Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]

Auteur Topic: Boeken van Paul Nowee: delen 21 t.e.m. 40  (gelezen 53337 keer)

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Boeken van Paul Nowee: delen 21 t.e.m. 40
« Reactie #75 Gepost op: 05 maart 2014, 17:03:10 »

Dat citaat komt uit het eerste verhaal dat ik geschreven heb! Dat is dus geen boek van Paul of Jan! Waar heb je dat gevonden? Of wist je dat?
(Hmm, zou ik bewust een donkere man een grote rol hebben gegeven? ;D).

Haha, zeg het maar! ; D
Maar wat ik al zei, gevonden op internet. Google zoekt natuurlijk ook op dit forum, maar het was nog niet tot me doorgedrongen dat het van jou was :)

Die 'enorme neger' uit De grote grondroof heeft best een aanzienlijke rol, hij doet mee in het gevecht op het eind.

Maar je hebt gelijk dat ze niet vaak voorkomen.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 05 maart 2014, 17:09:57 »

Ik ga de grote grondroof nog maar eens lezen! ;D

Groeten

Anne

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 06 maart 2014, 17:48:08 »

Deel 38, De Duncan dollars.

Een lekker lezend, spannend verhaal, met een moraal. Een wat luchtiger boek.
A en WV zoeken, na de vondst van twee dollarmunten met een een letter er op, de betekenis ervan en brengen een familie weer bij elkaar.

- Er vallen toch aardig wat doden en gewonden . Opvallend; de mannen gaan, bijna, allemaal dood, de vrouwen raken allemaal 'slechts' zwaargewond. Het ging wellicht wat ver om ook een vrouw te laten sterven?

- Het gaat WV en A wel erg makkelijk af in dit deel. WV die Jimmy even tussendoor uit de handen van zijn ontvoerders redt. Zelfs A verbaast zich erover dat het WV zonder hulp gelukt is...

Ze worden zelf niet gevangen genomen. Aan het eind vechten ze wel, maar ze winnen natuurlijk.

- Enige keer dat Kerstmis genoemd wordt. En dat Arendsoog het niet thuis viert, maar bij de Duncanfamilie. Zijn moeder begrijpt dat natuurlijk volledig. ;)

Groeten

Anne

« Laatst bewerkt op: 02 januari 2015, 15:01:28 door aj »

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 06 maart 2014, 19:00:37 »

Dit is wel een van mijn favorieten, mede door de grote rol van Witte Veder. Ik vind het eigenlijk wel meevallen in hoeverre hij Jimmy 'even' redt, dat kost 'm toch echt wel enige moeite. Misschien herinner ik het me niet goed, dat kan ook :)

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 06 maart 2014, 21:20:53 »

Dit is wel een van mijn favorieten, mede door de grote rol van Witte Veder. Ik vind het eigenlijk wel meevallen in hoeverre hij Jimmy 'even' redt, dat kost 'm toch echt wel enige moeite. Misschien herinner ik het me niet goed, dat kan ook :)

Ok, het kost enige moeite en hij krijgt een flinke schop, waardoor hij een gekneusde scheenbeen heeft.
Maar hij redt het toch om twee boeven uit te schakelen en zonder problemen Jimmy thuis te brengen.  :D
Ik vind het ook leuk als WV een grotere rol heeft.

Groeten

Anne

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 06 maart 2014, 22:59:23 »

Ok, het kost enige moeite en hij krijgt een flinke schop, waardoor hij een gekneusde scheenbeen heeft.
Maar hij redt het toch om twee boeven uit te schakelen en zonder problemen Jimmy thuis te brengen.  :D
Ik vind het ook leuk als WV een grotere rol heeft.

Ha ha, ja, het blijft knap in z'n eentje  ;D
Hij bevrijdt Ann ook een keer in zijn eentje. Vind ik ook een leuk stuk. Zeker als hij thuiskomt en Arendsoog niet helemaal blij is met de gang van zaken. Zo'n confrontatie vind ik ook altijd leuk. Je moet daar wel je eigen invulling aan geven, want een strakke blik betekent vast voor iedereen wat anders :)

In Mexicaans avontuur heeft Witte Veder ook een aardig grote rol en in De verdwijning van Arendsoog natuurlijk. Maar vast in nog veel meer boeken.

