Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]

Auteur Topic: Huisdieren  (gelezen 40447 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re: Huisdieren
« Reactie #90 Gepost op: 04 oktober 2006, 21:24:46 »

tja, de slang is er nog steeds

ze heeft ondertussen een tweede dwerghamster op

blijkbaar lust ze geen muizen

gisteren heeft ze haar vel afgeworpen

misschien was ze daarom kieskeurig?

tijdens een vervelling eten slangen nauwelijks . . .

giseren hebben we er een dwergkwartel bij gezet

weer niks, nog steeds geen honger

en onze dierentuin groeit maar aan . . .

verder alles ok hoor met onze huisdieren [y]
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 06 oktober 2006, 20:27:23 »

Deze nacht was de slang erg actief. Het leek me alsof ze op verkenning ging om een prooi op te sporen.
Dit heb ik kunnen zien omdat ik onwel was geworden en naar het toilet moest. Had ik me beter gevoeld, dan zou ik die kwartel er hebben bijgezet, maar dat was teveel gevraagd.

Deze avond dan maar geprobeerd. De slang was wel geïnteresseerd, maar deed erg onwennig tegenover het vogeltje. De kwartel mocht zelfs ongestraft over de slang heen lopen. Net zoals de muizen voordien. Geen succes dus voor de slang.

We hebben ook een uil, die voornamelijk dode dieren opeet. Tot hiertoe zijn dat enkel muizen geweest. Hup, kwartel erbij en de reactie was ongelooflijk. Beide vogels bekeken mekaar vanop afstand met veel wantrouwen. Na een minuut of tien maakte de uil zich klaar voor de aanval. De eerste keer dat hij zelf een levende prooi zou vangen; hij wist niet dat het vogeltje zou gaan vliegen. Bij de tweede poging had hij direct beet. Zo onfeilbaar! De kwartel was binnen de minuut dood.

Het doet wel zeer aan mijn hart hoor om levende diertjes te moeten zien sterven als voedsel voor andere huisdieren. Er zit nog een dwerghamster apart die we vandaag of morgen moeten voeren aan de slang. Ik moet er niet te lang vooraf aan denken. De slang heeft zo al twee dwerghamsters verslonden en ik heb telkens samen met Johan met spanning en angst toegekeken. Ik geeft toe dat het allemaal erg snel gaat en de prooi telkens snel wordt gedood. Dat stelt me toch een beetje gerust.

;)

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 31 oktober 2006, 23:12:38 »

En wij maar proberen om met de hamsters te fokken opdat we goedkoper aan eten zouden geraken voor ons uiltje en voor de slang. Want deze laatste is echt wel een moeilijk geval. Ze lust helemaal geen muizen. Ons uiltje wel, die kan zelfs zijn prooi nog levend vangen ook al eet hij doorgaans dode diertjes.

Ik vind het nog steeds héél erg dat er twee roofdieren in huis zijn gekomen en dat die levende prooien moeten hebben. Dat is vooral voor de slang het geval. Het uiltje, welke we "Tak-Tak" gaan noemen omwille van zijn geroep, lust wel meerdere dingen. Hij krijgt voornamelijk dode dieren die vooraf zijn ingevroren.

Maar om terug te komen op de hamsters. Onlangs heb ik na de dwerghamsters ook nog een koppel gewone hamsters gekocht. Wanneer iemand mij een hele goeie tip kan geven i v m het kweken met deze diertjes, altijd welkom. Tot deze morgen hebben ze buiten gezeten, onder een afdak en beschut van de wind. Omdat men spreekt over vriezen aan de grond vond ik het hoog tijd om hen binnen in huis, in de warmte, een plaatsje te geven.

Afwachten dus.

Pagina's: 1 ... 5 6 [7]