Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: hoe mensen reageren op het feit dat je arendsoog fan bent  (gelezen 28796 keer)

jack nowee

• Gast
Re: hoe mensen reageren op het feit dat je arendsoog fan bent
« Reactie #30 Gepost op: 25 april 2005, 12:54:56 »

Hallo Kris,

Over je ouders kan [en mag] ik natuurlijk niet oordelen. Daarover weet ik natuurlijk helemaal niets. Uit je bericht begrijp ik, dat je als meisje in ieder geval behoorlijk bent achtergesteld bij je broer. [Hij mocht wél paardrijden en jij niet] Kun je het niet bij hem gaan leren? Je schrijf dat hij later les gaf. Ook het feit, dat je ouders je nooit ergens zijn komen aanmoedigen, zal inderdaad behoorlijk pijn gedaan hebben. Dat kan ik me levendig voorstellen. Mijn ouders gingen ook niet altijd met me mee, maar als er belangrijke wedstrijden waren, dan waren ze er.
Dat je vader je ook op dit moment nog steeds niet kan en wil waarderen, is opnieuw een domper voor je. Waar kan dat toch aan liggen?

Voor wat betreft je liefde over het Wilde Westen, ik denk dat wellicht ook gelegen heeft aan de plaats waar je bent opgegroeid. Wij speelden altijd met meisjes en jongens cowboy en indiaantje. Al weet ik natuurlijk ook niet hoe de ouders van al die meisjes gereageerd zouden hebben bij opmerkingen over het Wilde Westen. In mijn jeugd waren er ook veel televisie-series over cowboys. [Bonanza, High Chapparel en Rawhide]. En natuurlijk de Arendsoogboeken, al was ik daar in mijn vroegste jeugd niet direct een fan van hoor!

Ik hoop dat je een beetje wat gehad hebt aan mijn begrip en weet, dat een ieder op dit forum je zeker niet naar beneden zal halen omdat je fan bent van het Wilde Westen en Arendsoog. Praat er dan maar over met vrienden die je wél begrijpen.  :)

Jack  :-O

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2005, 20:29:34 »

Ja, mijn reactie was nogal emotioneel zwaar geladen. Jouw reactie doet inderdaad erg goed. Gisteravond heb ik nog even met mijn jongste zus gechat. Zij heeft al die jaren net hetzelfde ervaren.

Wij hebben als kleine meisjes en als tieners ook al die afleveringen van Bonanza, High Chapparall, Gunsmoke enz. . . gekend. Ik herinner me nog levendig dat we nog vroeg naar bed moesten, maar de dag dat High Chapparall uitgezonden werd moesten we telkens nog eens extra gaan plassen en konden we toch even iets zien van die afleveringen. Ik was toen zot van Billy Blue. (in die tijd was ik ook al groot fan van Arendsoog!) Een jaartje later mochten we dan wel opblijven tot die aflevering gedaan was.

Ik moet wel zeggen dat ik de tweede jongste ben uit een gezin van 11 kinderen. Het is altijd al zo geweest dat vader meer aandacht schonk aan de jongens, allemaal ouder dan de meisjes. In die tijd moest een meisje opgroeien tot een goede huisvrouw en huismoeder. Ik was van die idee zo doordrongen dat ik op school niet gemotiveerd was en niet genoeg mijn best deed. Ik had veel liever sportlerares geworden, maar het werd iets heel anders.

En ja, mijn oudste broer die woont nu ergens in het Brusselse en die  kan zich niet zomaar vrij maken. Trouwens, ik zou graag het echte westernrijden onder de knie krijgen, en daar houdt hij niet zo van. Maar ik zal mijn kans wel grijpen zodra die zich voordoet. Ik heb al veel te lang geleefd volgens de regels van een ander. Eén ding weet ik zeker: niks is onmogelijk; je moet het alleen erg graag willen doen.

Tof dat je gereageerd hebt! [y]
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

maartenl

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2005, 20:26:19 »

Hoi,

Het ligt er een beetje aan tegen wie ik het zeg. Klasgenoten hebben over het algemeen zoiets als: Arendsoog?! wie is dat? (er wacht me dus een schone taak) Terwijl ouderen zeggen: Oh, die. Leuk man.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 25 juni 2005, 19:25:00 »

Mijn hoed zal ik bij de volgende gelegenheid dragen, net als mijn boots, dan is Tino ook tevreden.

