Ook voor mij is school weer begonnen, hard werken alom. Mijn profielwerkstuk/onderzoek naar de privatisering van staatsbedrijven vordert langzaam maar gestaag. Ik krijg van alle kanten hulp en ondersteuning, en anders zou ik ook echt niet weten hoe ik het klaar zou moeten spelen. Ik heb me weer wat op de hals gehaald, maar goed
Vandaag eerste echte schooldag gehad, met maar liefst twee hele lesuren. Morgen begint het weer goed, met ouderwets acht uur les zonder tussenuren. Ik vind het een vreemd idee dat ik na dit jaar ga studeren en heb ongetwijfeld uit pure schrik een afspraak met mijn decaan gemaakt. Ik hink nog wat op een aantal gedachtes, waaronder de meest concrete naar Rotterdam leidt. Ik ben namelijk verliefd geworden op de sfeer op Erasmus: zakelijk, professioneel en no-nonsense, en tegen mijn verwachtingen in ook met een goede dosis humor en zelfspot. Alleen vind ik Rotterdam ongeveer de saaiste studentenstad uit het assortiment, en dat vormt voorlopig nog een bedenking. Anders traject zou naar het buitenland kunnen leiden. Als ik het dan doe, dan wel meteen goed, en dus zou ik in dat geval Economie willen gaan studeren aan de Harvard University. Klein probleempje is het collegegeld, dat ongeveer zo hoog is als mijn vader's jaarsalaris. Een beurs zou uitkomst kunnen bieden, maar ik weet niet hoe dat geregeld is voor buitenlandse studenten... lastig
Goed, tot zover, ik ga slapen om morgen weer fris en fruitig te zijn. welterusten