Hm, een verslag. Ok, ik ga me uitleven. Mijn versie is dat ik heel vroeg op moest, op station WTC opgestapt ben op de trein, die overigens lang zo vol niet was als vorig jaar, en dat ik om kwart over negen in deventer was. Wat ik altijd wel leuk vindt om te doen op zo'n dag, is kijken wie van de mensen naar de boekenmarkt gaan. Ik scoorde een volle 100 % in mijn coupé.
Het zonnetje scheen, was heel prettig, maar ongeveer vijf minuten voordat de trein deventer bereikte, betrok het.
Over de markt gelopen, zoekend naar de kraam waar we hadden afgesproken, dat heeft me een half uur gekost. Hij stond goed verstopt.
Tino was er al, Kiki gebeld, die kwam na twee minuten ook aanhuppelen en weer een minuut later stond Benjamin met zijn familie voor ons neus. Terwijl Tino en Benjamin op Jurgen bleven wachten, zijn Kiki en ik alvast gaan koffiedrinken, omdat Kiki haast had. Lekker in het zonnetje op een terrasje... Nauwelijks hadden wij onze bevallige derrières op het terras geplant, of het begon te regenen. Niet lang daarna kwamen Tino en Benjamin ook zitten, om onder de parasol te schuilen. Exit Kiki en niet veel later zagen wij een wat verwilderd kijkende Jurgen voorbijlopen, die, net als ik, de kraam ook niet kon vinden. Half uurtje/uurtje zitten praten en daarna ging iedereen weer zijns weegs. Ik heb nog een boek voor mijn tante gevonden, gezocht naar een mooie uitgave van Witte Veder voor Jurgen, maar ook ik heb geen succes gehad; alleen wat lelijke gezien. Heb nog een wedstrijd formulier van Arendsoog gekocht, 75 jaar cabaret (een boek en een dubbel lp, waar mijn overgrootvader in- en op staat
), Briefgeheim van Terlouw en mijn eerste Bob Evers, Tumult in een Toeristen hotel.
Al met al een gezellige dag, heerlijk veel boeken gezien (word ik blij van!
), even bijgepraat; kortom de moeite van de barre tocht waard!
Groetjes,
Miss Arendsoog.