Ik heb gisteren deze boeken opgehaald. 'n Leuke ontmoeting met een man die in zijn jeugd (jaren '50) Arendsoogfan was en destijds een kleine verzameling had opgebouwd. De boeken hadden bijna 30 jaar op zolder in een doos gestaan en moesten nu het veld ruimen voor een op handen zijnde verhuizing.
De boeken weggooien vond zijn vrouw zonde (en terecht
) en daarom was hij op internet op zoek gegaan naar een liefhebber die mogelijk geïnteresseerd was. Na wat omwegen was hij op dit prachtige forum terechtgekomen.
De verzameling bevatte onder andere de nummers 1 tot en met 8 in vier-kleuren uitgaven, allemaal in prima staat. Tezamen met de eveneens in goede staat verkerende deel 45 (mijn eigen exemplaar was stuk) en deel 46 (mooier exemplaar dan ik zelf had staan) heb ik de 4-kleuren uitgaven toegevoegd aan m'n eigen verzameling.
De overige boeken staan nu bij m'n dubbele, maar die stapel begint wat al te groot te worden. Misschien moet ik er zelf maar eens wat weg gaan geven
Er zaten ook nog wat andere boeken bij. O.a. een Bob Evers met stofomslag (Drie jongens als circusdetective). Er waren toch ook nog wat Bob Evers verzamelaars onder de Arendsoogfans?
Wim