Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10

Auteur Topic: kleine arend als bosbouwer  (gelezen 76634 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re: kleine arend als bosbouwer
« Reactie #60 Gepost op: 08 juni 2005, 22:03:31 »

Gisteren heb ik een eerste evaluatiegesprek gehad op mijn werk. Tot mijn grote verbazing was dat héél positief over de hele lijn.

De werkleider van mijn ploeg had een lijst met meerkeuze vragen ingevuld over mij. Samen met een sociaal assistente heb ik ook eenzelfde lijst ingevuld over mezelf wat de werksituatie betreft.

Achteraf werden de resultaten vergeleken. Wat bleek? Ik had mezelf overal een 3 op 4 gegeven. De werkleider deed dat ook, behalve op twee andere punten had hij me 4 op 4 gegeven. Dat had ik echt niet verwacht. Dat betekent voor mij een nieuwe extra stimulans. Dat is nog eens waardering tonen; dat is juist wat ik erg nodig heb. :D

Mijn dag kon niet meer stuk.
Vandaag dan ook met veel goesting komen werken; maaisel opruimen langs spoorwegbermen. Dat was weer eens iets geheel anders. Het gaat echt wel goed hoor!

Little Eagle ;)

ps. Tino, het maaien hier in België mag eigenlijk vanaf 15 juni, behalve dan op plaatsen die gevaarlijk te noemen zijn zoals scherpe bochten en ook de op en afritten van de autosnelwegen. Is misschien hetzelfde als bij jullie?
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2005, 22:07:26 door Little Eagle »
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #61 Gepost op: 09 juni 2005, 17:13:01 »

bij ons zijn ze zo links en rechts wel bezig
maar nog niet vol op

langs het spoor kijk maar uit is zeker wel een veiliheidsman bij met zo'n toeter ?
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 10 juni 2005, 16:53:46 »

Het was daar gelukkig niet vlak naast de sporen te doen. Er was zelfs een draad gespannen.

Nee, we moesten dus niet direkt in de buurt van de treinen komen. Heb er wel een zestal zien passeren.

Verder wordt er wel héél veel aandacht geschonken aan veiligheid, wanneer we langs een weg moeten werken. We hebben daarvoor al het nodige materiaal. Veiligheid voor de werknemer is van groot belang en wordt ook regelmatig door derden gecontroleerd.

Zelf goed uitkijken is wel de boodschap!

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 10 juni 2005, 19:05:06 »

ja maar als je alles exactvolgens de regels moet doen
dan word je gek

schrikhekken enzo tug borden

je mag wel een apparte kar meenenemen daar voor

gr tino

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 22 juni 2005, 17:29:31 »

Wel wel, het was weer lekker warm vandaag. Hele tijd in de volle zon aan het maaien geweest met de bosmaaier. Eigenlijk wel leuk, als je ziet welk een resultaat je bereikt.

Daarna natuurlijk al het maaisel opgeruimd. Dat was een hele hoop werk.

Onze werkleider had zich van een mooie kant laten kennen en kwam met ijsjes af. Jammer genoeg voor mij enkel met aardbeismaak en dat gaat er bij mij echt niet meer in. Ben er ooit eens doodziek van geweest. Heb mijn ijsje dan aan iemand anders gelaten; een kerel die vandaag bergen verzet heeft en ook navenant heeft gezweet.

Om die hitte van vandaag te compenseren hebben we regelmatig een korte pauze ingelast om goed te drinken.

Ik heb het nog steeds liever zo dan dat het regent hoor. :D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 23 juni 2005, 17:59:55 »

Heb me vandaag weer even boos gemaakt op die vreemdeling tijdens het werk.

We waren een stuk gras aan het maaien met de bosmaaier en die kerel wou zo ergens in het midden van dat grasveld gaan beginnen. Hij kent onze taal nog niet zo goed en wil dat niet toegeven. Maar dat geeft dan problemen en zo ontstaan er makkelijk misverstanden.
Ik had er hem ook op gewezen dat er omgevallen boomstammen lagen in het gras. Maar zijn 'jaja' leverde hem alleen maar een valpartij op terwijl de motor van de bosmaaier draaide. Hij viel echt heel ongelukkig en begon uit reactie nog eens volle gas te geven. Was ik blij dat ik hoog op die omgevallen boom stond.  En dat mes van die bosmaaier maar draaien. Jongens, zo gevaarlijk dat zulke kerels toch kunnen zijn. Maar dan mag je niks zeggen . . .

