Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9

Auteur Topic: Boeken van P. Nowee : deel 41 t.e.m. deel 63 + de Extra  (gelezen 54838 keer)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re: Boeken van P. Nowee : deel 41 t.e.m. deel 63 + de Extra
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2008, 20:27:05 »

Zelfs na weet ik hoe veel keer lezen valt er in 'n Arendsoog nog wel wat nieuws te ontdekken. In deel 58 nemen Arendsoog en Witte Veder hun intrek in een leegstaande 'ranch', Willard's Cabin genaamd (p.88).

In dat verband valt te lezen dat Arendsoog de man nooit heeft gekend omdat deze reeds was overleden toen hij, zijn moeder en zijn zuster zich op de S-Ranch vestigden.

Ik heb altijd gedacht dat de S-Ranch ook de ranch was waar Stanhope sr. bij een aanval door Fred Moulders en zijn bende omkwam, maar bij nalezen van deel 1 blijkt dat de 'oude' ranch en het vee zijn verkocht en dat de Stanhope's wonen in het Arendsnest (waarvan ik eigenlijk dacht dat het slechts een schuilplaats was). In het laatste hoofdstuk van deel 1 staat dan inderdaad dat Arendsoog een nieuwe ranch gaat opzetten, nadat hij op de vlakte een stuk grond heeft gekocht.

Wim ;D
« Laatst bewerkt op: 23 april 2008, 08:44:38 door kootw »

Newland

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 28 juli 2008, 09:33:49 »

Bij het lezen van deel 48 viel mij het volgende op

op bladzijde 32 wordt verteld dat een zekere Marc Winston en zijn vrouw worden vermoord. Op de zelfde bladzijde staat dat ook een zekere Philip Eddleton-Vanhoop wordt vermoordt. Op een van de volgende bladzijden staat echter dat Philip Eddleton-Vanhoop en zijn vrouw worden vermoord en Marc Winston. Wie zijn vrouw zou zijn vermoord ???
Arendsoog............... .....premiejager?

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2008, 23:06:28 »

Bij het lezen van deel 48 viel mij het volgende op

op bladzijde 32 wordt verteld dat een zekere Marc Winston en zijn vrouw worden vermoord. Op de zelfde bladzijde staat dat ook een zekere Philip Eddleton-Vanhoop wordt vermoordt. Op een van de volgende bladzijden staat echter dat Philip Eddleton-Vanhoop en zijn vrouw worden vermoord en Marc Winston. Wie zijn vrouw zou zijn vermoord ???

Aha! Een oplettende vakantielezer ;D Er zit inderdaad een strijdigheid tussen deze twee bladzijden. Omdat Geoffry het verhaal aan Arendsoog verteld (eerste versie, Marc + vrouw) terwijl de tweede versie degene is die Arendsoog voor zichzelf nog eens terughaalt denk ik dat de eerste de meest waarschijnlijke is.

Wim ;D

Newland

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2008, 08:57:05 »

Ja dat ligt wel het meest voor de hand.
Arendsoog............... .....premiejager?

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2008, 16:58:23 »

Helemaal zeker ben ik er (nog) niet van, maar volgens mij is deel 48 ook het Arendsoogboek waarin de meeste dodelijke slachtoffers vallen.

Wim ;D

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #20 Gepost op: 30 juli 2008, 17:54:50 »

Wim's verklaring lijkt mij ook de meest logische.

Citaat
Helemaal zeker ben ik er (nog) niet van, maar volgens mij is deel 48 ook het Arendsoogboek waarin de meeste dodelijke slachtoffers vallen.

In mijn eigen (drie jaar oude) overzicht van deel 48 vallen zeven doden die een naam gekregen hebben. In deel 59 vallen er acht en dat is het meeste.

Wat betreft de personen die een naam gekregen hebben zou deel 59 de meeste doden tellen. Deel 48 telt er nog zeker zeven naamloze meer. Maar als we die zouden tellen moet volgens mij deel 46 de 'eer' krijgen: bij de ontploffing in (geloof ik) de Merdonvallei moeten er veel meer gevallen zijn, al wordt geen exact aantal genoemd.

Gr. Jurgen
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 30 juli 2008, 23:29:21 »

...moet volgens mij deel 46 de 'eer' krijgen...

Met recht een twijfelachtige eer!

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 02 december 2008, 22:36:59 »

Ik heb uit de pimento uitgaven - zoals jullie al konden zien - deel 41 nog maar eens gelezen. Wat blijft dat toch ook een prachtig verhaal.

Arendsoog blijkt dan ook nog eens - naast al die bijzondere kwaliteiten 8) ) over uitstekende trainings- en leiders capaciteiten te beschikken. In no time heeft hij van de ongeorganiseerde 'bende' van Ibarra een geolied legertje gemaakt.