Het is natuurlijk niet zo evidend dat er iemand met een cowboyhoed over straat loopt en dan toch zeker geen vrouw! Maar dan hebben ze op mijn tenen getrapt en dan doe ik het zeker. Morgen ga ik mee een demonstratie geven van dat countrydansen ergens in een dorp in de Kempen. Dan ga ik zeker mijn hoed opzetten! [y]

Wanneer was die volgende ontmoeting ook alweer? ;D

In de familie is het nog steeds zo dat die Arendsoog enkel hoort bij kinderen en dus zwijg ik maar wil ik niet worden uitgelachen. Ik zal daar ook mijn hoed niet dragen, hoewel geweten is dat ik er eentje heb. Trouwens Jack, ik had het gehoord tijdens de bbq dat jouw hoed is geïmporteerd uit de VS. Wees er zuinig op maar draag hem toch regelmatig. :D

Little Eagle ;)

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 25 juni 2005, 23:10:18 »

ik heb ook altijd graag een cowboyhoed gewild....
Maar ja, wanneer draag je zoiets? En dus was het me altijd te duur!
Toch loopt er bij de rommelmarkt van onze kerk altijd een onbekend ouder echtpaar. En jawel, allebei in western-look.
Blijft leuk!(vind ik wel)l
Storms never last....

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #35 Gepost op: 25 juni 2005, 23:33:47 »

7 augustus chris in deventer

spreken we waarschijnlijk weer af
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 26 juni 2005, 21:52:29 »

Ik hoop echt dat ik er geraak, daar in Deventer. Er zou al veel moeten gebeuren om me tegen te houden.

Heb vandaag dus meegedaan aan een demonstratie van het countrydansen: twee koppeldansen en vijf line-dansen. Héél leuk, maar ik stond op de eerste rij en dan nog op een hoek. En dat voor mijn allereerste keer met een hele hoop mensen die staan te kijken! ::)

Ik voelde aan de bibber in mijn benen dat ik nerveus was. Maar dit verhaal hoort thuis in een ander topic. Feit is dat ik mijn hoed thuis al had opgezet en hem niet meer heb afgezet vooraleer ik weer thuis was. En ik heb me er NIKS van aangetrokken. Met mijn 'boots' en mijn 'hoed' ga ik door het ganse land! ;D ;D ;D

Ik moet toch erg veranderd zijn, want een jaartje terug zou ik het echt niet gedurfd hebben. Ik kreeg zelfs complimentjes dat ik er goed uitzag met die hoed op. Geeft me natuurlijk nog meer moed om hem te dragen op plaatsen waar ik er niet zeker van ben of men het waardeert. Maar . . . ik heb hem op mijn hoofd laten staan toen ik bij mijn ouders uit de auto ben gestapt. En ik heb geen enkele reactie gekregen, dus ook geen negatieve. Dat is al hééééééééél goed.

Vanaf nu zal ik hem dus nog meer dragen. Als mijn ouders er al niks op tegen hebben, dan houdt niemand me nog tegen. :D

YIHAA :-O

Toch plezierig als je je goed mag voelen na zoveel tegenslag. [y]

Little Eagle :D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 10 juli 2005, 11:58:46 »

Gisteren moest ik me weer klaar maken om te gaan dansen.
Vader vond dat ik me aanstelde. Ik heb dan gelijk gezegd dat hij vroeger toch ook ging dansen met mijn moeder. Daar kwam geen antwoord op.

Hij heeft jammer genoeg niet door dat ik me geweldig amuseer met deze site en ook met dat dansen.

Ik vind dat doodjammer. Het is niet omdat je iets niet denderend vindt, dat je daarom het recht hebt om een ander zijn plezier af te pakken.

Maar Arendsoog en het countrydansen zal hij nooit kunnen afpakken van mij. >:(

jaap philippo

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 13 juli 2006, 16:52:18 »

er zijn zo verschrikkelijk veel hobby s op de wereld en er zijn ontiegelijk abnormale bij..............
er zijn zo verschrikkelijk veel verschillende boeken op de wereld en daar zijn ook ontiegelijk abnormale bij........
geef mij maar gewoon mijn arendsoog boeken en lezen is een leuke alom geaccepteerde hobby dus..................... ...
groetjes jaap philippo

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #39 Gepost op: 13 juli 2006, 17:46:08 »

ja hobby's zijn er genoeg co for it
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord