Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Wat opvalt aan tekeningen  (gelezen 34988 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Wat opvalt aan tekeningen
« Gepost op: 19 oktober 2004, 22:14:10 »

Het viel mij op dat op de kaft van Lightfeet ontvoerd, Arendsoog als een wat dikkige zoutzak in het zadel zit en dat Witte Veder naar hem kijkt met een blik van "wat ben jij in vredesnaam aan het doen?" Het kan ook dat Witte Veder dringend naar de wc moest.

Wat is jullie opgevallen aan voorkanten en illustraties?

Groetjes,
Miss Arendsoog.

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re:Wat opvalt aan tekeningen
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2004, 20:03:58 »

Misschien dat het komt omdat Arendsoog nog ondersteboven is van de ontvoering van Lightfeet.

Grtz, Jet ::)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2004, 10:12:36 »

In deel 43, kogels als losgeld, staat op blz. 107 ofzo een plaatje van Arendsoog die een schurk neerslaat.

Het vreemde vind ik echter dat zo'n scene volgens mij in het hele boek niet voorkomt.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Harddisk

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2004, 13:35:54 »

Ik heb dit deel een paar maanden terug herlezen en het was mij inderdaad ook opgevallen, dat het plaatje totaal niet correspondeerde met de tekst. Foutje Malmberg.
Er zijn overigens wel meer plaatjes in de hele serie die niet helemaal kloppen met de tekst.
Een ervan kan ik zo nog wel herinneren en daar wil ik tegelijk maar het raadsel van de week van maken (een nieuw fenomeen op de site dus).
- Wat klopt er niet aan het plaatje op blz 45 van deel 27?
Oplossingen dus binnen 1 week inmailen en de winnaar krijgt de nieuwste CD met interviews van P Nowee thuisgezonden. (mits de webmaster in dit opzicht even wil meewerken.....  Hij weet hetzelf nog niet).
Over een week laat ik de oplossing weten, als voor die
tijd de oplossing nog niet door jullie gevonden is. (en daar ga ik eigenlijk wel van uit Arendsooglogen.......)

;D ;D ;D (L)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2004, 15:08:38 »

Drie dingen vallen mij op: 1 de herberg zou klapdeurtjes moeten hebben, maar heeft die niet, 2 ik zie geen ster op de borst van de sheriff, maar dat kan komen door de positie van zijn lichaam en 3 (ik denk dat je dit bedoelde) is dat de A van Arendsoog uit 14 gaten bestaat, ipv 12.
Klopt dit?

Heb overigens de CD al, ik doe het voor de eer!

Groetjes,
Miss Arendsoog.

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2004, 15:11:21 »

Oplossingen dus binnen 1 week inmailen en de winnaar krijgt de nieuwste CD met interviews van P Nowee thuisgezonden. (mits de webmaster in dit opzicht even wil meewerken.....  Hij weet hetzelf nog niet

Geen probleem, als ze maar betalen  ;) (en dat heeft Miss al gedaan :P)

Ikzelf heb de voorkant van deel 5 nooit goed begrepen: er staan twee lachende mannen, maar de één houdt de ander ondertussen wel onder schot...
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Harddisk

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2004, 21:30:46 »

Het schot in de roos miss Arendsoog. Inderdaad de"A"
is met meer dan 12 kogels geschoten door Arendsoog.
We zullen weer een nieuw raadsel moeten bedenken.......
Zo gauw alweer.

:( 8)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2004, 21:35:56 »

Wat mij vaak wel opvalt aan tekeningen, is dat de paarden wel kloppen en mooi zijn. Je hebt niet het idee dat Arendsoog op een hobbelpaard rondkachelt, terwijl de mensen op de tekeningen juist vaak heel houterig zijn.
Groetjes,
Miss Arendsoog.

Harddisk

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2004, 21:43:07 »

Inderdaad, ik ben zelf geen goede tekenaar, maar het lijkt mij even moeilijk een paard te tekenen als een mens.
Op deel 30 is Arendsoog ook een beetje misvormd. Zijn rug althans en er zijn meer voorbeelden.

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2004, 14:42:49 »

Lijkt me ook heel erg moeilijk...
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind wel dat je gelijk hebt.

