Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Arendsoog wordt genoemd..  (gelezen 7967 keer)

aj

• President
    • Bekijk profiel
Arendsoog wordt genoemd..
« Gepost op: 22 september 2014, 18:29:02 »

Qua sfeer is Schurkenbloed geslaagd. Rumoerige saloons, de springlevende natuurgebieden en de woelige situatie aan de kersverse grens met Mexico. In dat laatste ligt het drama besloten van de twee broers die tegenover elkaar komen te staan, maar in feite is het een voortzetting van nog meer doden, nog meer geweld, als een adult+ versie van Arendsoog. Je zou bijna verlangen naar een paar overpacifistische Amish-types ertussen.
Schurkenbloed is verschenen bij Uitgeverij Meulenhoff  in een vertaling van Robert Vlek.

Dit stukje is een onderdeel van een recensie van het boek Schurkenbloed van James Carlos Blake.

Vond het wel geinig. ;D

Groeten,

Anne
« Laatst bewerkt op: 22 september 2014, 20:59:14 door aj »

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Arendsoog wordt genoemd..
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2014, 15:06:44 »

Grappig. Heb je het boek gelezen?

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2014, 15:55:52 »

Nee, ik heb het boek niet gelezen.

De recensie stond op nu.nl.

Groeten,

Anne

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2015, 22:42:29 »

'In mijn jeugd moest ik het doen met Arendsoog en zijn vriend Witte Veder. Zij losten voor mij de schoten in de prachtboeken van J. Nowee, die later werd opgevolgd door zijn zoon P. Nowee. Ik las de door mijn broers stuk gelezen exemplaren gloeiend van de spanning. Ik heb het over begin jaren zestig van de vorige eeuw. Mijn lagere schooltijd. Best wel behelpen toen. Geweerschoten in een boek. Was deze week dan ook jaloers op die Zaanse schoolkinderen, die tijdens het speelkwartier met hun eigen oogjes zagen hoe de buurman door vier mannen werd neergemaaid met kalasjnikovs. Dat is pas avontuur. Met zijn allen naar binnen vluchten en de bezemkast induiken. Weer eens wat anders dan die geestdodende computerspelletjes.'

Youp van 't Hek in zijn 'stukje' in de NRC van 13-6-2015

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2015, 14:32:58 »

Wel typisch Van 't Hek  8)

Maar 't verbaast soms wel hoevelen vroeger als kind toch Arendsoog hebben gelezen ;D

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2016, 17:15:44 »

Vandaag in het katern Lux van de NRC:

Een interview met acteur Jack Wouters. Zijn favoriete boek? Arendsoog (verder werd er niks over gezegd).

Groeten,

Anne

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 mei 2016, 08:07:59 »

Uit het artikel ' Waarom ruikt het zo lekker na een frisse regebui?' op www.nrc.nl:

Waarom ruikt het zo lekker na een frisse regenbui? Dat is een vraag die dichters en romantici al eeuwen bezig houdt. De regengeur is in tal van liederen bezongen en wordt ook door hoefdieren zeer gewaardeerd. Hoefdieren worden er onrustig van, wisten Winnetou en Arendsoog al. Hoefvee ruikt regen op afstand.

Verder komt Arendsoog niet terug in het artikel.

Groeten,

Anne

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2017, 22:36:51 »

Uit 'de leukste kinderboeken' van uitgeverij Unieboek/Het Spectrum:

Uit het interview met Jacques Vriens:

Aan welk boek uit je schooltijd heb je zelf mooie herinneringen?

Ik groeide op met de katholieke cowboy Arendsoog en Puk en Muk, twee rooms-katholieke kabouters.

Op een dag, toen ik de zoveelste Arendsoog kwam lenen, zei de juf van de bieb: 'Probeer dit boek eens, er komen ook cowboys en indianen in voor. Ze gaf mij de 'De kinderkaravaan' van An Rutgers-van der Loeff.
 (....)
Ik wil Arendsoog en Puk en Muk hier niet afvallen, want dankzij hen werd ik een lezer. Maar vergeleken bij 'De kinderkaravaan' waren zij zo plat als een dubbeltje.

« Laatst bewerkt op: 26 januari 2017, 22:47:49 door aj »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 februari 2017, 12:28:50 »

Ha! nog steeds mensen die Arendsoog (hebben ge)lezen! Misschien die kinderkaravaan ook eens opzoeken en kijken of hij een punt heeft met z'n plat als een dubbeltje...
Wim ;D
Pagina's: [1]