Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Auteur Topic: Verhouding Man/Vrouw  (gelezen 42844 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Re: Verhouding Man/Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 13 april 2005, 16:40:23 »

Helemaal mee een Kiki!! ;D

Nog een sexistisch mannelijk geintje. De hoge hak. Is bedacht door de man, omdat de kont van de vrouw dan zo leuk wiebelt. Het is een tijd in geweest voor mannen, maar uiteindelijk is de vrouw degene die er in rond mag hupsen.

Ik citeer: '1533 Short-statured Italian bride Catherine d'Medici, married at 14 to the Duke of Orleans, wears shoes with two-inch heels to exaggerate her height. The high heel may have been invented by Leonardo da Vinci (1452-1519).' imaginaire voetnoot: http://users.powernet.co.uk/wingett/History1.htm

In ieder geval mooi onderbouwd. ;)
En eerlijk is eerlijk; ik doe er natuurlijk keihard aan mee: hoge hakken, korte rokjes, etc. Als je ergens iets wil, is het vaak de beste methode. Zo hebben beide sexen hun machtsspelletjes.

Bijlagen zijn mooie illustratie.
Groetjes,
Miss Arendsoog.

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #31 Gepost op: 13 april 2005, 16:40:40 »

joo ben ik even een paar uur niet op het forum nou een verhalen waar je u tegen zegt
ik blijf bij mijn stand punt uiteraad
maar vrouwen hebben tijd zat over om buitenshuis tewerken die huisjes van tegen woordig zijn zo schoon
en met al die moderne hulp midddelen
is het helemaal simpel
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #32 Gepost op: 13 april 2005, 16:42:45 »

DOE HET DAN ZELF!

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 13 april 2005, 16:50:18 »

oei miss op de kast

enne mijn tijd komt nog wel dat ik het huis houden moet doen maar zoek eerst een eigen huisje
in het buiten gebied

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #34 Gepost op: 13 april 2005, 17:44:07 »

en no offense daniŽl, maar "in de rondte lullen" is tegen mijn principes en ik ben er van overtuigd dat je geen ongefundeerde uitspraken van mij zult aantreffen. ik ben zelfs al iets verder dan gymnasium en met mijn derde academische studie bezig, dus ook ik wil alles beredeneren / onderbouwen.

Het was voor mij ook niet bedoeld als "luister naar mij want ik doe gymnasium", maar ik lag echt bijna naast m'n stoel door de manier waarop jullie Tino puur door hem te overschreeuwen de hoek in dreven  :D En ik ben de eerste om toe te geven dat er genoeg vrouwen zijn die veel bereikt hebben, maar laten we even naar het nu kijken. Jij bent denk ik hťt voorbeeld dat laat zien dat vrouwen alles kunnen doen wat ze willen tegenwoordig. Studeren kan, sporten kan, slim zijn kan. Mannen liggen niet meer in de weg. En TOCH wordt driekwart van alle uitvindingen gedaan door mannen en is 90% van de top van het bedrijfsleven mannelijk... Ik heb altijd gevonden dat het puur gefrustreerd gezeur is van vrouwen die met hun eigen natuur botsen. Maar opnieuws, puur my humble opinion...

Ik vind trouwens het fenomeen "huisman" een mooi voorbeeld van hoe onmogelijk het is om te zeggen wie er "beter" is... We hebben dus een paar vrouwen in de top van de samenleving en een paar mannen in het huishouden. Het KAN dus allemaal wel maar het gebeurt meestal niet. Moeten we dan niet concluderen dat de natuur een dwingeland is en dat we, hoe graag we ook willen, niet aan onze eigen beperkingen kunnen ontkomen?