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 10 april 2014, 13:01:40 »

Net Texas-Arendsoog uitgelezen. Ligt het aan mij of is Good luck, Arendsoog ongeveer een remake van dat boek? Beide een vallei met ranchers die verdreven worden, een lid van de familie komt dodelijk vermoeid bij Arendsoog aan, een samenkomst in het huis van degene die in het mam woont, het kwam me allemaal zo bekend voor..

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 10 april 2014, 15:41:55 »

Net Texas-Arendsoog uitgelezen. Ligt het aan mij of is Good luck, Arendsoog ongeveer een remake van dat boek? Beide een vallei met ranchers die verdreven worden, een lid van de familie komt dodelijk vermoeid bij Arendsoog aan, een samenkomst in het huis van degene die in het mam woont, het kwam me allemaal zo bekend voor..

Ik denk/vermoed dat er aardig wat plotjes gerecycled zijn. Deel 42 en 44 lijken ook erg op elkaar, maar net even anders uitgewerkt.
Het lijkt mij ook een behoorlijke opgave om altijd een origineel plot te verzinnen. Paul zal dan waarschijnlijk naar de boeken van zijn vader gekeken hebben, dat was toch heel lang geleden...(hoewel hij ook plots van eigen boeken hergebruikt)

groeten

Anne

« Laatst bewerkt op: 10 april 2014, 21:44:50 door aj »

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 10 april 2014, 18:10:55 »

Ik moet wel zeggen dat ik Texas-Arendsoog één van de leukere delen van J. Nowee vind, dus geen  dat ze op elkaar lijken.

Dat van deel 42 en 44 was me nog niet opgevallen.

.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 10 april 2014, 21:08:40 »

Dat van deel 42 en 44 was me nog niet opgevallen.

.

Beide beginnen met een kudde vee dat naar de koper gebracht wordt. In beide is er een zakenman met financiële problemen, die het slechte pad opgaat om zijn tekorten aan te vullen. In 42 is Arendsoog zelf het slachtoffer, in 44 niet.
Er zitten nog meer overeenkomsten in, maar dit is het eerste wat er in me opkomt.
Het plot is niet helemaal gekopieerd, maar komt in grote delen overeen.

Groeten

Anne

« Laatst bewerkt op: 10 april 2014, 22:23:23 door aj »

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 13 april 2014, 17:22:27 »

Ik moet wel zeggen dat ik Texas-Arendsoog één van de leukere delen van J. Nowee vind, dus geen  dat ze op elkaar lijken.

Heb je al meer delen van Jan Nowee gelezen?  Heb je nu een andere mening over zijn boeken of blijft Paul Nowee veruit favoriet? :D

Groeten

Anne

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 13 april 2014, 18:15:19 »

Heb je al meer delen van Jan Nowee gelezen?  Heb je nu een andere mening over zijn boeken of blijft Paul Nowee veruit favoriet? :D

Groeten
Anne

Sommige delen van Jan zijn echt leuk, hoewel ik soms tegen het einde minder geboeid raak. De humor van Witte Veder vind ik in zijn delen grappig. Maar Paul blijft wel favoriet. Herkenning van de boeken van vroeger speelt wel een rol, denk ik, en dat heb ik natuurlijk vooral met hem.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 13 april 2014, 19:06:15 »

Heerlijk dat jeugdsentiment! :D

Ik heb geen voorkeur voor een van de twee. De latere boeken van Jan en de vroegere boeken van Paul, niet perse in die volgorde.

Groeten

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 27 mei 2014, 21:27:41 »

Momenteel lees ik deel 21 (het geheim van de zonderling) voor. Wat me opviel is dat Arendsoog, als hij Witte Veder wil bevrijden, geen mes blijkt te hebben om te touwen door te snijden.

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 28 mei 2014, 19:21:41 »

Tsja, het eerste eigen boek van Paul. Toen lette hij nog helemaal niet op zulke details, volgens mij.

Groeten

Anne
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]