Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3] 4 5

Auteur Topic: Line-dansen  (gelezen 41702 keer)

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Line-dansen
« Reactie #30 Gepost op: 21 april 2005, 10:00:47 »

één van mijn favoriete nummers! ben nu ook all shook up, vandaar. zeg, film eens een keertje de dans die je op dat nummer doet, ik wil het wel eens zien (belgië is zo ver weg om een keer te komen kijken... :()

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 23 april 2005, 23:28:35 »

Deze avond was weer een voltreffer. Heb tussen het cowboyvolk nog enkele dansen geleerd. Elke week voel ik me wat zekerder. Plezier wordt daatr gemaakt dat het niet op kan. Iedereen is daar al om 18u present en pas rond 22u zijn we weer op weg naar huis. Er worden wel 2 pauzes ingelast.

Kiki, filmen kan ik niet omdat ik daar geen materiaal voor heb. Maar ik ga proberen de 'All Shook Up' goed onder de knie te krijgen en misschien kan ik hem dan eens voordoen wanneer ik in NL ben. Maar het is een heel snelle dans!

Wist je dat je op internet veel dansen kan afprinten?

www.cheyenne3.nl

Hier vind je ontelbare danssheets; ik zoek er regelmatig ook op deze site.

In elk geval heb ik me weer ongelooflijk goed geamuseerd! [y]

Ik heb even gekeken op die site en het zou de eerste moeten zijn van een stuk of vier verschillende onder de naam van All Shook Up. Die dans wordt bij ons wel in drie delen ingedeeld. Op deze site spreken ze enkel van twee delen. Hij bestaat uit 80 tellen. Als je nog wat meer info wil, zal ik proberen wat door te sturen of zo. Al naar gelang.
« Laatst bewerkt op: 24 april 2005, 00:12:32 door Little Eagle »
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 26 april 2005, 22:38:15 »

Vandaag hebben we de 'California Blue' geleerd op de muziek van Roy Orbison. Zalige muziek vind ik.

Morgen gaan we een hele moeilijke aanleren:Jungle Freak genaamd. Dat belooft, want dat is een hele snelle met heel wat handelingen met de handen ook. Er zal wel één en ander scheef lopen en dan krijg ik gewoonlijk de slappe lach, zeker wanneer ik al wat moe ben van het werken.

Morgen meer hierover; nu slaapwel. :-|

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 30 april 2005, 23:24:01 »

Wel, die Jungle Freak is nog meegevallen. Natuurlijk hebben we allemaal weer heel veel plezier gehad bij de stommiteiten die we hebben uitgehaald. Maar alles bij mekaar zijn de meesten erin geslaagd hem aan te leren. Hier en daar nog een aarzeling, maar het ritme ligt hoog en je mag geen fouten maken. Anders loopt het in het honderd.

Vandaag ben ik zoals elke zaterdag, wat dichter bij de deur naar de les geweest. De zaterdag is het ook te doen tussen de cowboy's en dat zint me wel. Het is wel jammer dat mijn vriendin nooit meekan op zo'n zaterdag.
De les is begonnen om 18u en heeft weer geduurd tot 22u. Er werden wel twee pauzes ingelast; een korte en een langere van 10 min.

Ik heb weer veel bijgeleerd en beleef er elke keer weer nog meer plezier aan. Ik denk niet dat ik ooit iets met meer vreugde heb aangeleerd. In augustus wordt er een BBQ georganiseerd en dan geeft de club een demonstratie. Waarschijnlijk kan ik daar al aan meedoen. Ik zal er toch mijn best voor doen.

Little Eagle(Kris) :D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 15 mei 2005, 11:58:22 »

Ben gisteren mét cowboyhoed naar de les van countrydansen geweest. Jammer genoeg was de lesgeefster er niet en kon men vrij dansen. Maar dan kom ik nog niet zo goed aan mijn trekken.

Vandaag ga ik naar mijn vriendin en zullen we samen wat herhalen opdat de aangeleerde dansen er wat beter  inblijven( in ons hoofdje bedoel ik dan )

Oefening baart kunst, zeggen ze toch. Hoe meer je kan dansen, hoe beter het zal gaan om ze te onthouden. Dat is hét probleem natuurlijk.

[y]

Amai, ben met mijn vriendin gaan oefenen van 16u30 tot 20u30. Enkel gestopt omdat haar man met het eten bezig was. Lekkere frietjes met vol-au-vent gegeten en dan er weer tegen aan. Het zijn dan ook al een 20-tal dansen die we sedert begin maart hebben aangeleerd en probeer dat dan maar eens uit mekaar te houden. ;D
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2005, 09:05:06 door Little Eagle »

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 17 mei 2005, 21:58:54 »

Deze avond weer eens enkele countrydansen bijgeleerd. De meeste zijn line-dansen. Soms ook al eens een koppeldans; dat is ook wel gezellig!