Verder heb ik me vandaag, ondanks de hitte alweer, best geamuseerd in het bos. In het stukje gras dat we moesten maaien heb ik één kikker en drie padden gevangen en ergens anders op een veilige plek weer neer gezet. Niemand die zo snel was als ik. ;D

Morgen moeten we niet werken, wel naar het personeelsfeest. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Groetjes van Little Eagle ;)

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 24 juni 2005, 01:54:25 »

en jij moet met zulke knuppels werken ???

ik zou het vertikken of alles in de soep laten lopen exspress

moeten ze maar hollanders in huren

of in jouw geval belgen

er gebeuren nog een keer ongelukken zo

word nog leuk straks in het bos zaagt gegarandeeerd
in zijn been aan de achterkant bijv

waar geen bescherming zit

gewoon levensgevaarlijk die lui onverandwoord

zul soort volk laat ik gewoon staan

ze kunnen hoog of laag springen

en zeuren teveel is nog altijd ziekte wet

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 24 juni 2005, 22:38:48 »

Ja Tino, het is waar. Het is echt onverantwoord om zulke mensen bvb met een kettingzaag te laten werken. Die aanzien dat eigenlijk als een stuk speelgoed. Die mentaliteit is blijkbaar zo bij dat soort mensen.

Nochthans werkt er één onder al die vreemdelingen gewoon zoals wij. Dus moet het toch te doen zijn?

Maar goed, het personeelsfeest was vandaag prima. Eerst een uurtje gewandeld in de voormiddag en dan middageten.
Dan een wandeling door de natuur in de Kempen bij een temperatuur van 38°C. Dat hebben we zowat drie uurtjes volgehouden. We waren allemaal erg dorstig.

Rond 17u stond de BBQ klaar en konden we gaan eten. Het was wel lekker, maar eigenlijk veel te warm om zoveel te eten. Ik heb er achteraf toch last van gekregen aan de maag en de darmen. Dat was dan wel anders met de BBQ bij Jack :D

Little Eagle gaat slapen, enfin proberen met die warmte :-|

Witte Veder

• Deputy
  • **
  • Witte Veder is mijn favoriet!
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 25 juni 2005, 19:34:37 »

Hallo, hier ben ik ook nog een keertje. Weinig tijd en dus ook niet zo vaak op het forum.

Ik ben wel blij dat je nieuwe job zo prima meevalt.

En het countrydansen ook al heb ik gelezen.

Doe zo voort. Een vraagje? Komt dat allemaal doordat je Arendsoog opnieuw hebt ontdekt? ??? ;D

Witte Veder :D
Sorry Arendsoog, maar ik verkies jouw beste vriend net boven jou! Maar ik vind jou ook een schat!

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 02 juli 2005, 13:23:03 »

Heel raar misschien, maar de leden van dit forum hebben wel een andere Kris leren kennen dan voor dat ik het forum had ontdekt.

Arendsoog heeft altijd al een zekere rol gespeeld in mijn leven. Maar zoals bij de meesten is hij wel enige jaren verdwenen. Op een bepaalde leeftijd komt die fijne tijd uit de jeugd weer en dus ook Arendsoog.

Maar goed, de grote verandering zal wel te danken zijn aan het feit dat ik mijn oude job vaarwel heb kunnen zeggen na meer dan 20jaar werken in ziekenhuizen.
Ik wist natuurlijk niet meteen wat ik dan wou uitrichten, maar via de jobclub maakte ik dan kennis met mensen die een cursus wilden inrichten voor vrouwen in bos en groen. Toch een uitgesproken mannenwereld!

En dan de belangrijkste factor: het countrydansen! Dat had ik altijd al willen doen. Maar ik had er geen idee van dat dat wel kon hier in Vlaanderen.

Dit dansen valt mij zo goed mee, dat ik me erg goed en zeker voel. Vooral het laatste: meer zekerheid is iets dat een mens nodig heeft.

Nu ik weer een job heb die me bovendien nog prima bevalt, voel ik me echt een heel ander persoon. Ik hoor overal zeggen dat ik er héél goed uitzie. Het straalt gewoon van mijn gezicht, wordt gezegd. Wanneer ik in de spiegel kijk, zie ik eigenlijk nog hetzelfde gezicht. Maar van jezelf zie je niet dat je anders kijkt he!

Ik heb steeds het gevoel dat ik aan een totaal nieuw leven ben begonnen. Alles is nieuw: mijn job, mijn hobby en ook Arendsoog(omdat ik er meer kan over praten via dit forum)

[y]

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 05 juli 2005, 23:07:31 »

Gisteren bijna de hele voormiddag uitgeregend; storm en onweer! Na de middag toch nog hard gewerkt.

