Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7

Auteur Topic: Verhouding Man/Vrouw  (gelezen 42224 keer)

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Verhouding Man/Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2005, 19:12:31 »

"hier vliegen ze met grote snelheden door de bochten"?? ik rijd toch erg veel naar en in de achterhoek, ook niet echt dichtbevolkt zou ik zeggen, maar dat soort lui zie ik echt niet  ??? daarbij worden ze geheid van de weg geplukt en maar goed ook zou ik zeggen.

tuinman, kijk je niet wat al te veel formule 1? zelfs schumacher "vliegt" niet meer "met grote snelheden door de bochten", hij stumpert maar wat aan de laatste tijd. verander je image maar in "fernando alonso is the best"  ;D

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2005, 19:22:14 »

nee blijf schumacher fan

en de snelheid zit er wel in hoor en niet elke auto rijd als een idioot

maar vrouwen gaan 60 rijden waar ze 80 mogen grr
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2005, 19:29:08 »

oké dat pleit voor je, dat je trouw blijft aan helden ook als ze een mindere dag hebben  [cl]

ik heb ook een hekel aan mensen die te zacht rijden en die mogen ze van mij evengoed bekeuren. maar weet je, als ik ze inhaal (en geloof me; dat doe ik) dan zijn het vrijwel zonder uitzondering stokoude mannetjes die half dood achter het stuur liggen. gek he, die hele andere perceptie?  ;D

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2005, 19:49:48 »

Citaat
stokoude mannetjes die half dood achter het stuur liggen

Ja!!! In die generatie mochten de vrouwen nog niet rijden, dus het zijn altijd mannetjes.
Eh, mannen rijden 130 waar ze 100 mogen en 100 waar ze 80 mogen. En dan toeteren. Moet je eens kijken hoe breed ik kan rijden met een Suzuki Alto  ;D. Soms heb je dan de lol dat, als ze je ingehaald hebben, je ze twee minuten later met Oom Agent langs de weg ziet staan. Dat is leuk!

Verder verliezen vrouwen niet alle zelfbeheersing als een man zich aantrekkelijk kleed. Mannen gaan vaak kwijlen als ze willekeurig wat voor stukje huid zien. Vrouwen zijn wat beheerster. Leuke man is leuke man, maar ja, die zijn wat dungezaaid.

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2005, 23:15:28 »

Ben deze avond nog op pad geweest en heb me ook geërgerd aan veel te trage chauffeurs. Veel mensen zijn echt bang achter het stuur. Niks in de weg en toch maar 60 rijden wanneer je 90 mag. Dat is erg. Maak je mee met allerlei slag van mensen.
Op diezelfde weg wordt ik op mijn beurt dan weer ingehaald door snelheidsduivels. Ongelooflijk!
Ik probeer wel strikt mij te houden aan elke snelheidsbeperking. Dan hoef je ook niet bang te zijn voor een bekeuring. Heb daar toch ook geen geld voor!
Soms moeilijk om me te houden aan die 30km/h als het al laat is op de avond. Vooral als je weet dat er geen scholen staan! Er staan ook al heel veel flitspalen, niet alleen op kruispunten. Ook gewoon ergens langs de weg.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2005, 23:17:45 door Little Eagle »
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 13 april 2005, 12:49:17 »

oja arendsoog nr 1 1 nalaatste blz kijk daar eens dames

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2005, 13:06:37 »

ja? wat is je punt? het boek is in 1935 geschreven, wil je daar nog steeds richtlijnen voor je leven nu uithalen? in de bijbel staat dat je slaven mag houden, in de koran dat je als man een jurk tot op je enkels moet dragen en in de rig veda dat je je eerstgeborene aan de moedergodin moet offeren. veel plezier!  ;D
ik mag aannemen dat je het met me eens bent dat mensen zich ontwikkelen? dat bepaalde standpunten uit bepaalde boeken misschien wat achterhaald zijn?  :)

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2005, 13:17:18 »

uiteraad zijn bepaalde dingen achterhaald maar jullie vinden arendsoog altijd zo'n held dus
dacht ik laat ik us verwijzen naar een deel uit een boek
van onze held zegmaar

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #23 Gepost op: 13 april 2005, 14:05:26 »

Arendsoog doet overigens gewoon de afwas, hoor. En niet alleen is het boek in 1935 geschreven, het speelt ook nog eens in de 19e eeuw. Daar liepen vrouwen in corsetten, was goed om de zonden te beteugelen, hadden ze geen enkele zeggenschap over hun geld of leven en kiesrecht, ho maar.  >:(
Verder bezit Arendsoog wel een galantie, die veel moderne mannen toch ontberen. [Zwijmel]  :) ;) ;D