Goed, ik vind dat ik wel weer genoeg gezegd heb, einde discussie voor mij  ;)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 13 april 2005, 18:11:29 »

kan wel tegen een stootje hoor maar wij mannen zijn gewoon beter

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 13 april 2005, 19:23:53 »

okť tuinman, dit zijn dus wel uitspraken die je moet onderbouwen wil je geloofwaardig over komen! ik begrijp ook niet goed waar je dit op baseert; blijkt uit het voorgaande niet juist dat we moeten waarderen dat mannen en vrouwen anders in elkaar zitten en dat het geen wedstrijd is? als jij "gewoon beter" bent, dan geef maar een aantal redenen daarvoor. ik zal ze met plezier analyseren.  (L)

en daniŽl, het was niet de bedoeling om tino te 'overschreeuwen', maar ik raak erg kriebelig van willekeurig opgeroepen meningen zonder enig fundament en daar ga ik graag tegenin. miss heeft hetzelfde geloof ik. dit wordt op de universiteit behoorlijk gestimuleerd, en dan niet in het curriculum, maar door mede-studenten. vandaar onze uit pure gewoonte voortvloeiende reacties. in je lofzang op mij vergeet je overigens dat ik ook bijna voltijd werk, een druk sociaal leven heb en het huishouden doe  ;D
ik vraag me trouwens wel af in hoeverre "gender" biologisch bepaald is, volgens mij ligt de kern van het begrip juist in het culturele aspect. niet de natuur dwingt, maar de cultuur. en dan kan ik me voorstellen dat het voor mensen gaat wringen. ik wil geen kinderen, maar zouden ze er onverhoopt wel komen, weet ik nu al wie het leeuwendeel van de verzorging op zich zou moeten nemen. en er zouden allemaal buitengewoon rationele argumenten voor aangevoerd kunnen worden, tijdtechnisch, economisch, sociaal...maar toch...in hoeverre kun je dan nog spreken van een vrije keuze?

einde discussie?? net nu het leuk begint te worden? je geeft te snel op, daniŽl!   :D

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 13 april 2005, 19:42:44 »

daniel heeft al een heel mooi stukje geschreven vind ik kiki
en uhh ben niet zo'n studie figuur
laat mij maar handelen verdien ik wel mijn euro's mee

daar hoef ik niet 20 jaar voor te studeren

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #38 Gepost op: 13 april 2005, 22:48:02 »

einde discussie?? net nu het leuk begint te worden? je geeft te snel op, daniŽl!   :D

Dat wordt niet vaak tegen me gezegd, weer eens wat anders ;)

Even over jouw mooie voorbeeld met de moeder die het kind grotendeels opvoed: is dat nou niet een mooi voorbeeld van natuur? Wie kon er ook alweer zwanger worden? Wat is het eerste woordje van een baby? Dat is nou eenmaal mama, daar doe je niks aan. En ik weet van mezelf (van horen zeggen hoor) dat mijn vader wel degelijk vaak met mij speelde en voor mij zorgde, maar dat ik zelf gewoon liever bij mijn moeder wilde zijn. En zeg nou zelf: moeders blijven nou eenmaal moeders, en de meeste goede moeders zijn nou eenmaal vrouwelijk. Eigenlijk zijn vrouwen dus het slachtoffer van de dingen waar ze goed in zijn  :P ;)

En ik begrijp best dat je als universitair-denkend persoon graag onderbouwing ziet voor alles, maar ik vond persoonlijk juist dat jij en Miss zelf ook nogal met vooroordelen liepen te smijten :D

Cultuur vind ik ook leuk trouwens, want wie zorgt er nou voor een bepaalde cultuur? De mensen toch? En dat zijn kansberekeningstechnisch gezien evenveel mannen als vrouwen. En toch bepalen de mannen dan de cultuur? Dan zijn mannen dus eigenlijk de sterkere soort! Of bepalen de vrouwen het maar vinden ze het wel best zo? Dan moeten ze ook niet zeuren ;)

DaniŽl
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 13 april 2005, 23:47:04 »

Ik ben eigenlijk erg blij dat ik dit topic gestart ben. Ongelooflijk lijk de reacties nu loskomen. Eťn voordeel: via internet kun je mekaar niet echt in het haar vliegen! ;D

Mijn idee over spierkracht: laat de mannen hun kracht maar hebben. In het leven is veel meer nodig dan alleen die brute kracht.

