Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: hoe mensen reageren op het feit dat je arendsoog fan bent  (gelezen 28797 keer)

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
hoe mensen reageren op het feit dat je arendsoog fan bent
« Gepost op: 20 augustus 2004, 20:49:00 »

zo even een nieuw topic
aangemaakt  ;D
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

jack nowee

• Gast
Re:hoe mensen reageren op het feit dat je arendsoog fan bent
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2004, 21:15:49 »

Van mij snappen de mensen het wel een beetje... ;D

Jack  :-O

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2004, 21:53:31 »

als ze het van jou ook niet meer snappen jack
je heet immers nowee van achteren
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2004, 09:20:47 »

Hehehe, de meeste mensen die ik tegenkom vinden het leuk dat ik me daar nog mee bezighoud. Negatieve reacties heb ik eigenlijk nog nooit gehad: volwassenen kennen de boeken nog en vinden het leuk dat dat in ere wordt gehouden, jongeren hebben zelf ook vaak vreemde obsessies en denken dus: "waarom dan Arendsoog niet?". Sommige zijn zelfs regelmatig even op de site aan het rondneuzelen, the word spreads  ;) :D
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

COWBOY

• Newbie
  • *
  • Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2004, 11:18:05 »

ja ik krijg eigenlijk ook alleen maar leuke reacties
van mensen  :-O
De Arendsoog serie is super

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2004, 11:18:25 »

Sommigen vragen bij mij wel eens wie Arendsoog is.
Maar thuis kan het ze niks schelen. Thuis lezen ze de boeken ook.

Grtz, Jet ::)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2004, 13:39:41 »

Ik heb een tijd gehad dat ik weinig met Arendsoog deed; ik kocht wel eens een boek enzo, maar verder niet. Toen ik nog op de middelbare school zat, vond niemand het gek, maar nu ik 21 ben, vinden mensen het weer merkwaardig worden. Ik vind dat Nederland heel sterk heeft dat wanneer je afwijkt, je meteen een rariteit bent, zodat je soms echt het idee hebt dat je iets fout doet.
Kijk, mijn ouders lachen er om, maar ondertussen kijkt mijn vader bij boekenmarkten ed. ook voor mij naar Arendsogen. Hij verzamelt Kuifje. Ik heb nog nooit hele negatieve reacties gekregen, maar ik heb wel het gevoel dat je het met een lach moet zeggen, omdat mensen anders denken dat je ontsnapt bent uit het gekkenhuis.

Groetjes,
Miss Arendsoog.

Sheriff Grisley

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
    • Bergrettung Cochem
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2004, 14:48:57 »

Bij de reden van Daniel moet ik mij aansluiten. De "oudere" kennen de boeken inderdaad en snappen het dan ook (en wanneer niet dan hebben ze pech gehad). De jongere generatie kent de boeken (bijna) niet en dat is jammer, ze zitten liever achter de nintendo (hoewel daar op z'n tijd ook niets mis mee is.)
Ik vind dat leeftijd en geslacht niet moet uitmaken, maar ja wie ben ik.............(arendsoogfan!!!!) Aan de andere kant laat iedereen maar denken wat ze ervan vinden.................. ............

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2004, 10:36:06 »

Ik was een poosje geleden in m'n kamer. Mijn zus kwam binnen en zei: Heb jij nog boeken van Arendsoog?
Zo gek is ze nou van Arendsoog.

Grtz, Jet ::)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05 januari 2005, 15:45:39 »

Gelukkig "leeft" Arendsoog nog in Nederland. Hier in België wordt hij wat stiefmoederlijk behandeld. Ikzelf heb de boeken leren kennen toentertijd van mijn oudere broer en daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor. Ik ken een man van een bevriend koppel,hij is bijna 60, en die leest Arendsoog ook nog evengraag. Maar hij zal er niet zoveel voor over hebben als ik. Voorlopig heb ik het gevoel de enige Vlaming te zijn die Arendsoog zo op handen draagt.  :-* :-* :-*
Mijn jongere zus komt net binnen en vindt dat ik véél te veel met Arendsoog bezig ben. Ze is wel mijn favoriete zus (heb er nog drie andere) maar ze heeft Arendsoog nooit gelezen. Ze kent dat dus niet hé!  :( Over het algemeen reageert men nogal laagdunkend over al dat Arendsooggedoe. Vroeger op de middelbare school vond men ook al dat dat minderwaardige lectuur was.  :( :( :(
Ik zal er zelf dus niet over beginnen. Ook niet in de bib, want dat vinden ze ook daar maar niks meer voor een volwassene. Is dat niet erg?!  :-X :-X :-X
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2005, 22:42:14 »

Hoe kunnen ze in de bib dat nu vinden.
Met permissie, wat is dat voor een achterlijke mening. Als je het hebt over W.G.van der Hulst is het ineens mooi, terwijl die schreef voor veel jongere kinderen.

