Soms zou ik zo héél erg graag eens met familie of vrienden praten over het Arendsoog-gevoel. Maar niemand die me hier ernstig neemt.
Ik heb me mijn hele leven al altijd moeten inhouden. En in de loop der tijden gaat het dan om meer dan die boeken.
Ik geraakte nogal vlug erg verzot op alles wat met het Wilde Westen te maken kon hebben. Maar als ik daar ook maar de minste opmerking over maakte, dan lachte iedereen me vierkant uit. Ik was tenslotte maar een heel eenvoudig meisje.
Als 10-jarige heb ik gitaar leren spelen met de idee vrolijke liedjes te kunnen spelen. Maar dat mocht nooit van die leraar. Ik diep ontgoocheld natuurlijk.
Nog veel liever had ik leren paardrijden, maar dat mocht van thuis uit niet wegens te duur. Dat is enkel voor rijke lui, werd er gezegd. Dikke zever, want mijn oudste broer die 11j ouder is dan mij, die heeft het wel geleerd en gaf later les. Maar ik bleef in de kou staan.
Nu ik regelmatig in contact kom met mensen die aan western rijden doen, via het countrydansen, doet mijn hartje weer pijn. In stilte ben ik nu bezig om een goed adres te zoeken waar je als beginneling dit alles kan aanleren. Ja, dat in stilte stoort me eigenlijk. Ik zou er liever eens over praten. Maar mijn ouders verstaan me nooit. Ze hebben nooit één enkele prestatie van mij gewaardeerd. Nergens zijn ze me ooit eens komen aanmoedigen. En dat heeft dikwijls pijn gedaan. Welk kind wil nu niet dat zijn ouders trots zijn op hem?
Maar ach, zo zitten zeuren helpt jammer genoeg ook niet. Het toppunt is eigenlijk dat mijn vader me durft uit te lachen omdat ik nu 'mannenwerk' doe. Hij zal dus nooit veranderen, want hij is ondertussen al bijna 80j. Met het gevolg dat ik deze avond weer een diepe ontgoocheling heb moeten wegslikken.