Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7

Auteur Topic: Verhouding Man/Vrouw  (gelezen 42842 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re: Verhouding Man/Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 14 april 2005, 00:38:15 »

OK. en nu ben ik het zat.
Even een hele korte reactie welke ik even kwijt wil:
Groot gelijk heb je Anko, zoals iedereen trouwens.

Valt het jullie niet op dat dit onderwerp bij iedereen veel langere reacties uitlokt dan we over het algemeen gewend zijn? Ik krijg het gevoel dat iedereen hier zijn frustraties (vergeef me dit woord indien je het weer aanvallend vindt) kwijt kan. Dat is toch positief? ???

Heerlijk eigenlijk dat man en vrouw zo erg verschillen.  :D [y]

ps.Tino,dat gat van die hakselaar had nu eenmaal zijn beperking en die moet je dan respecteren! ::)

Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #46 Gepost op: 14 april 2005, 00:41:22 »

De hoge hak om in het zadel te blijven zitten, bestond sinds het moment dat schoenen uit twee stukken bestonden (middeleeuwen). Dit was dus om praktische redenen, vrouwen daarentegen liepen in die tijd (1533 is een jaartal) op die dingen omdat dat mooi en vrouwelijk was en je er als vrouw veel moeilijker mee kan voort bewegen. De hak van de cowboy laars was overigens niet zo hoog, hoor. Arendsoog is een beetje aan het piepen als ie zegt dat ie er niet op kan lopen. ;)

Heb trouwens nog een opmerking; meer dan 30 % van de hoogopgeleide vrouwen is vrijgezel. Dat is belachelijk en, mijns inziens, verontrustend hoog, want het aantal hoogopgeleide mannen en vrouwen is nagenoeg gelijk en voor mannen is het percentage vrijgezellen veel lager. Er zijn dus nog steeds een hoop mannen die geen hoogopgeleide vrouw willen. Waarom?

Over het bepalen van cultuur: de macht die uit de fysieke kracht voortkwam, moet je niet onderschatten. Vrouwen zaten altijd met kinderen en zwangerschappen (hoezo voorbehoedsmiddelen? baren tot je er dood bij neer viel), waren kwetsbaar en moesten beschermd worden. Hun cultuur is altijd binnenshuis geweest, en heeft daardoor nooit het aangezicht van de grotere maatschappij kunnen bepalen. Politiek en dergelijken hebben tot nog niet zo lang geleden voor een heel groot deel bestaan uit militaire acties. Sommige vrouwen lukte het wel, maar meestal achter de schermen, zelden in de politieke arena en dan door erfrecht (Catharina de Grote bijvoorbeeld).

Dat vrouwen kinderen voort kunnen brengen en mannen niet, is (lijkt me ;)) algemeen bekend. Ik denk niet dat moeders per sé beter in het zorgen zijn dan vaders en ik geef Anko 100 % gelijk waar hij zegt dat er afspraken over gemaakt moeten worden, maar bedenk wel, dat het zeldzaam is. Er wordt vaak gewoon vanuit gegaan dat de vrouw haar carrière opgeeft, vanuit de visie dat mannen beter zijn in het carrière gebeuren. Ik heb een inventaris gemaakt voor het Gemeentelijk Vrouwenoverleg. Er zijn voor de gemeente-diensten vrouwenoverleggen (geweest), die de participatie van vrouwen in het hogere kader (maar überhaupt in de gemeente-dienst) proberen te stimuleren, zodat het personeelsbestand de bevolking weerspiegelt. Als je die cijfers ziet, is dat best wel schrikken. Bijna 90 jaar stemrecht, maar echt lekker loopt het nog niet.

1935 is ook nog niet echt een verlicht moment in de vrouwen geschiedenis, maar het is logisch dat J. Nowee er zo over dacht.  Waar ik echter issues mee heb, is dat sommigen er nog steeds zo over denken...  En dat de discussie mij (ik zal niet voor de andere dames spreken) zo aan het hart gaat, is dat ik de doelgroep ben, om het zo maar te zeggen. Ik hoop dat ik uiteindelijk wel tegen iemand aanloop, maar ik hoop ook dat het niet iemand blijkt te zijn die door manipulatie en kracht mij op die manier afstand laat doen van mijn identiteit (heb dat namelijk al te vaak om mij heen gezien en beangstigd mij. Niet alle mannen zijn zoals jij, Anko).

Reactie op je quote: om niet te verzuipen ja.

Tot zover.

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 14 april 2005, 00:47:48 »

Heb trouwens nog een opmerking; meer dan 30 % van de hoogopgeleide vrouwen is vrijgezel. Dat is belachelijk en, mijns inziens, verontrustend hoog, want het aantal hoogopgeleide mannen en vrouwen is nagenoeg gelijk en voor mannen is het percentage vrijgezellen veel lager. Er zijn dus nog steeds een hoop mannen die geen hoogopgeleide vrouw willen. Waarom?

misschien willen die hoog opgeleide vrouwen wel geen "dom" mannetje?
De hoog opgeleide mannen hebben er blijkbaar geen moeite mee om met een iets minder slim vrouwtje (niet denigrerend bedoeld) te trouwen.

Anko :D
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 14 april 2005, 00:50:37 »

Deze hierboven is als puur  ;D geintje  ;D bedoeld.
niet serieus op ingaan.

maar het mag natuurlijk wel als je een weerwoord hebt.(gefundeerd en dergelijke)
« Laatst bewerkt op: 14 april 2005, 09:39:49 door anko »

DIT BEWIJST:

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 14 april 2005, 01:01:23 »

Zal ik zeker doen Anko.

Geintjes zijn welkom, zeker als ze lief bedoeld zijn. :-*

En nu echt slaapwel want ik moet er onmogelijk vroeg uit. En dat nog geeneens om te gaan werken . . . ???Wel om de goei ziel uit te hangen. Ik wou dat ik eens een keertje beter NEE kon zeggen! >:(

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #50 Gepost op: 14 april 2005, 08:43:30 »

Deze hierboven is als puur  ;D geintje  ;D bedoeld.
niet serieus op ingaan.

Ik vond hem wel scherp opgemerkt eigenlijk  [y] Ik ben juist wel benieuwd naar het verweer :P
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 14 april 2005, 08:48:26 »

wat kan iedereen toch tot laat in de nacht met zinnige opmerkingen komen! mijn cognitieve vermogens nemen na tien uur 's avonds tot verontrustend kleine hoeveelheid af...  :(
maar alle lof voor de bijdragen. als ik even samenvat en analyseer kom ik tot de verbijsterende conclusie dat we met zoveel mogelijk argumenten elkaar gelijk proberen te geven. wat ik opmaak uit de diverse meningen is dat we allemaal vinden dat mannen en vrouwen inderdaad verschillen, maar dat de basis van een gezonde samenleving ligt in het wederzijdse respect voor elkaar en de acceptatie van andersmans sterke en zwakke punten (ik lijk wel een relatietherapeut  ;D). wel is het zo dat de vrouwen op het forum vinden dat door de geschiedenis heen zij minder kansen hebben gekregen en dat de mannen vinden dat zij zeuren, en - belangrijk in dit geval- dat er nu nog mannen zijn die denken dat ze beter zijn dan vrouwen. maar, zo blijkt uit een aantal bijdragen, er zijn ook mannen die daar heel anders over denken en vanuit een hartverwarmende vanzelfsprekendheid het maken van afspraken zien als het fundament van een goede man-vrouwrelatie (anko, wil je met me trouwen?  :D)

dus....hadden we nog een probleem?  ;D

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 14 april 2005, 08:55:46 »

en nog even in aanvulling op anko / daniël: een relatie heb je samen, dus maak je ook samen de keuze voor elkaar. maar uit onderzoek blijkt dat mannen inderdaad de voorkeur geven aan minder hoogopgeleide vrouwen, terwijl vrouwen een voorkeur hebben voor hoog- (hoger) opgeleide mannen. dat is vast die door de eeuwen heen ingebakken onderdanige positie die wij innemen en waarin wij vol ontzag naar het mannetje opkijken.  ;D overigens is dit ook in de natuur zo; aangezien het vrouwtje bepaalt wie met haar paart, wil zij zeker zijn van een superieur nageslacht en zal dus altijd het mooiste (bij kippen), het sterkste (bij hertjes) of het slimste (bij mensjes) mannetje uitkiezen.

dus ik zou zeggen mannen; doe je best en laat je van je intellectueelste kant zien!  (L)

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 14 april 2005, 09:37:29 »

aangezien het vrouwtje bepaalt wie met haar paart, wil zij zeker zijn van een superieur nageslacht en zal dus altijd het mooiste (bij kippen), het sterkste (bij hertjes) of het slimste (bij mensjes) mannetje uitkiezen.

dus ik zou zeggen mannen; doe je best en laat je van je intellectueelste kant zien!  (L)

Beste Kiki, zoals je het hier formuleerd, hebben de mannen in eer relatie geen eigen mening over welk vrouwspersoon met hun paart voor het nageslacht.

