't Ja, Ann zucht weer naar avontuur, na wat ze in deel 4 heeft gepresteerd. Wat hadden Arendsoog en Witte Veder daar zonder haar gedaan?
Maar in het volgende deel,
De Bende van de Blauwe Bergen, is Arendsoog resoluut. Ann mag niet mee; veel te gevaarlijk!
Pfoeh, die mannen denken altijd dat wij vrouwen ons mannetje niet kunnen staan!

:grin:
Wat ik erg vreemd vind is dat Arendsoog beslist om alléén naar Newland te reizen; zonder Witte Veder. En zelfs zonder Lightfeet!!!

Hij neemt daar de trein, omdat hij ertegenop ziet om zover alleen te reizen.
Arendsoog mag in dit deel wel een paar fouten maken. Zo laat hij op een keer (p 81/82) zijn lasso hangen, terwijl die makkelijk kan worden ontdekt door twee schildwachten. Hij heeft natuurlijk geluk dat het niet gebeurt.
Witte Veder is op p 125/126 veel attenter dan Arendsoog en maakt hem zelfs het verwijt dat hij Carlos en Green nog niet had ontwapend. Deze twee waren even tevoren gevangen genomen door Arendsoog. Witte Veder troost hem ook weer direct, de steeds allesbegrijpende Indiaan. Arendsoog mag dus af en toe even falen en dat vind ik heel erg menselijk. Hij of Witte Veder maken het toch steeds weer goed! Geen vuiltje aan de lucht . . . Â

En hoe sterk Arendsoog zich ook mag houden wanneer hij gewond raakt door een kogel, gebeurt op p 143/144, het blijft aannemelijk want ook Arendsoog mag flauw vallen door het enorme bloedverlies.

Het heeft me ook getroffen dat Benita Arendsoog door had toen deze mekaar voor de allereerste keer ontmoette. Dat was in Lorenzo Valley, toen hij samen met die Lawton naar de Blauwe Bergen trok. Dat meisje had het direkt in de gaten! Alleszins géén dom blondje hé! :grin:
Little Eagle(Kris)