Verleden jaar heb ik bosarbeiders bezig gezien waarvan ik dacht, jongens doe dat toch anders dan gaat het even snel en ben je minder moe. Terwijl zij zoveel mogelijk hout tegelijk oppakten om in de hakselaar te steken, deed ik het met iets minder. Mijn hoeveelheid werd direct geslokken door de hakselaar, dat van de mannen niet. Ik moest wel een paar keer meer lopen(een afstand van enkele stappen) maar mijn hoop hout was minstens zo snel weggewerkt als het hunne. Alleen was ik minder gefrustreerd.
Als wij vrouwen ons verstand gebruiken samen met onze fysieke kracht, kunnen wij evenveel. Of toch bijna. ???

Ik geef ook graag toe dat mannen sterker zijn dan vrouwen. Verschil moet er zijn. Emancipatie mag er zijn, maar er zijn ook grenzen.

DaniŽl, je hebt gelijk wanneer je beweert dat vrouwen beter zijn in het opvoeden van kinderen. Maar de man heeft van zijn kant ook een erg belangrijke rol te vervullen. In de meeste gevallen gebeurt dat dan ook zo. Het is ook niet slecht zo. Een kind heeft nood aan opvang; die vond ik vroeger steeds bij mijn moeder. Nu nog heeft een moeder een belangrijke taak wat de kinderen betreft, of ze nu uit huis gaat werken of niet.

Zodra er kinderen zijn, moeten die voorgaan op de carriere. Eender wie er thuis blijft voor de kinderen. Soms wisselen man en vrouw af hier in BelgiŽ. Goeie afspraken zijn hard nodig dezer dagen.

Maar ik heb daar allemaal geen last van; ik moet wel alles alleen zien te redden. Zal het wel voelen wanneer ik nu maandag weer voltijds ga werken. :D

Ik stop er nu mee; het wordt weer te laat . .  ???

Het woord is aan de volgende. [y]
Waren mensen dieren, dan waren het gťťn beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 13 april 2005, 23:51:10 »

Citaat
Het is een tijd in geweest voor mannen, maar uiteindelijk is de vrouw degene die er in rond mag hupsen

Misschien meer een onderwerp voor "kleding" maar ik meen mij te herinneren dat in deel 56 (en wellicht nog andere delen) de rijlaarzen van Arendsoog (en andere cowbows) ook hoge hakken hadden. Dat was in een tijd dat vrouwen daar vast nog niet mee liepen... ;D ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 13 april 2005, 23:58:46 »

Overigens: Dit is echt een waardeloze discussie. Waar hebben we het over?

Arendsoog, onze grote held, bedacht in 1935, leefde in de 19e eeuw

Deze discussie, gevoerd door de (overigens gewaardeerde) dames-leden van dit forum leidt tot de volgende conclusies:

1. Arendsoog is toch echt wat J. Nowee bedoelde te schrijven. Juist ja een jongensboek
2. Er zijn ook dames wie de spanning en het avontuur in de boeken aantrekt maar die eigenlijk met deze discussie de verhouding man/vrouw, neergezet in de boeken willen wegpoetsen helaas, niet mogelijk.

Plezierige discussie nog, dames!! ;D ;D ;D

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 14 april 2005, 00:14:37 »

Wim, proficiat omdat je zo'n lovende en eerlijke mening durft te geven! ;D

Ik was zelf bjna vergeten waarom ik dit gestart heb. Het viel me gewoon op dat de vrouwen op een gegeven moment meer on-line kwamen dan de mannen. Niet in hoeveelheid misschien maar wel in tijd.

Was zomaar een vaststelling. En zo zie je maar hoe snel je een discussie op gang kan brengen.

Ik was als jong meisje, nu nog eerlijk gezegd, erg avontuurlijk aangelegd. Misschien ook wel omdat ik zes broers had? Wie zal het zeggen. Maar ik heb ontelbare keren moeten vaststellen dat jongens in die tijd veel meer mochten dan meisjes. Of dat nu nog zo uitgesproken is weet ik eigenlijk niet. ???

Ik begreep dan ook volkomen de situatie van Ann in de Arendsoogboeken telkens zij niet mocht meeproeven van het avontuur.

Eťn ding is zeker: niemand is perfect en dat hoeft ook echt niet. Zolang we mekaar maar weten te waarderen! Dat is van erg groot belang. [cl]

Slaperige groetjes van Little Eagle(Kris) :-|
Waren mensen dieren, dan waren het gťťn beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 14 april 2005, 00:18:43 »

OK. en nu ben ik het zat.

Even een hele korte reactie welke ik even kwijt wil:

* Vrouwen hebben korting op de verzekeringspremie voor auto's.
Worden daar de kilometrers welke er gereden worden door vrouwen en mannen meegenomen, dan gaat de verzekeringspremie omhoog van vrouwen.
Kijk eens op de weg in de stad, op het platteland en op de
snelweg, het merendeel van de auto's zijn bevolkt door mannen.
Zijn er in een huishouden twee wagens, dan zegt het merendeel (en dus niet alle) van alle vrouwen: "Geef mij de kleine maar, die kan ik makkelijker parkeren." (oid)
Kleine auto's hebben minder ongelukken, en als die ongelukken toch komen hebben ze minder schade tot gevolg. (zie het groenlinks standpunt)

* Vrouwen hebben een andere bouw dan mannen, het resultaat van een eeuwenlange evolutie.
(Blijkbaar vind degene die de evolutie stuurt het beter als beide soorten er op de aarde rondlopen.)
Het gevolg hiervan is dat er verschillende records van mannen en van vrouwen zijn.

* Wat betreft de zorgtaak die er voor kinderen is, Ik vid dat dat een afspraak is welke de man en de vrouw samen moeten nemen.
Als er dus afgesproken wordt dat de vrouw dat op zich neemt, en de man zich verder kan concentreren op zijn carriŽre dan zijn dat afspraken.
Als er nu anderen beginnen te klagen en zeggen dat dat discriminatie is, dat is KUL. Afspraak is afspraak.
Ikzelf werk ongeveer 60 uur per week, ben ongeveer 10 uur kwijt per week in de vrijwilligerstaken.
De opvoeding van de kinderen is voor het merendeel gedaan door mijn vrouw, zo erg zelfs dat mijn dochter mij alleen zag als ik op tijd was om te zingen bij haar bedje.
IK ben toen ander werk gaan doen om weer kennis te maken met mijn dochter.

* De opmerking van DaniŽl over het in de rondte lullen, ook ik had die gedachte.
En Kiki, ook ik kan aardig in de rondte lullen en dat ook, net als jullie, aardig gefundeerd doen. (en ik heb als afgeronde opleiding geen vwo of iet universitairs)

* Autorijden, ook al weer zo'n koldertheorie.
Mensen welke heel hard door de polder kunnen rijden, zijn er genoeg.
mensen welke heel goed in de stad kunnen rijden zijn er genoeg.
maar mensen welke en in de stad kunnen rijden en in de polder, die zijn er niet zoveel.En dit zeg ik gefundeerd en uit eigen ervaring.

* Huishouden, ja, doordat vrouwen (over het algemeen) meer dingen tegelijk kunnen doen, zijn ze beter in het huishouden.
Meer redenen zij er hier niet voor.
Ikzelf beheers het hele huishouden, maar een ding tegelijk, ik heb moeite met koken en de tafel dekken tegelijk. Uiteraard kan ik de tafel dekken en ik durf te beweren dat ik goed in de keuken ben. Maar als ik klaar ben met koken is het aanrecht een zooitje en de tafel nog niet gedekt, maar het eten is (over het algemeen) zeer goed te pruimen.

Mannen kunnen zich goed richten op 1 ding (en we weten allemaal wat dat is... ;)).

Groetjes,
Miss Arendsoog.

Ja, en jij zei eerder:

En eerlijk is eerlijk; ik doe er natuurlijk keihard aan mee

Dit heten nu vooroordelen miss.
Als jij wil lopen in een kort rokje omdat je dat mooi vind, moet je dat doen.
Als je dat doet omdat je dan een reactie bij het mannelijk geslacht voor elkaar kan krijgen, dan is dat redelijk hypocriet.

kan wel tegen een stootje hoor maar wij mannen zijn gewoon beter

in sommige dingen wel Tino, maar absoluut niet in alle dingen.

Ik denk dat ik hiermee maar eens stop, ik vind het welletjes zo.  (voorlopig)

Anko :D

« Laatst bewerkt op: 14 april 2005, 00:57:29 door anko »
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

tuinman

• President