoofd al zo het idee, maar was er echt niet zo zeker meer van.

Little Eagle ;)

Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2005, 10:42:26 »

zie ook pagina 6 van De verdwijning van Arendsoog

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2011, 21:57:03 »

Waarom noemt Arendsoog Witte Veder boy? 
Ik vind het een tikje kleinerend klinken (maar dat is met de oren van nu). Spreekt Arendsoog hem wel eens aan met witte Veder?

(ik heb lang niet alle boeken gelezen, dus misschien staat het wel ergens.)

Anne

esjendal

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2011, 15:45:27 »

Waarom noemt Arendsoog Witte Veder boy? 
Ik vind het een tikje kleinerend klinken (maar dat is met de oren van nu). Spreekt Arendsoog hem wel eens aan met witte Veder?

(ik heb lang niet alle boeken gelezen, dus misschien staat het wel ergens.)

Anne

Meestal als arendsoog met anderen praat noemt hij witte veder gewoon bij de naam.

Esjendal

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2011, 22:42:50 »

Ik weet niet of dit in de verdwenen wist u datjes stond:

In het eerste verhaal uit ' in leven of...lood' herinnert Arendsoog zich dat er een berg instort als hij 12/13 jaar is.

Ook speelde hij samen met Ann een detectivespel waarin ze in codetaal spraken. (ik vraag me wel af of het qua tijd klopt dat ze samen dat spel konden spelen, gezien het leeftijdsverschil. Zij zou toch een jaar of 7/8 moeten zijn om dat te begrijpen en dan is hij al 15/16. Speel je dan nog met je kleine zusje?).

Een aanvulling: In een interview, ergens te vinden op dit forum, vertelt Paul dat Ann zes jaar jonger is. In bovestaande geval is Ann dus 6/7 jaar. Dan zouden ze dat spel prima kunnen spelen.

Anne
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2012, 16:15:40 door aj »

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 april 2011, 14:46:49 »

Ik denk dat als je op een boerderij woont, In the middle of nowhere dus, dat je langer met een zus speelt, met een groter leeftijdsverchil, dan als je in een dorp of stad woont met meer speelvriendjes dichtbij.

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2011, 20:23:23 »

In de boeken wordt er door Arendsoog behoorlijk gerookt.

In deel 2 rookt hij aan het eind een pijp, in deel 4 rookt hij sigaretten. Richting deel 63 begint hij steeds minder te roken, lijkt het. Waarschijnlijk kun je het rookbeleid door de tijd heen, door de boeken heen volgen.

Iemand die zijn eigen sigaretten draait heeft toch geel/bruine vingers, gelige tanden en stinkt naar sigarettenrook? Toch krijg je bij Arendsoog een smetteloze indruk ;) (dat zal zeker ook door de illustraties komen).

Anne

esjendal

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2011, 20:19:08 »

In deel 2 rookt hij aan het eind een pijp, in deel 4 rookt hij sigaretten. Richting deel 63 begint hij steeds minder te roken, lijkt het. Waarschijnlijk kun je het rookbeleid door de tijd heen, door de boeken heen volgen.

Iemand die zijn eigen sigaretten draait heeft toch geel/bruine vingers, gelige tanden en stinkt naar sigarettenrook? Toch krijg je bij Arendsoog een smetteloze indruk ;) (dat zal zeker ook door de illustraties komen).

Anne

Is er eigenlijk ook een afbeelding waarop hij rookt?

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2011, 09:32:44 »

deel 6, arendsoog knapt het op (21e druk) blz 26. Arendsoog zit tegenover Barbara Anston zijn preek te houden. Het is een vrij dunne sigaret.

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2011, 18:34:09 »

deel 6, arendsoog knapt het op (21e druk) blz 26. Arendsoog zit tegenover Barbara Anston zijn preek te houden. Het is een vrij dunne sigaret.

Ik zie 't al... Als we ooit nog eens een illustratie-quiz gaan organiseren op een volgende Arendsoog fandag wordt jij een kandidaat om rekening mee te houden, Anne!  8)

Wim 8)

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2012, 16:20:11 »

Anne

Aanvulling: Marcel van der Voort vertelde dat hij bevriend raakte met Paul Nowee. Hij was ook vervent anti-roken. Hij heeft er bij Paul op aangedrongen om Arendsoog steed minder te laten roken, want dat was toch geen goed voorbeeld voor de lezers! Dus het klopt dat Arendsoog steeds minder gaat roken en soms helemaal niet rookt.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 30 december 2014, 21:34:16 »

Ik las vandaag voor uit Arendsoog en de vloek van Arbaz. In het slothoofdstuk staan enkele grappige wetenswaardigheden uit de jeugd van Arendsoog.

Wim ;D
Pagina's: [1] 2