Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Ergste/wreedste behandeling in een Arendsoogboek  (gelezen 4751 keer)

aj

• President
    • Bekijk profiel
Ergste/wreedste behandeling in een Arendsoogboek
« Gepost op: 19 februari 2014, 19:42:14 »

In de boeken worden Arendsoog en Witte Veder, maar ook andere onschuldige slachtoffers vaak slecht behandeld door de slechteriken.

Bijvoorbeeld:
In deel 17, het geheim van Bad man's hut, wordt Witte Veder aan zijn benen van een schuur naar een huis gesleept. Ook een trapje op en een drempel over. Als je erover nadenkt is dat best heftig. Nou weet ik dat de tere kinderziel  heus niet zo teer is dat ze hier niet tegen kunnen. En dat wist Jan natuurlijk ook. Maar toch.

Wat vinden jullie? Lees je over dit soort dingen heen? Sta je er bij stil?

En welke behandeling vind je de ergste?

Groeten

Anne

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Ergste/wreedste behandeling in een Arendsoogboek
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2014, 19:59:53 »

Het eerste wat me te binnen schiet is de behandeling die Texas Devil  en Arendsoog kregen aan die dwarslat tussen twee palen. Of haal ik nu twee boeken door elkaar??

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2014, 20:04:55 »

Deel 48, Het geheim van het gouden graf. De journalist Stewart en zijn vrouw worden maandenlang vastgehouden en bedreigt door de schurken die achter de bron achter het verhaal van Stewart over de goudschat willen komen.

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2014, 20:41:11 »

Het eerste wat me te binnen schiet is de behandeling die Texas Devil  en Arendsoog kregen aan die dwarslat tussen twee palen. Of haal ik nu twee boeken door elkaar??

Volgens mij niet. Als het goed is kregen ze toen ook behoorlijke harde trappen tegen de schenen. Dat vond ik wat kinderlijk over komen, maar dat is het natuurlijk niet....

Groeten

Anne

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2014, 20:42:30 »

Deel 48, Het geheim van het gouden graf. De journalist Stewart en zijn vrouw worden maandenlang vastgehouden en bedreigt door de schurken die achter de bron achter het verhaal van Stewart over de goudschat willen komen.

Wim ;D

Dat bedoel ik. Best heftig, toch?

En Jan en Paul doen niet voor elkaar onder wat dit betreft.

Groeten

Anne

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2014, 10:33:04 »

Gisteravond las mijn dochter hoe Witte Veder door Russ getrapt en geslagen werd, dat vond ze echt erg! Toevallig was Anne net dit topic begonnen. Wij zijn na al die boeken gewend aan het vechten en schieten, maar als het je eerste Arendsoog is..

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2014, 10:52:03 »

Het is wat je zegt. Ik heb nu weer een stuk of wat boeken achter elkaar gelezen en je went inderdaad aan het schieten en vechten.
Maar af en toe denk ik: "wacht effe, dit is echt martelen, dit gaat behoorlijk ver!" Zoals de manier waarop Arendsoog geslagen gaat worden in 'de gemaskerde ruiter' . Deed me denken aan hoe je in films ed ziet hoe slaven geslagen worden. En A mocht zijn kleren aan houden.....

In alle kritieken en commentaren die ik over Arendsoog gelezen heb, heb ik nog nooit iets hierover gelezen, dat men het erg vindt. Blijkbaar is het iets dat niet opvalt. Of zijn wij volwassenen al teveel afgestompt. :P

Groeten

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2014, 09:04:20 »

Niet zozeer een wrede behandeling, maar toch wel een gruwelijke gebeurtenis: Bij de eerste confrontatie tussen de gedeserteerde Grissom en zijn bende met het leger (deel 47, de wraak van Grissom) wordt de dynamiet voorraad geraakt. Het bergen en identificeren van de slachtoffers bezorgt Arendsoog maanden nadien nog nachtmerries.

Wim ;D

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2014, 09:15:22 »

Ja, dat is inderdaad heftig...

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2014, 12:13:32 »

Niet zozeer een wrede behandeling, maar toch wel een gruwelijke gebeurtenis: Bij de eerste confrontatie tussen de gedeserteerde Grissom en zijn bende met het leger (deel 47, de wraak van Grissom) wordt de dynamiet voorraad geraakt. Het bergen en identificeren van de slachtoffers bezorgt Arendsoog maanden nadien nog nachtmerries.

Wim ;D

Lees je daar in eerste instantie ook over heen? Het valt me nu natuurlijk extra op, omdat ik er op let.

groeten

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 maart 2014, 13:26:58 »

Lees je daar in eerste instantie ook over heen? Het valt me nu natuurlijk extra op, omdat ik er op let.

Ik denk dat het opvalt om 2 redenen: 1 omdat dit topic recent gestart is en 2 valt het me meer op sinds ik een Arendsoogboek voorlees aan de kinderen.

Wim ;D
Pagina's: [1]