Anko :D
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2005, 00:02:17 »

Hoe kunnen ze in de bib dat nu vinden.
Met permissie, wat is dat voor een achterlijke mening. Als je het hebt over W.G.van der Hulst is het ineens mooi, terwijl die schreef voor veel jongere kinderen.
Anko :D
Ik zou me er eeuwig kunnen kwaad in maken, maar dat helpt me niet vooruit. Gisteren nog ben ik met mijn neefje naar de bib in Stekene geweest. Dat is niet zó ver van de NLgrens. Dus denk ik dat de mentaliteit daar toch ietske kan schelen. Ik heb daar vier Arendsoogboeken geleend op naam van mijn zus (heb daar zelf geen lidkaart), maar ze hebben helemaal geen reactie durven uiten. Dan toch een beetje waardering?
Van de andere kant moest mijn neefje (eerste middelbaar) een boek uitzoeken voor een bespreking. Het mocht echter geen Arendsoog boek zijn, want die komt niet voor in de lijst met toegestane boeken; die lijst is wel 15 pagina's lang. Daarbij horen de Arendsoogboeken tot de leeftijdscategorie van jeugd tot 12jaar. En uit die categorie ( B ) mocht hij ook al niet kiezen. Als volwassenen al geen respect kunnen tonen voor bvb Arendsoogboeken, hoe moet de jeugd zich hier dan voelen? Is dat aansporen tot lezen? Beleidsmensen beweren dat de jeugd veel te weinig leest. Dat ze er dan eens iets aan doen in de scholen. Ik zou voorstellen om toch minstens één boek per jaar vrij te laten kiezen door de leerlingen.
Allee, genoeg gezever daarover nu. Ik heb er toch niks aan te zeggen. Ik ga er zelf niet minder om lezen hoor. Die vier Arendsogen zullen snel genoeg uit zijn.

Kris

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2005, 12:19:04 »

Het is logisch dat scholen paal en perk stellen aan de boeken op de lijst. Ik las Arendsoog vanaf mijn 6e, dus ik kan me zo voorstellen dat als je op een bepaald niveau moet leren lezen (met symboliek en dergelijken), Arendsoog niet moeilijk genoeg is. Mensen die van lezen en Arendsoog houden, zullen blijven lezen, daar kan geen school wat aan veranderen. Voor hen die niet graag lezen is een boek al vaak te veel en dan moet het ook maar meteen een literair werk zijn, want anders heb je er zo weinig aan voor je ontwikkeling. Voor mijn eindexamen moest er speciaal overlegd worden, omdat mijn 3 boeken, van Anne, Charlotte en Emily Brontë waren. Wel 3 verschillende auteurs, maar zo dicht bijelkaar (zusjes) dat ik speciale toestemming heb moeten vragen. Ik kreeg die toestemming ook alleen omdat bekend was dat ik veel las. Als ik een Arensdoog had willen lezen in de tweede of de derde en ik had er een goed iets over kunnen schrijven, was dat vast goedgekeurd. Je moet het ook wel vragen. Probleem zou zijn, dat er niet genoeg psychologie, symboliek en dubbele bodem inzit, waardoor je er geen goed verslag van zal kunnen maken.

Groetjes,
Miss Arendsoog.

Kleine Arend

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2005, 23:14:25 »

Ik was deze avond op bezoek bij mijn beste vriendin en haar echtgenoot. Door omstandigheden gaat zij al enkele jaren samen met mij op vakantie naar het buitenland. Ik moet jammer genoeg een beetje op mijn uitgaven letten; dit jaar zal alles nogal krap zitten op financieel gebied. Ze begrijpt dan ook niet dat ik nu zaterdag zover ga rijden voor de fandag. Volgens haar zou ik die centjes beter sparen.  :( Ze heeft het dan enkel over de uitgaven voor de brandstof; ze weten hier niet dat ik boeken ga kopen. Vertel het hen NIET! :P

Dat deed me wel pijn hoor. Ze hebben het hier echt niet door hoe belangrijk dat wel is voor mij. Natuurlijk vindt mijn vriendin het erg dat ze nu niet op vakantie kan met mij. Of er zou nog een wonder moeten gebeuren? Zou ik eens moeten vragen aan Arendsoog of die er niet kan voor zorgen.  [y]

Ik heb in mijn directe omgeving nog niemand een positieve opmerking horen maken over mijn enthoesiasme voor Arendsoog. Ach, ze weten echt niet wat ze missen!  >:( ???

Kleine Arend :-O
Little Eagle is weer wakker en neemt het roer over van mij!

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2005, 16:43:36 »

Gisteren een zus op bezoek gehad die vroeger ook Arendsoog las. Ze is een jaar of 4 ouder en heeft aan de univ gestudeerd te Leuven. Ze zag een boek liggen van Arendsoog en leek even geïnteresseerd. Toen ik haar vroeg of ze soms ook nog eens een boek wou herlezen, bedankte ze mij. "Ik heb nu heel andere dingen aan mijn hoofd!" zei ze. Ik had anders de indruk dat ze eigenlijk ja had willen antwoorden, maar niet echt durfde. Iemand die zo lang gestudeerd heeft aan de univ, die kan zich toch niet verlagen tot het lezen van jeugdboeken?!

Dat vind ik dus doodjammer!  >:( Waarom moet een volwassene ALTIJD zo serieus zijn? Precies of ze niet meer ernstig genomen worden indien iemand zou weten dat een volwassene Arendsoogboeken leest. :-X

Ik voelde me even gekrenkt; maar al gauw had ik eigenlijk medelijden. Ik kan en mag tenminste nog genieten van deze boeken; louter omdat ik het zelf wil en mij niet laat intimideren.  [y]

Little Eagle(Kris) :-O

Pagina's: [1] 2 3