Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9

Auteur Topic: Boeken van P. Nowee : deel 41 t.e.m. deel 63 + de Extra  (gelezen 69930 keer)

aj

• President
    • Bekijk profiel
Re: Boeken van P. Nowee : deel 41 t.e.m. deel 63 + de Extra
« Reactie #30 Gepost op: 15 juni 2011, 23:43:17 »

Overigens vind ik deel 52 best een aardig verhaal, met name omdat toch lang onbekend blijft wat er met Murdock is gebeurd.

Wim ;D

Dat klopt.
En het onderwerp waar het verhaal aan opgehangen is, fraude met aandelen, vind ik een origineel gegeven, dat redelijk uitgewerkt wordt.

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 16 juni 2011, 13:21:15 »

Misschien had Paul Cesar Milan toen al ontdekt...  ;)
Wim ;D

Ik denk dat Cesar Witte Veder heeft ontdekt.

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 11 juli 2011, 18:05:50 »

nr 63, Arendsoog..premiejager?

Ik heb dit boek niet gekocht, maar bij mijn schoonouders op zolder gevonden. Alvast een leuke erfenis ;).

Ik vind het een aardig boek. Niet superspannend, maar het leest wel lekker weg. En de reddingsactie van de trein is natuurlijk helemaal geweldig.
Ik vroeg me wel af wanneer de machinist en stoker doodgeschoten zijn. Want hoe is de trein weer aan het rijden gebracht? Door de overvallers, die er op een gegeven moment uitspringen?

Wat me erg opviel was de taal waarin Paul het geschreven heeft. Ik vind het anders dan zijn andere boeken, bijna een stijlbreuk. Het leest ouderwetser, meer in de traditie van Jan. Hij strooit met spreekwoorden en uitdrukkingen (en legt er veel uit), hij herhaalt een aantal zaken een paar keer (bijvoorbeeld dat Witte Veder een goed gehoor heeft ben ik minstens 3x tegen gekomen). Het is allemaal wat breedsprakiger dan in zijn eerdere boeken. En dat komt het verhaal niet te goede.

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 11 juli 2011, 23:51:55 »

nr 63, Arendsoog..premiejager?

Ik heb dit boek niet gekocht, maar bij mijn schoonouders op zolder gevonden. Alvast een leuke erfenis ;).

Ik vind het een aardig boek. Niet superspannend, maar het leest wel lekker weg. En de reddingsactie van de trein is natuurlijk helemaal geweldig.
Ik vroeg me wel af wanneer de machinist en stoker doodgeschoten zijn. Want hoe is de trein weer aan het rijden gebracht? Door de overvallers, die er op een gegeven moment uitspringen?

Wat me erg opviel was de taal waarin Paul het geschreven heeft. Ik vind het anders dan zijn andere boeken, bijna een stijlbreuk. Het leest ouderwetser, meer in de traditie van Jan. Hij strooit met spreekwoorden en uitdrukkingen (en legt er veel uit), hij herhaalt een aantal zaken een paar keer (bijvoorbeeld dat Witte Veder een goed gehoor heeft ben ik minstens 3x tegen gekomen). Het is allemaal wat breedsprakiger dan in zijn eerdere boeken. En dat komt het verhaal niet te goede.

Anne

Vergeet niet, dat Paul op het moment van schrijven al dood en doodziek was. Hij wist dat hij het niet lang meer ging maken. Dan ben je als schrijver volgens mij niet op je best.
Je kunt als lezer overal wel over jeremi-jeejen, boeken tot de laatste komma uitpluizen, overal wat achter zoeken, maar nu vind ik dat het gez... maar eens op moet houden. Ik kom nu op voor mijn oom.

Ga eerst zelf eens lekker creatief worden als schrijfster en laat Nederland iets moois na.

Jack  :-O

Mocht je denken: "Wat heb jij dan al bereikt?": http://webje.yurls.net/ Zo ongeveer 175 verschillende websites voor het basisonderwijs.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2011, 23:56:17 door jack nowee »

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 12 juli 2011, 11:28:29 »

Beste jack,

Het is me duidelijk; de erfenis wordt goed bewaakt. Prima.

Maar waarom is dit forum er dan als je niet kan discussiėren? Goed, ik geef toe, daar is erg weinig sprake van, maar toch. We hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn? Ik vind je toon erg onvriendelijk. Wat verwacht je dan?

Knap hoor, 175 websites van het onderwijs. Ik ben benieuwd of ik per ongeluk een gebruikt heb.

Wat ik doe en of ik Nederland iets moois wil achter laten, dat gaat je verder niks aan. Ik zou zeggen; ga voor de 200 websites!

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 12 juli 2011, 13:35:06 »

Beste jack,

Het is me duidelijk; de erfenis wordt goed bewaakt. Prima.

Maar waarom is dit forum er dan als je niet kan discussiėren? Goed, ik geef toe, daar is erg weinig sprake van, maar toch. We hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn? Ik vind je toon erg onvriendelijk. Wat verwacht je dan?

Knap hoor, 175 websites van het onderwijs. Ik ben benieuwd of ik per ongeluk een gebruikt heb.

Wat ik doe en of ik Nederland iets moois wil achter laten, dat gaat je verder niks aan. Ik zou zeggen; ga voor de 200 websites!

Anne

De toon was ook onvriendelijk bedoeld. Je gaat in je kritiek (en ook weer dit antwoord) duidelijk voorbij aan het feit dat Paul zo ongeveer stervende was toen hij het laatste boek schreef.
Verder gaat het me ook niet aan of je wat moois achterlaat voor Nederland. Het was een suggestie ...

