Bedankt Miss Arendsoog voor de hulp. Ben vlug achteraan in het boek (deel 2) gaan kijken en daar staat inderdaad geschreven (op de laatste bladzijde) dat Witte Veder lang is weg geweest,heel ver weg. Witte Veder vertelt ook dat er een opvolger gaat komen voor Pater Boyle en dat hij en zijn Rode Broeders dan gedoopt zullen worden. Er wordt met geen woord gerept over leren lezen en schrijven in die missiepost. Vreemd, Witte Veder heeft anders veel tijd gehad. Maar goed, ik zal die andere boeken moeten uitpluizen.
Misschien moet ik niet tot het laatste nr van Jan Nowee. Volgens Mascara zou er meer over geschreven zijn in deel 8, maar tot mijn ergernis heb ik dat hier niet en ik ken ook niemand (enfin, nóg niemand) die het me even lenen kan. Maar met wat geduld kom ik er wel aan. Tenminste als één iemand het me kan aanbieden op de fandag?
Wat het voorlezen van die brieven aangaat, El Mascara, moet ik je gelijk geven. En samen met de schrijver Paul Nowee zijn we toch weer veel verder in de tijd. Je zou toch denken dat Witte Veder, die helemaal geen domme jongen blijkt te zijn, dan toch al lang genoeg tijd heeft gehad om te leren lezen en schrijven!
Heeft iemand anders nog een goeie tip om dit 'raadsel' over de schrijf- en leeskunst van Witte Veder te achterhalen? Altijd welkom.
(ik ga nog veel moeten lezen hoor, maar met alle plezier natuurlijk!)
Little Eagle