Grtz, Jet ::)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 januari 2005, 10:31:32 »

Iemand van jullie ooit al paard gereden? Ik ocharme maar een jaartje! Was het aan het leren. Gaat dan plots de eigenaar van die manège met pensioen. Hij was een lesgever uit de duizend, maar wel al bijna zeventig. Ik kon hem dus geen ongelijk geven. Maar dat terzijde. Paardrijden is een zeer vermoeiende bezigheid. Zelfs voor geoefende ruiters zoals Arendsoog en Witte Veder. Hoewel we mogen aannemen dat deze laatste het nooit zou laten merken. Dus zou Witte Veder ook steeds met fierheid op zijn paard moeten kunnen zitten. Arendsoog daarentegen erkent al wel eens dat hij ook maar een mens is en laat dat soms aan de lezers weten. Hij mag dan ook al eens als een zak bloem in het zadel zitten. Maar goed, ik denk dat het niet zo evident is om een cowboy te paard te tekenen zoals wij dat willen!  :-|  :-\  :-*
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2005, 19:09:01 »

Mij viel nog wat op in deel 60. Arendsoog heeft zijn kleren uitgetrokken, als hij, zoals je op de bijbehorende tekening ziet, naar buiten rent om een wachtpost een flinke klap te geven. Hij heeft dan zijn kleren aan, tot zijn koppel en hoed aan toe.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2005, 22:41:58 »

Mij viel nog wat op in deel 60. Arendsoog heeft zijn kleren uitgetrokken, als hij, zoals je op de bijbehorende tekening ziet, naar buiten rent om een wachtpost een flinke klap te geven. Hij heeft dan zijn kleren aan, tot zijn koppel en hoed aan toe.
Jammer genoeg heb ik dit boek zelfs nog nooit gezien, laat staan gelezen. Maar ik heb je reactie met zoveel plezier gelezen; het is eigenlijk echt grappig. Arendsoog heeft in alle haast toch alles weer aangetrokken tijdens het naar buiten lopen?  :grin:
Nee, dat zal zeker zo niet bedoeld zijn. Misschien was die tekening al in kannen en kruiken terwijl de tekst zelf nog niet tot in detail afgewerkt was? Anders zou ik het ook niet weten.  :-\

Momenteel ben ik in deel 40 aan het lezen. Omwille van dit forum lees ik alles nu met veel meer aandacht en plobeer op alles te letten. Daardoor viel het mij op dat er daar ook een tegenstrijdigheid te zien is op de tekening. De tekst zegt op pag 41-42 dat Arendsoog zich aan het uitkleden was. Hij had juist zijn linkerlaars uit toen zijn kamerdeur open vloog ... Van zijn overvallers mocht hij zijn shirt en laars terug aantrekken, wat hij volgens de tekst ook deed. Op de tekening staat Arendsoog terug met een blote voet afgebeeld. Ik vermoed dat, als men dit al had opgemerkt, alles zo heeft gelaten. De boeken waren en zijn nog bedoeld voor kinderen en die zouden zulke kleine fouten toch niet opmerken. Zo veronderstel ik toch.  (c)

Ik vind het wel erg leuk om die dingen nu wel op te merken.

Kris(Little Eagle) :-O

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2005, 23:52:04 »

Blote man in kinderboek?! Leuk voor de dames die ouder zijn dan 15, maar voor de kinderen waarvoor het toch bedoeld was, is het misschien too much? Zou wel dolgraag dat six-pack van hem willen zien!!! ;) :D (maar ja, ik ben dan ook ouder dan 15).

Groetjes,
Miss Arendsoog.
Jij kan toch ongelooflijk goed tussen de regels lezen. Ik durfde het alleen niet zo duidelijk te stellen. Maar daar komt het toch op neer.

Soms wordt er wel eens geschreven dat Arendsoog zich volledig uitkleedt om een duik te nemen in een rivier. Maar zeker evenveel keren doet hij dat met zijn kleren aan. Zijn die meteen ook verfrist.: ;) Maar daar zijn ook nooit tekeningen van gemaakt.  :'( ???

Little Eagle(Kris) :-O

« Laatst bewerkt op: 22 mei 2005, 10:34:41 door Little Eagle »

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2005, 08:50:49 »

tja, dat is wel een punt. ik denk dat arendsoog dus niet zo bruinverbrand was, aangezien hij altijd zijn shirt aan heeft, en zelfs een lange broek draagt. alleen zijn 'knuisten' zijn door de zon gebruind. sixpacks (je hebt een aangenaam levendige fantasie, miss  ;D) krijg je enkel door intensieve training, met name buikspieroefeningen, met hoge weerstand, snelle interval en hoge intensiteit. ik ben het nog niet tegengekomen in de verhalen...  8)
Pagina's: [1] 2 3