Vandaag ook weer veel herhaald; waar mogelijk zonder hulp van de lesgeefster opdat we op het bal van 4 juni zouden kunnen meedansen zonder problemen. Sommige dansen gaan al erg goed. California Blue van Roy Orbison kennen we nu het best. Die is ook erg makkelijk te herkennen. Ik kijk er echt wel naar uit.

Nu zaterdag is er weer een heel weekend countrygebeuren, niet zover bij mij uit de buurt. Er wordt daar ook western gereden op de paarden en dat interesseert me enorm. Dus ga ik zeker kijken!

Morgen nog eens een avondje in een andere club gaan oefenen; ik zou eens moeten tellen hoeveel dansen ik nu al geleerd heb in 10 weken tijd. Ik ken ze niet allemaal meer uit het hoofd, maar de helft zal ik wel direct kunnen meedansen . . . hoop ik toch ???

Slaapwel iedereen,
ik wens jullie evenveel plezier toe als ik beleef aan dit countrydansen! Yi-haa!!! [y]

Little Eagle

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 22 mei 2005, 10:59:08 »

Gisteravond ben ik nog eens naar een countryhappening geweest in de buurt van Brussel.

De muziek en de sfeer is me daar een beetje tegengevallen. Ik was er reeds rond 16u en had verwacht dat er meer randactiviteiten zouden geweest zijn. Er wordt daar ook aan westernrijden gedaan, maar daar was niks van te merken. Dat was al één ontgoocheling.

Er waren enkele standjes waar je één en ander kon kopen ivm heel het westerngedoe. Die vielen wel mee.

Er was op dat moment ook een dame aan het zingen en haar stem was prachtig, vooral dan toch voor die zo typische countryliedjes. Maar haar naam heb ik echt niet begrepen. Speelt ook geen rol.

Na haar kwam Kris Robyan, een Vlaming, aan de beurt. Daar had ik al veel over gehoord. Maar mijn verwachtingen lagen te hoog, want hij is me tegengevallen. Hij zong met een veel te scherpe stem en een drietal keer zat hij er even naast. Natuurlijk was hij live aan het zingen, maar . . . nee het was niet goed.

Misschien lag het ook voor een klein beetje aan mezelf. Ik voelde me niet zo best en had al een pijnstiller genomen. Als je dan in dat helse lawaai terecht komt, krijg je zo weer hoofdpijn. Maar ik had daar afgesproken met iemand die cd's zou meebrengen. En dat duurde maar eer ik die persoon te pakken had. Het verplicht blijven zal dus ook wel een rol hebben gespeeld. Toch vond ik die dame erg goed en de andere niet.

Het kan niet altijd een feest zijn.

Little Eagle

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2005, 22:41:23 »

Dinsdag en woensdag waren weer erg tof. Veel bijgeleerd. Maar vandaag zou de beste dag moeten zijn van de week. Toch werd het deze avond een ontgoocheling. De lesgeefster kwam niet opdagen en dus ook geen oefening voor reeds aangeleerde dansen voor mij. Net toen ik afscheid nam van al de aanwezigen, ik was al twee uur wachtende, kwam ze opdagen. Ik ben toch naar huis gegaan. De stemming was er bij mij volledig uit. Ik wou nog met de honden een wandeling maken alvorens het zou donker zijn. En daarna naar country muziek luisteren.

Weer een ontgoocheling rijker. Maar dat is het leven! ;)

Little Eagle :D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 05 juni 2005, 02:42:18 »

Terwijl elk zinnig mens slaapt, denk ik toch, zit ik hier nog even snel op het forum. Ben zopas thuis gekomen van het countrybal. Het was erg tof, heb enkele dansen kunnen meedoen. Ook al waren we druk bezig met de organisatie. Eerst aan de inkom geholpen en daarna tombolalotjes verkocht.

Er  was enorm veel volk; vooral op de dansvloer. Het deed wel raar aan om tussen al die vreemde mensen te gaan staan om een dansje te wagen. Eigenlijk stonden we te dicht op mekaar; enfin, zo denk ik erover. Niemand die daar moeilijk over deed. Maar als je niet gewend bent om op zo'n klein plekje te dansen, dan raak je al snel het noorden kwijt.