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 13 april 2005, 14:09:17 »

toch heb je wel een beetje gelijk hoor, tuinman; deze passage is één van mijn minst favoriete... :(
ik wil gewoon niet erkennen dat mijn grote held -toch een kind van zijn tijd- geen geëmancipeerde gedachten heeft. en in vergelijking met de daadwerkelijke situatie toen, vrees ik dat hij zelfs erg vooruitstrevend gevonden zou worden... ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 13 april 2005, 15:11:27 »

Jammer maar helaas. We mogen één ding niet vergeten. De Arendsoogboeken zijn er om even weg te dromen. Daarnaast bevindt zich hier de harde realiteit waar we moeten rekening mee houden. Goesting of geen goesting, zoals wij dat hier dan zeggen.
Elke periode heeft zijn eigen charme. Maar ook zijn eigen schaduwkanten.
Mijn oudere broers moesten ook meehelpen in het huishouden. Mijn oudste broer heeft zo leren koken, afwassen en strijken. En die is nu 57j.
Mijn vader daarentegen die kwam thuis van het werk, deed zijn sloefen aan die door moeder mooi werden aangebracht en begon zijn krant te lezen. Toen in die tijd was dat normaal. Nu is er eigenlijk niks meer normaal te noemen. Alles kan, mag en moet. Alleen heeft de vrouw nu dubbel werk; het huishouden en uit huis gaan werken. Anders kan er niks comfort meer aangeschaft worden!!!

Ik ben er trouwens zeker van dat onze galante Arendsoog ons zeker zou helpen met de afwas! :-O

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #26 Gepost op: 13 april 2005, 15:41:11 »

Mag ik even lachen? HAHAHAHHAHAHA. Zo dat lucht op. Mijn God wat is dit een leuke discussie, deze had ik veel eerder moeten zien. Mag ik even zeggen dat de discussielijn hier typisch vrouwelijk is?  ;) Jullie lullen voor het grootste gedeelte drie slagen in de rondte maar omdat jullie elkaar allemaal gelijk geven lijkt het net alsof het klopt :P

Goed, wat vind ik dan van vrouwen. Vrouwen zijn raar, maar ik vind dat er niets mis is met raar. Mannen en vrouwen verschillen zo substantieel van elkaar dat de meeste "wij-zijn-beter" vergelijkingen gewoon nergens op slaan. "Wij-zijn-anders" is misschien een betere betiteling. In ieder geval is dat de enige ware...

Goed, nou ben ik een gymnasium-leerling dus hoor ik wél een beetje te onderbouwen wat ik zeg :P Goed, er is bewezen dat vrouwen meestal aanleg hebben voor het doen van meerdere dingen tegelijk. En mannen hebben die gave meestal niet. En dat is te merken, want als ik strijk (en Godzijdank doe ik dat niet zo vaak) dan kan ik echt niet tegelijk bellen en TV kijken. Mijn moeder daarentegen kan er dan zelfs nog rustig iets bij eten...

Mannen daarentegen kunnen zich weer veel beter richten op één ding. Dat is denk ik meteen een pleister op de mond van de verstokte feministe die nog altijd over het plafond voor vrouwen praat, want voor een hoge functie in het bedrijfsleven moet je nu eenmaal alles opzij kunnen zetten. Mannen kunnen dat wel, vrouwen kunnen dat heel soms. Ook als je naar het aantal uitvindingen kijkt dat door vrouwen is gedaan is dat percentage miniem. En kom nou niet met het argument dat "de vrouwen nou eenmaal de kans niet kregen", want niemand kan mij wijs maken dat je met een IQ van 150 niet zelf kunt bepalen wat goed voor je is (Marie Cury kon het toch ook?). Mannen kunnen zich volledig aan één ding weiden en daardoor uitzonderlijke prestaties neerzetten!

Autorijden is ook altijd een leuk discussiepunt. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, ik rij zelf ook nog geen auto. Ik zie alleen dat mijn moeder erg goed rijdt, mijn vader redelijk, en mijn opa extreem goed, maar die is dan ook Porsche's gewend en was rijschoolhouder. Voor zover ik het heb kunnen zien maakt het niet zoveel uit of je nou een man of een vrouw bent in het verkeer. Uiteraard heb je het prototype-tuthola, die op der 30e rijdt alsof het haar eerste rijles is en een gevaar op de weg vormt, maar over het algemeen zijn vrouwen juist wat koeler in hoe ze omgaan met situaties. Waar een man nog wel eens midden in het verkeer zo boos wil worden dat er gevaarlijke dingen kunnen gebeuren, daar blijft de vrouw er meestal wat rustiger onder. Er is dus een verschil tussen autoracen en autorijden. Bij het rijden vind ik de vrouw en de man niet veel verschillen. Racen vergt zoveel van het lichaam dat vrouwen nou eenmaal het nakijken hebben.

