Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Deel 18  (gelezen 9484 keer)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
Deel 18
« Gepost op: 17 januari 2005, 14:20:42 »

Laatst weer het boek met daarin mijn forumnaam gelezen, deel 18, de gemaskerde ruiter. (Wel vreemd hoor, als je zelf met El Mascara aangesproken wordt en dat dan lezen)

Ik vind dit boek wel erg onduidelijk, net alsof er bladzijden missen of zoiets. Op het eind gaat Arendsoog 's nachts naar buiten, maar waarom wordt niet beschreven. En de Bernardo Vimaro, wie was dat nou eigenlijk?

Hebben jullie een antwoord op deze vragen of hier zelf ook last van?
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re:Deel 18
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2005, 16:52:33 »

Gelukkig heb ik dat boek wel in huis. Ik ben er meteen naar gaan kijken. Die Bernardo Vimaro heeft mij ook geïntrigeerd. Volgens hemzelf is hij een doodgewoon vaquero, die dan eens hier, dan weer daar werkt. Dus geen vaste hacienda voor hem. Maar hij komt mij heel geheimzinnig over; vooral wanneer hij samen met onze vrienden op stap gaat naar de hacienda van Savandra. Deze laatste is eigenlijk de gemaskerde ruiter. Maar aanvankelijk verdenken Arendsoog en Witte Veder die Bernardo, omdat ze zijn stem als El Mascara hebben herkend. Ik veronderstel dat die Bernardo moet samengewerkt hebben met Savandra, om Arendsoog op een verkeerd spoor te brengen. De Gemaskerde Ruiter weet altijd alles en dat kan eigenlijk alleen maar wanneer hij zowat overal spionnen zitten heeft. Die vindt hij makkelijk onder de armen, zijn trouwste fans.

Ik weet het niet zo juist meer, maar er wordt verder in dit boek niet echt meer gesproken over Bernardo Vimaro. Dat vind ik dus ook een beetje gek.
Ben jij ondertussen al wat wijzer geworden?
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2005, 17:05:18 »

Ik vraag me af of het mogelijk is dat Jan Nowee het boek een tijdje opzij heeft gelegd en dat toen hij verder ging, hij Bernardo een beetje is vergeten, maar dat hij wel oorspronkelijk El Mascara had moeten zijn. Is maar een gedachte, maar het komt mij voor alsof er twee lijntjes bewandeld worden.

Groetjes,
Miss Arendsoog.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2005, 19:44:49 »

Dat Bernardo een vaquero was wist ik al wel. En de verklaring van Miss is wel logisch. Hoe had Savandra anders kunnen weten dat Arendsoog een brief van Don Esteban had?

Nu alleen het raadsel van het naar buiten gaan nog.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2005, 21:11:13 »

Laatst weer het boek met daarin mijn forumnaam gelezen, deel 18, de gemaskerde ruiter. (Wel vreemd hoor, als je zelf met El Mascara aangesproken wordt en dat dan lezen)
Ik vind dit boek wel erg onduidelijk, net alsof er bladzijden missen of zoiets. Op het eind gaat Arendsoog 's nachts naar buiten, maar waarom wordt niet beschreven. En de Bernardo Vimaro, wie was dat nou eigenlijk?
Ik heb het bewuste stukje over dat 's nachts naar buiten gaan net gelezen. Dat is inderdaad vreemd. Zelfs tegen Witte Veder wil hij er niks over zeggen. Hij heeft uren achter een wagen verstopt gezeten op de patio. Tegen de tijd dat hij zich weer oprichtte, was hij helemaal verkleumd.
Er was die nacht helemaal niks gebeurd!
Misschien had hij verwacht dat Pedro Savandra er van tussen zou muizen om dan de volgende ochtend niet te moeten meerijden met Arendsoog en Witte Veder. Ik kan echt niks anders bedenken. Wat had Arendsoog anders gedacht te zullen ontdekken tijdens die nacht op de patio?
Groot vraagteken volgens mij. Hij zegt er achteraf niks meer van en Witte Veder die vraagt er zelfs niet meer achter. Beiden misschien wat vergeetachtig geworden? Of is het de bedoeling dat wij ernaar moeten raden?!
Wie nog een andere verklaring vindt voor het verstoppertje spelen van Arendsoog,graag uw mening. Zou nog plezant kunnen worden.

Ben jij hiermee tevreden, El Mascara?  ;)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2005, 21:17:56 »

Goh, ik had over al deze antwoorden nooit nagedacht, maar er zit wel wat in. Ik ben tot zover dik tevreden. [y]

adlerauge

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 02 februari 2005, 13:33:43 »

Ik heb altijd gedacht dat Bernardo en Savandra een en dezelfde persoon zijn. Hoe vaak vermomt Arendsoog zich niet. Een samenwerking lijkt mij uitgesloten, aangezien El Mascara heel duidelijk aangeeft altijd alleen te werken. Zou het kunnen dat het Nowee's bedoelingwas deze twee uiteindelijk een persoon te laten zijn, maar dat hij het bij de ontknoping vergeten was.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #7 Gepost op: 02 februari 2005, 13:40:43 »

Er zijn zoveel schurken die hun vrienden niet willen verraden. Vermomming is niet uitgesloten, maar waarschijnlijk wel lastig.

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #8 Gepost op: 02 februari 2005, 14:00:54 »

Zeker omdat de vermomming niet echt groots kon zijn; een nepbaard was opgevallen, snor ook en hoewel ze van de Noord-Amerikaanse Arendsoog wel eens een Mexicaan hebben gemaakt, lijkt het me toch moeilijk om als Mexicaan voor een andere Mexicaan door te gaan. Ik denk dat Bernardo de schrijver ontschoten is en dat het daarom een los eindje is.

Sheriff Grisley

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
    • Bergrettung Cochem
« Reactie #9 Gepost op: 02 februari 2005, 16:08:40 »

Jammer dat we dat de schrijvers niet meer kunnen vragen. Zouden er evt. manusscripten bestaan (Jack??) en anders blijft het gewoon gokken.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2005, 16:08:55 door Sheriff Grisley »

adlerauge

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 02 februari 2005, 18:43:34 »

Jack heeft dacht ik verteld dat zijn oom en opa geen aantekeningen maakten, hooguit enkele namen op een blaadje gekrabbeld. Ik denk dus ook dat dit geen uitkomst zou bieden. Helaas.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 02 februari 2005, 19:34:43 »

We kunnen maar denken dat de schrijvers het voor "ons" hebben gedaan. Zo hebben wij iets om over na te denken. Wij willen ook steeds alles uitpluizen, van naaldje tot draadje. Van wie zouden we dat nu weer geleerd hebben ... ?

Little Eagle(Kris) :-O

Pagina's: [1]