Al bij al is alles heel goed meegevallen. Alleen, het zal zeker drie uur worden eer ik mijn bedje zie en rond acht uur er al weer uit voor een tweemaandelijkse ontmoeting met de club voor trekhonden. Dat gaat pijn doen, dat weet ik nu al.

Groetjes van een slaperige Little Eagle :-|

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 05 juni 2005, 17:11:50 »

Vandaag naar Antwerpen gereden met de auto. Dat is dezer dagen een hele belevenis hoor. Eerst al die werken op de grote ring en dan binnen in de stad ook overal werken aan de wegen.
Als je dan eindelijk bijna ter bestemming bent, mag je toch die bewuste straat niet in! Meer enkel richting dan wat anders. En dan nog het probleem om je auto ergens achter te laten.
Enfin, het is toch allemaal gelukt en dat alles om naar de westernshop te geraken in de stad. Want ik wou persé boots gaan kopen.
Dat heb ik dan ook gedaan, na een half uur kiezen en passen. Kost wel wat eurootjes, maar die had ik gespaard met op de zaterdag te gaan poetsen hier in de buurt. (24u poetsen of te zes poetsbeurten = vier uur per week)

Ze zitten goed aan mijn voeten en zijn redelijk soepel. Ze zullen dus wel snel ingelopen zijn en aan mijn voeten aangepast.

Kan ik ook dansen met 'echte boots'. :D

Little Eagle :P

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #40 Gepost op: 07 juni 2005, 18:21:04 »

meneemen as zaterdag
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 07 juni 2005, 22:24:43 »

Ja, die boots kan ik wel meedoen en dragen ook al, maar dan enkel om ze in te lopen. Er mee dansen gaat nog niet vlot. Die laarzen moeten nog ingelopen worden; ze zijn nog té nieuw.

Heb vandaag op de dansles het compliment gekregen dat ik al heel goed kan dansen. Maar ik oefen dan ook regelmatig thuis. En dan zie ik ook wel verschil tussen al die mensen die al zoveel maanden voor mij zijn begonnen. Niemand anders doet dat zo als ik; dat oefenen thuis. Maar dan raak je ook niet snel verder. Ik heb wel het geluk dat ik wegwijs raak uit de beschrijving van al die dansen op papier. Anders zou ik ook niet kunnen oefenen.

De les is vandaag super goed verlopen en dus veel te snel voorbij. Ik hoop de nieuwe dansen seffens nog snel even te herhalen. Maar het wordt weer laat denk ik eer ik naar bed kan dan. Enfin, we doen ons best! :D

Little Eagle :-|

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #42 Gepost op: 07 juni 2005, 22:29:39 »

ja als je tijd hebt om te oefenen
is dat top

dat scheelt ik ben nu bijna klaar met inrichten in mijn hut
nu wil ik een cursus aov doen

vroegere midden stands diploma

zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Witte Veder

• Deputy
  • **
  • Witte Veder is mijn favoriet!
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 25 juni 2005, 19:44:57 »

En Little Eagle, zijn de boots nu al ingelopen? Kan je er nu al goed mee dansen?

Is het morgen niet dat er één en ander te doen is in Averbode? Ik kom zeker een kijkje nemen wanneer je meedoet aan dat countrydansen.

Spreken we af aan de plaats waar ze al die lekkere ijsjes verkopen? Ik zend nog een pm.

Voor de nederlanders die ooit in Averbode langs de abdij passeren: je kan daar tijdens de zomerperiode heel goedkoop héééééééél erg lekkere ijsjes kopen aan wel zes verschillende kramen. Elke bezoeker komt daar al meer voor die ijsjes dan voor het bezoek aan de abdij! ;D

Witte Veder :D
Sorry Arendsoog, maar ik verkies jouw beste vriend net boven jou! Maar ik vind jou ook een schat!

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 25 juni 2005, 20:35:44 »

Ja, ze zijn al een beetje soepeler. Heb er al enkele keren mee gaan oefenen. Nu direct nog even de dansen voor morgen herhalen en dan op tijd in mijn bedje met een Arendsoogboek.

Ik moet nog wat slaap weten in te halen. Vorige woensdag was ik bekaf en kon op het einde van de les niet meer volgen. Dat was een ernstige waarschuwing. Jammer genoeg heb ik nogal veel slaap nodig. Om goed te zijn elke nacht tien uren slapen. Is niet realiseerbaar momenteel. In de winter zal dat wel beter gaan.

Heb mijn boots dus aangetrokken en mijn cowboyhoed staat op; ben klaar voor de muziek en ga oefenen.

Groetjes van Little Eagle :-O

Pagina's: 1 2 [3] 4 5