Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Wat is de waarde van een complete reeks?  (gelezen 14110 keer)

bakkertje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Wat is de waarde van een complete reeks?
« Gepost op: 09 januari 2014, 12:55:29 »

Beste allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum omdat ik hier volgens mij een gedegen antwoord krijg op mijn vraag. Mijn vader heeft zelf van kinds af aan arendsoog boeken verzameld en staat op het punt om hier afstand van te gaan doen. Hij heeft de reeks geheel compleet van 1 t/m 63 en ook de speciale editie mag niet ontbreken.

Wat zou een reële vraag cq verkoopprijs zijn voor de serie?
We hebben de boeken in zijn naam op Marktplaats gezet, in afwachting van belangstellenden.
De link naar de advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/boeken/partijen-en-verzamelingen/m764634714-te-koop-complete-arendsoog-serie-1-63-speciale-editie.html

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Bakkertje
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2014, 13:22:01 door bakkertje »

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Wat is de waarde van een complete reeks?
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2014, 13:39:50 »

Wat een mooie rij boeken!
Ik zie zo'n serie wel eens op marktplaats staan voor 165 of 200 euro. Geen idee of ze dat er ook voor krijgen of dat er uiteindelijk zelfs meer betaald wordt, maar dat lijkt me niet zo'n vreemde prijs. Was getekend kost 50, voor deel 63 worden ook hoge bedragen gevraagd, en dan de rest. Als de serie compleet is, is dat misschien nog wat extra geld waard. Maar goed, misschien kijken de mensen die daadwerkelijk Arendsoogboeken verkopen er heel anders tegenaan?

eagle-eye

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2014, 16:44:19 »

Het is inderdaad een nette serie. Complete series worden inderdaad vanaf zo'n 200 euro aangeboden, afhankelijk van de staat. Er zijn ook mensen die veel meer voor een complete serie vragen maar ik heb geen idee wat ze er uiteindelijk voor krijgen.

Als je de serie los verkoopt, kun je voor de hogere nr's relatief veel krijgen, maar de lagere delen gaan waarschijnlijk niet zo hard. Dit kost tijd en verstand van een richtprijs ;)

Ik ben geen handelaar, maar verzamelaar en heb de serie zelf bijna compleet  :)
The Eagle

He clasps the crag with crooked hands;
Close to the sun in lonely lands,
Ringed with the azure world, he stands.

The wrinkled sea beneath him crawls;
He watches from his mountain walls,
And like a thunderbolt he falls.

Lord Alfred Tennyson

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2014, 19:16:58 »

Is best lastig denk ik, maar 200 voor een complete serie boeken met ook nog het jubileumboek (of wordt met 'speciale editie' de Arendsoog Extra bedoeld?) lijkt mij wel wat mager. Als de boeken echt in mooie staat zijn en de delen 1 t/m 40 zijn halflinnen met stofomslag zou ik zo voor de vuist weg denken aan het volgende lijstje:

1-40: €3-5 (gem. €4)
41-55: €5-10 (gem. €7,50)
56-60 €10-15 (gem. €12,50)
61-62 €20
63: €25

Dat brengt mij opgeteld aan €400,-

Maar dit zijn dan prijzen die ik voor een boek dat ik zou willen vervangen als koper wel neer zou tellen. Probleem zal hier wel zijn dat je w.s. geen verzamelaars treft onder de mensen die bieden op een hele serie. Een handelaar die zo'n serie ineens opkoopt zal bovengenoemde prijzen w.s. niet willen betalen.

Wim

jack nowee

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2014, 20:16:50 »

Ik ben bang dat met de speciale editie niet het jubileumboek bedoeld wordt.
Dat betekent dus de hele serie + Arendsoog extra.

De delen 55 en 56 gaan weg voor wat hogere bedragen (dan de bedragen die Wim noemt). 25 euro voor 63 lijkt me wat weinig.
Maar een totaal van rond de € 400 / € 450 klopt dan wel.

Alleen: het is maar de vraag wat je er daadwerkelijk voor krijgt. Die delen hierboven raak je zo kwijt, maar als je ziet hoeveel Arendsoogboeken er op internet worden aangeboden, wordt het voor de rest lastig om te verkopen. Als je dan 4 euro per boek beurt ben je spekkoper, áls je ze al verkoopt.

Het beste is dus de hele serie in één keer te verkopen.
De handelaar zal waarschijnlijk niet boven de € 250 gaan, van een welwillende particulier zal je wellicht nog een paar tientjes extra kunnen krijgen.
Alles boven de € 300 is denk ik mazzel.

Jack  :-O

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2014, 00:01:43 »

ik bied 100 euro ;D
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2014, 13:53:17 »

Marktplaats lijkt momenteel overspoeld te worden met volledige series viel me gisteren ineens op. Ik weet niet waar dan verkoopenthousiasme ineens vandaan komt, wellicht de voorjaarsschoonmaak?
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

jack nowee

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2014, 17:23:06 »

Marktplaats lijkt momenteel overspoeld te worden met volledige series viel me gisteren ineens op. Ik weet niet waar dan verkoopenthousiasme ineens vandaan komt, wellicht de voorjaarsschoonmaak?

Is altijd na Koninginnedag (nu Koningsdag). Boeken komen tevoorschijn voor de vrijmarkt, worden niet verkocht en gaan dan maar op Marktplaats.

Jack  :-O
Pagina's: [1]