Ahh, weer een leuke, fysiek. Kiki, juist jij, de marathonloopster, zou de eerste moeten zijn die erkent dat vrouwen wel net zo goed hun best kunnen doen als mannen, maar dat de mannen die even hard trainen als jij je over het algemeen toch voorbijlopen! Gescheiden sport bestaat niet voor niks, mesdames, mannen hebben een fysiek overwicht. En dat zien vrouwen snel als denigrerend, maar het is gewoon natuurlijk! Ik krijg van veel vrouwen nog steeds te horen dat ze "gewoon gelijk willen worden behandeld" maar dat IS het hem nou juist: man en vrouw ZIJN niet gelijk. En ik denk dat we ook helemaal niet gelijk moeten WILLEN zijn!

Goed, ik heb vast een hoop niet besproken, maar tot zover even mijn bijdrage aan de discussie.

Daniël :)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 13 april 2005, 15:45:21 »

Voorlopig laat enkel Tino zich verleiden tot reacties in dit topic. :D

Ik heb gezien dat er nu drie leden van het mannelijk geslacht bezig zijn; ik als enige vrouw! ;D

Goed van Daniël om dan ook te reageren. Erg boeiend! Dacht dat alleen Tino zou blijven reageren.  [y]

ps.Je was me net voor Daniël! [cl]

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #28 Gepost op: 13 april 2005, 16:01:02 »

Citaat
Mag ik even zeggen dat de discussielijn hier typisch vrouwelijk is?   Jullie lullen voor het grootste gedeelte drie slagen in de rondte maar omdat jullie elkaar allemaal gelijk geven lijkt het net alsof het klopt 

Ok, Daniël, mag ik dan even zeggen dat je je met deze opmerking op gevaarlijk glad ijs begeeft? ;) ;D

Mannen kunnen zich goed richten op 1 ding (en we weten allemaal wat dat is... ;)). Ok, maar daarbij kunnen de meeste mannen slecht hoofd en bijzaken van elkaar onderscheiden. Is niet heel praktisch.

Mopje:
Mevrouw, wat doet u als u tegen het glazen plafond aankomt?
Streeploos zemen. ;D

Er waren ook een aantal vrouwen die de kans grepen, zoals Marie Curie, maar het is echt wel zo, dat ze vroeger veel minder konden. Universiteiten waren niet open voor vrouwen, studeren kon je dus mooi vergeten. En kijk naar Emily Brontë; die deed iets 'onvrouwelijks' en ze werd afgekraakt! Waarom denk je dat de Brontë zusjes pseudonymen aannamen? Gewoon, omdat mannen het niet accepteerden als vrouwen uit hun rol van huismuts stapten.

En eigenlijk slaat (voor mij dan) de discussie nergens op. Ik probeer de wereld te overtuigen dat vrouwen leuker zijn; waarom val ik dan op mannen? (L) Toegegeven, er zijn er maar heeeeeel weinig die aan mijn functie-eisen voldoen, maar toch. :) En het blijven vreemde wezens. Is er bijvoorbeeld ergens een soort geheime cursus waar mannen op hun 1e naar toe gaan en waar ze leren hoe je nooit terug moet bellen als een meisje er op zit te wachten? >:(

Groetjes,
Miss Arendsoog.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2005, 16:05:33 door Miss Arendsoog »

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 13 april 2005, 16:19:03 »

en behalve dat ik natuurlijk miss gelijk geef  ;D wil ik ook nog toevoegen dat erg veel schilderijen uit de 17e eeuw, van meesters als frans hals, eigenlijk gemaakt zijn door vrouwen als judith van leijden, die hun eigen naam er dan misschien wel onder konden zetten, maar daar niets mee opschoten omdat het werk alleen verkocht werd als het door een man gemaakt was. en dichter bij huis; jullie kennen vast wel de film The Associate?
en no offense daniël, maar "in de rondte lullen" is tegen mijn principes en ik ben er van overtuigd dat je geen ongefundeerde uitspraken van mij zult aantreffen. ik ben zelfs al iets verder dan gymnasium en met mijn derde academische studie bezig, dus ook ik wil alles beredeneren / onderbouwen.
en tenslotte je stukje over fysieke verschillen; ik kan even niets vinden over dat ik iets beweerd heb met betrekking tot marathonlopen. in fysiek opzicht verschillen mannen en vrouwen inderdaad (sic!) en daar ben ik heel blij om kan ik je vertellen!  ;D overigens is 'marathonloopster' wel wat veel eer voor mij; ik heb een half jaar geleden met enige moeite een halve marathon voltooid en kreeg na een supertijd van 2.03 uur neergezet te hebben een voicemail van een vriend die luchtig verklaarde er minder dan anderhalf uur over gedaan te hebben en dat ik, aangezien ik niet opnam, warschijnlijk nog aan het lopen was - 3 uur later... :'( ik ben dus de eerste om te erkennen dat mannen sterker zijn!  ;D  ;D  ;D
mooie uitspraak over mannen en vrouwen, ooit gelezen;
overdag ben je elkaars gelijke, om 's avonds te genieten van het verschil...
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7