Waar het me wel om gaat, is dat je met elk boek wat je leest een bak kritiek over de schrijvers, schrijfstijl en noem maar op uitstort. Als dat je allemaal zo stoort, lees de boeken dan niet.

Jack  :-O

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #36 Gepost op: 12 juli 2011, 16:32:28 »

@ aj @ jack

allebei zullen we het gezellig houden ???

mijn visie op afstand aj liest de boeken graag
maakt van elk boek een soort verslag
met veel positieven punten
maar stelt zich zelf wel veel vragen bijv hoe een trein weer op gang komt
dat is mijn ziens niet de hoofdmoot van het boek
en is soms wat kritisch
jack komt op voor zijn oom /omstandigheden mag ook/

jack heeft vele websites gebouwt voor scholen dat is goed werk
maar het verband met arendsoog zie ik hier wat minder
/het verband met \zijn werk passie wel /leraar/docent

pb anders elkaar even of bel elkaar op om ea op tehelderen

hier wil ik het maar even bij laten wil niemand in het harnas jagen
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 12 juli 2011, 16:33:43 »

@ tino:
  [y]

DIT BEWIJST:

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 12 juli 2011, 18:33:25 »

Jack,

Wat je oom betreft: mijn excuses. Ik had er geen idee van hoe ernstig ziek hij was en van de omstandigheden waarin deel 63 is geschreven.  Had ik het geweten, dan was ik milder geweest. Dan had ik over deel 63 geschreven dat het heel knap is dat het boek nog tot stand is gekomen en dat de serie met een goed verhaal is afgesloten.

Wat de rest betreft;
Ik heb er lang over nagedacht of ik er op wil reageren. Ik doe het niet.

De boeken lees en zal ik met plezier blijven lezen, want dat doe ik wel degelijk.

Anne

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 12 juli 2011, 18:43:56 »

@Aj

[y]

DIT BEWIJST:

jack nowee

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 12 juli 2011, 21:16:36 »

Jack,

Wat je oom betreft: mijn excuses. Ik had er geen idee van hoe ernstig ziek hij was en van de omstandigheden waarin deel 63 is geschreven.  Had ik het geweten, dan was ik milder geweest. Dan had ik over deel 63 geschreven dat het heel knap is dat het boek nog tot stand is gekomen en dat de serie met een goed verhaal is afgesloten.

Wat de rest betreft;
Ik heb er lang over nagedacht of ik er op wil reageren. Ik doe het niet.

De boeken lees en zal ik met plezier blijven lezen, want dat doe ik wel degelijk.

Anne

Anne,

Excuses geaccepteerd. Meer vraag ik ook niet. Fijn dat je de boeken met plezier blijft lezen. Daar zijn ze ook voor bedoeld.  Verder wil ik ook nergens meer op reageren.

Jack  :-O

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 13 juli 2011, 18:03:41 »

@jack

Ook jij hierin:  [y]

DIT BEWIJST:

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 24 juni 2012, 13:32:09 »

Dl 41, Arendsoog -Mexicaans avontuur

Een spannend verhaal met een hoog tempo. Met de leuke twist dat Arendsoog en Witte Veder, dankzij hun rechtvaardigheidsgevoel, onbedoeld de plannen van de geheime dienst in de war gooien. Maar ze maken hun fout weer goed door op een bizar eenvoudige manier de leiders van de 2 bendes op te pakken.  ;)

Ook leuk dat Ann en Mrs. Stanhope actief meedoen. In andere boeken is hun rol soms zo marginaal.

Ik heb een nieuwe uitdrukking geleerd: beter blo Jan, dan  do Jan. Wellicht de Nederlands vertaling van 'better safe than sorry' ?

Groeten

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 25 juni 2012, 19:26:35 »

Ik heb een nieuwe uitdrukking geleerd: beter blo Jan, dan  do Jan. Wellicht de Nederlands vertaling van 'better safe than sorry' ?

Ik denk het eerlijk gezegd niet. De uitdrukking 'better safe than sorry' betekent bij mijn weten zoveel als: beter een keer teveel gecontroleerd dan een keer te weinig waardoor het mis gaat en je achteraf spijt hebt.

Bij 'beter blo Jan dan do Jan' gaat het er om dat je je niet verzet tegen iets waarvan je weet dat de kans zeer groot is dat je het er toch tegen aflegt. Volgens mij is het voluit 'Beter blote Jan dan dode Jan' dus beter de schande van de nederlaag dan het leven er bij inschieten.

Maar wellicht dat googelen helpt? Dit is maar wat ik altijd dacht dat het betekende en dat ook wel in het verhaal rondom deze spreuk paste.

Wim ;D

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #44 Gepost op: 25 juni 2012, 19:43:14 »

Wat ook helpt is een elektronisch Groot Van Dale Woordenboek Engels-Nederlands en Nederlands-Engels

beter blo Jan dan do Jan
better a live coward / dog than a dead lion
he that fights and runs away may live to fight another day
discretion is the better part of valour

En inderdaad:
better (to be) safe than sorry
beter blo Jan dan do Jan

Ze houden zich bij Van Dale nog steeds niet aan de regels de lexicograaf F. Prick van Wely sr. die al zei dat beide richtingen dezelfde vertalingen op moesten opleveren. De man heette overigens eigenlijk F. Prick maar gebruikte ook de achternaam van zijn vrouw. Marthe begrijpt wel waarom ;-) En jullie ook, zeker met Google.

Paul
Chocks away!
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9