Vandaag eindelijk eens een keer op een volwaardige manier mee hagen mogen scheren. Dat gebeurde langs een weg die niet al te druk was. Alles goed geregeld om veilig te kunnen werken.

Haagschaar startte direct; was al een heel goed begin. Het scheren gaat eigenlijk heel goed. Alleen is zo'n ding dat met een benzinemotor werkt, vrij zwaar. En dat voelt vooral mijn linkerarm. Maar ik ben een doorbijter, en dat weten ze daar al hoor.

Eén van de jongere kerels trok wel een vies gezicht, omdat ik de hele tijd met de haagschaar mocht werken. Zal niet zijn zeker; ik werk daar bijna drie maanden en had het nog niet echt mogen doen. En die mannen werkten er direct mee. Nu ik weet hoe het werkt zal ik me wel weren hoor! Ik heb evenveel recht om met die dingen te werken als die jonge snotneuzen die denken dat ze er alles van kennen.

Heb ook goed nieuws gekregen vandaag. De kans is erg groot dat er een vast contract inzit voor mij en niet voor een andere uit mijn ploeg. Ze vinden hem een beetje verwaand worden, en dat kan niet . . .

Ik doe dus gewoon verder mijn best daar en God doet de rest . . . Zo klinkt het gezegde toch!

Morgen een zware klus: sleuren met vrachen dolomiet. Bedoeling is om bestaande paadjes weer vrij van putjes te maken. En als er deze keer weer ene kerel durft te beweren dat dit te zwaar is voor een vrouw, dan zal ik hem eens zeggen dat hij eerst maar eens 20jaar gaat werken in ziekenhuizen zoals ik heb gedaan. Dan zullen ze wel anders piepen. Ik ben helemaal niet van suiker gemaakt, dan denken ze wel verkeerd!!!

Mijn kruiwagen zal morgen wel niet zo vol zitten zoals bij sommige mannen, maar op een wedstrijd zou ik zeker niet de laatste zijn.

Enfin, ik ga slapen. Morgen weer vroeg op! :-|

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 05 juli 2005, 23:34:36 »

dolomiet  ??? ??? ???
wat is dat kris?

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 07 juli 2005, 21:22:17 »

Dolomiet is een mengeling van zand met hoofdzakelijk gesteente uit de Dolomieten in Italië. Het heeft een geelachtige kleur en wordt hier heel veel gebruikt om paadjes te verharden. Na een tijdje wordt het bijna zo hard als beton.
Wordt het in NL niet gebruikt? Zou kunnen natuurlijk.

Vandaag uitgeregend!!!
Hebben binnen werk gevonden. Drie aanhangwagens hadden enkele aanpassingen nodig. Onze lichte vrachtwagen(wij noemen dat een camionet) had dringend een poetsbeurt nodig. Zo hebben we wel ons werk gehad. Morgen waarschijnlijk ook nog binnenwerk. Daarna zelfs nog een vergadering over onbetaalde vakantie. Heb ik niet graag! Ik kan me dat niet veroorloven. Maar ik kan wel proberen om mij eens te laten horen, want ik maak veel kans op een vast contract. Nu moet ik me natuurlijk erg geïnteresseerd tonen. Zal zeker geen probleem zijn.

[y]

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 07 juli 2005, 23:01:27 »

weet wat je bedoelt nu
word voor de fiets paden gebruikt

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 08 juli 2005, 18:39:41 »

[y]
:D EINDELIJK VAST WERK  :D
[y]Ik heb er zolang naar getracht, maar nu heb ik ineens onverwacht toch nog een vast contract te pakken. Iedereen is van mij blijkbaar zo tevreden dat ze mij gekozen hebben boven een 26 jarige kerel.

Dat is tenminste nog eens waardering.

Ik moet wel een collega uit mijn ploeg bedanken, want die heeft een goed woordje voor mij gedaan. Hij was tot nu toe de enige met een vast contract, op een aantal van vijf mensen.

Grote opluchting voor mij, zeker omdat ik het al na drie maanden mag horen. Ik vind het sneu voor die jongere kerel, maar hij heeft het wel aan zichzelf te danken. Hij heeft nogal een grote mond! Jammer voor hem; gelukkig voor mij. Ik moet tenandere leren om eens meer aan mezelf te denken.

Ik ben dus overgelukkig! :D

Little Eagle [y]
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2005, 18:41:32 door Little Eagle »

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10