Hallo, ik heb een eigen mening!!!!!!!!!!!!
Ik kan mij maar weinig plaatjes herinneren over een vrouwspersoon welke met een knots de man knock out slaat, en hem daarna aan zijn haren meesleept de grot in voor een 18+ ritueel.
Het waren de gezinnen van de mannen welke een meisje uitkozen voor een uithuwlijking, niet de gezinnen van de meisjes.
Veelwijverij, ook een mannelijke uitvinding, ik heb nog nooit gehoord van een vrouw met meerdere mannen om bij elk van deze mannen een kind te krijgen zodat zij kinderen heeft van verschillende genenpakketten.

niet dat dit nu de meest vrouwvriendelijke opmerkingen zijn van mij,
maar historisch gezien slaat deze opmerking van Kiki gewoon nergens op.

ps. Kiki, zodra de relatie met mijn huidige vrouw op de klippen loopt, zal ik aan je denken.
(Houd er rekening mee dat ik vermoedelijk scheiden ga op 12 juli 2069, een week na mijn 80e huwlijksdag)

DIT BEWIJST:

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #54 Gepost op: 14 april 2005, 09:44:27 »

Je hebt je roeping als bemiddelaarster gemist, hoor Kiki. :D Misschien moet je wel naar het Midden-Oosten gaan? ;D

Kiki's opmerking slaat wel ergens op, maar het geldt ook voor mannetjes. Het schijnt dat mensen elkaar onbewust beoordelen op de vraag of iemand goed nageslacht lijkt te kunnen produceren. Wat dat betreft zijn we dus nog niet zo ver geëvolueerd als we wel eens denken. We hebben alleen andere wensen; het vrouwtje wil natuurlijk beschermd worden tegen alle boze elementen in de wereld  ;), het mannetje wil dat ze gezond is om veel kleintjes te kunnen krijgen. Bij dolfijnen paren trouwens alle mannetjes met het vrouwtje en hebben daarmee allemaal de verantwoordelijkheid voor kinderen. Wel handig geregeld. ;)

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 14 april 2005, 09:57:27 »

wat ik heb willen zeggen is dat er vanuit biologisch oogpunt nog bepaalde oerdriften / instincten zijn die mede bepalen wie met wie paart. aangezien mensen daarbij tevens de last van coginitieve vermogens dragen, spelen bij hen ook andere aspecten een belangrijke rol, waaronder financiële draagkracht (voor de zekerstelling van eerste levensbehoeften), status (voor vergrote kans op maatschappelijke vooruitgang), marktwaarde (een mannetje / vrouwtje die al door iemand anders is goedgekeurd moet wel haast de juiste kwaliteiten bezitten voor goed nageslacht) en humor (geen directe evolutionaire toegevoegde waarde, maar immens belangrijk).

"veelmannerij" bestond overigens ook in de oude natuurgodsdiensten; purgisnacht is een prachtig en benijdenswaardig voorbeeld daarvan.  ;D

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #56 Gepost op: 16 april 2005, 08:51:19 »

I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #57 Gepost op: 16 april 2005, 09:29:01 »

[y] [y] een treffende voorbeeld kan ik niet vinden
zo zie je vrouwen kunnen niet rijden
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #58 Gepost op: 16 april 2005, 10:55:05 »

Grappig verhaal  ;), beetje zielig, maar niet echt iets waar je conclusies aan kan verbinden, Tino. 81 zou ik nou niet als het prototype weggebruikster willen aanmerken. Mijn Opa mocht (van de familie) op zijn 78e al niet meer rijden, omdat hij een gevaar op de weg was. Ligt niet aan de sexe, maar aan de leeftijd. Dus, Daniël, post dit soort dingen volgende keer in het topic 'Oud... [Zucht]. ;) :D ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 17 april 2005, 00:53:27 »

Mijn vader heeft vorige maand afscheid genomen van zijn wagen. Hij vond van zichzelf dat het niet zo vlot meer ging in het verkeer, gezien zijn leeftijd: nog maar 78j. Ik moet toegeven dat hij de laatste jaren niet zo zeker meer achter het stuur was. ???

Een goed chauffeur die rijdt met zijn verstand,nooit met een gsm in de hand en zeker ook niet met een sigaret. >:( Dit laatste lijkt misschien wat ver gezocht, maar roken achter het stuur neemt regelmatig je concentratie weg.

Tegenwoordig is geduld nog het allerbelangrijkste om een goed bestuurder te zijn. ;)

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7