Jammer voor de bendeleden dat het aan het eind van de rit niet genoeg blijkt om aan diezelfde Arendsoog en Witte Veder te ontkomen...  ;D  ;)

Wim ;D

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #23 Gepost op: 03 december 2008, 22:46:55 »

Jammer voor de bendeleden dat het aan het eind van de rit niet genoeg blijkt om aan diezelfde Arendsoog en Witte Veder te ontkomen...  ;D  ;)

In dit geval had vooral Ibarra zelf wat beter mee moeten trainen. Hij liet zich nogal makkelijk overrompelen... ;D

Ik vraag met trouwens af of Ibarra überhaupt wel meetrainde. Ik kreeg de laatste keer dat ik het verhaal las, al weer enkele maanden geleden, de indruk dat dit niet zo was, doordat Ibarra vroeg hoe Arendsoog vond dat de training er voor stond.

Gr. Jurgen
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 05 december 2008, 15:29:13 »

Ik heb ook niet de indruk dat Ibarra zelf erg hard werkte. De scene die Arendsoog schopt voorafgaand aan het eerste appel, 's ochtends om half zes is natuurlijk weergaloos.

Maar daar staat dan verder ook dat er telkens enkele officieren bij de trainingen aanwezig zullen zijn.

Al met al zijn echter de schurken-leiders meestal wel wat slimmer en handiger dan hun manschappen.

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2011, 18:40:40 »

Ik ben bezig in deel 43 'kogels als losgeld' .

Op blz 19 viel mij iets vreemds op.
Mrs Warmington is aardig over d'r toeren, want een van haar zonen is ontvoerd. Op een gegeven moment begint ze zacht te huilen en haar man, zoal een goede echtgenoot betaamt, wilt haar troosten, maar dat doet hij niet, want (en ik citeer)
..maar een blik van Arendsoog hield hem tegen. Laat haar maar even, zei die blik, het zal haar goed doen....
[
Arendsoog als therapeut? Als maatschappelijk werker? Wat kan hij niet?

Er is al elders op het forum vastgesteld dat Arendsoog geen liefdesleven van betekenis heeft, nauwelijks met vrouwen buiten zijn moeder en zus omgaat. Maar hij weet wel wanneer je een vrouw alleen moet laten huilen.............
Ik moest er wel om lachen, maar vroeg ik me af waarom P Nowee dit geschreven heeft. Het voegt werkelijk niks toe aan het verhaal. Om het natuurlijke leiderschap van Arendsoog te benadrukken?

groeten

Anne

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 12 februari 2011, 14:40:04 »

In hetzelfde boek (kogels als losgeld) staat op blz 150 dat ze een geluid horen. Arendsoog vindt dat het klinkt ' als machines die voortdurend staan de dreunen.' Het blijkt een grote waterval te zijn.

Kan Arendsoog weten hoe machines klinken? Is hij in eerdere delen in een fabriekshal geweest of iets dergelijks? Of is dit een anachronisme (dus een foutje van de schrijver, want dit kon nog niet in die tijd).

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2011, 17:32:39 »

Arendsoog als therapeut? Als maatschappelijk werker? Wat kan hij niet?

(...) maar vroeg ik me af waarom P Nowee dit geschreven heeft. Het voegt werkelijk niks toe aan het verhaal. Om het natuurlijke leiderschap van Arendsoog te benadrukken?

Tja, als je verhalen leest beschikt Arendsoog over nogal wat kwaliteiten. Toch meen ik op zich dat he geen therapeut of maatschappelijk werker (met bijbehorende opleiding) behoeft te zijn om in te zien dat je iemand die onder grote spanning en stress staat soms even de ruimte moet geven op 'uit te razen' (in dit geval: 'uit te huilen'). 't Brengt volgens mij een stukje emotie in het verhaal zonder dat daarmee nu de onbetwiste leiderschapscapaciteiten van Arendsoog teveel voor het voetlicht komen.

Daar komt trouwens nog bij dat niet in alle delen Arendsoog steeds de onbetwiste leider is. Bijvoorbeeld in 'Het veeland in gevaar' en 'De spookranch' waar Arendsoog door zijn medestanders niet zonder morren wordt nagevolgd.

Wim ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2011, 17:36:40 »

Kan Arendsoog weten hoe machines klinken? Is hij in eerdere delen in een fabriekshal geweest of iets dergelijks? Of is dit een anachronisme (dus een foutje van de schrijver, want dit kon nog niet in die tijd).

Stoommachines werden reeds gebruikt (treinen komen volop voor) maar het is inderdaad maar de vraag of er ook al sprake was van fabrieksmatige opstellingen. Overigens is er in deel 42 Arendsoog... om oog! volgens mij wel sprake van een vleesverpakkingsfabriek waar koeien worden geslacht en ingeblikt. Maar nogmaals: of dat gepaard ging met veel gestamp en lawaai durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Je kan de tijdlijn van Miss Arendsoog http://www.arendsoog.info/forum/index.php?topic=147.msg3217#msg3217 eens bekijken en zo nagaan of de industriele revuolutie al was begonnen in de tijd waarin de verhalen globaal spelen.

Wim ;D
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2011, 17:40:48 door kootw »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 15 juni 2011, 09:40:18 »

Misschien had Paul Cesar Milan toen al ontdekt...  ;)

Overigens vind ik deel 52 best een aardig verhaal, met name omdat toch lang onbekend blijft wat er met Murdock is gebeurt.

Wim ;D
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9