Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Poll

Met een complete serie e-pubs komt er definitief een einde aan de handel in 'echte' Arendsoogboeken!

Eens!
Oneens!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Complete serie e-pubs is definitief einde handel in 'echte' Arendsoogboeken?  (gelezen 6678 keer)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel

In een van de berichten elders op dit forum valt te lezen dat we inmiddels over bijna de hele serie in e-pubs beschikken. Deze e-pubs zijn niet alleen te lezen op een e-reader maar ook op een i-pad, laptop of desktop computer.

Aan jullie leg ik de stelling voor dat, zodra de serie compleet in e-pub beschikbaar is, er een einde komt aan de handel in 'echte' Arendsoogboeken.

Wat vinden jullie?

Stemmen maar! En natuurlijk zie ik graag een toelichting bij je keuze ;)

Wim ;D

rudideventer

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Complete serie e-pubs is definitief einde handel in 'echte' Arendsoogboeken?
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2014, 19:43:56 »

Oneens met de stelling. Ik ben een lezer die papier wil voelen en vooral ruiken! Ik denk dat dat voor zeer velen geldt

aj

• President
    • Bekijk profiel
Re: Complete serie e-pubs is definitief einde handel in 'echte' Arendsoogboeken?
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2014, 19:55:50 »

oneens.

Hoewel de boeken niet meer gedrukt worden, zullen er altijd wel boeken tweedehands gekocht kunnen worden (waarschijnlijk zullen mijn kinderen mijn bescheiden collectie Arendsoogboeken of weggooien of verkopen als ik er ooit niet meer ben.... ;D).

Ik heb nu meer boeken digitaal dan 'live', maar ik wil beide series compleet hebben. dus zal ik nog boeken kopen. Al weiger ik er meer dan 10 euro voor te betalen....  ;). Sorry Tino!

Groeten

Anne

rudideventer

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2014, 20:01:15 »

Net wat artikelen gelezen. Vooral de 2e hands boekenmarkt doet het momenteel prima.... ( de handel daarin schiet als een paddenstoel uit de grond..)

The Rover

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2014, 21:19:30 »

Ik hoop niet dat in de toekomst alles alleen maar digitaal is maar ben bang dat het wel gaat gebeuren.

Ik zelf heb veel liever een papieren boek en die koop ik ook.

Tot nu toe heb ik nog geen enkele e-pub gekocht dat wil niet zeggen dat ik ze niet heb.

Als ik enige tijd weg ga ( vakantie bijvoorbeeld ) dan lees ik in mijn e reader.

Maar thuis alleen maar papieren boeken!

jack nowee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2014, 22:45:58 »

Wie verzamelaar is, wil echte boeken.
Inderdaad, de complete serie op mijn E-reader (+ vele boeken meer) is handig voor in de vakantie.
Maar de echte boeken in je handen, dát is pas echt lezen!
Zien, dat je nog maar een paar bladzijdes 'moet' en dus je bedtijd nog maar even uitstelt  :D

Als ik dan kijk naar alle boeken in mijn boekenkast en zeker de oude boeken van mijn opa, dan kan daar toch geen E-reader tegenop.  [cl]

Jack  :-O

eagle-eye

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 januari 2014, 07:04:12 »

Ik sluit me aan bij de vorige 'oneens' stemmers; al zal er misschien wel een afname zijn in de verkoop van 'echte' boeken, het definitieve einde zie ik nog niet zo gauw komen omdat een papieren boek voor mij en voor nog meer mensen, zoals blijkt :), veel meer waard is.

The Eagle

He clasps the crag with crooked hands;
Close to the sun in lonely lands,
Ringed with the azure world, he stands.

The wrinkled sea beneath him crawls;
He watches from his mountain walls,
And like a thunderbolt he falls.

Lord Alfred Tennyson

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 januari 2014, 08:12:23 »

Een groot nadeel van een e-reader vind ik dat ik geen dingen kan terugvinden aan de hand van de bladzijde. Leuke stukjes, bepaalde details, waar stond dat ook alweer? Linker bladzijde, paar regels van boven, dat kan niet met een e-reader. Dat gebruik ik blijkbaar veel. Nou helpt een zoekfunctie wel, maar als je dan het woord verkeerd hebt, kun je het vergeten. Als je zoekt op schoot en er staat heeft geschoten.

Mijn boekenkast begint met Arendsoog en dan de rest. Daar kijk ik met plezier naar.

En als ik een mooie voorkant zie op een e-reader, dan wil ik die in het echt zien.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 09 januari 2014, 19:03:01 »

Ik zie het al: Arendsoog lezers zijn best conservatief ;)

Ik heb ook liever een papieren boek, staat ook veel leuker in je boekenkast 8)

Maar Jack heeft natuurlijk ook gelijk als hij zegt dat je de hele serie in e-pub lekker gemakkelijk mee op vakantie kan nemen ;D

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2014, 20:06:16 »

Nou, conservatief valt toch wel mee? We take the best of both worlds!  ;D

We behouden de boeken en nemen het gemak van de moderne technieken. ;)

Groeten

Anne

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2014, 11:51:42 door aj »

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2014, 23:58:19 »

ik haat digitale boeken
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2014, 16:41:14 »

De fouten die er in en e-book staan is al reden genoeg om echt ook de papieren boeken te willen lezen. Las van de week nog dat Arendsoog wat wilde vreten. Moest zijn weten..

D.Verwaart

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 februari 2014, 15:13:48 »

Inderdaad willen de echte boekliefhebbers een boek in handen. Ik ben er een van.
Maar sinds augustus j.l. ben ik ook overgegaan op een E Reader.(erbij)  Daar staan dus nu alle Arendsogen op die via Bol.com verkrijgbaar waren.

Dit meer door ruimtegebrek thuis dan de liefde voor digitaal lezen.
Een mens moet eigenlijk wat boeken opruimen, maar dat  kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

Ik denk dat het lezen bij de huidige jeugd toch minder wordt.

Dick

eagle-eye

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 februari 2014, 16:47:22 »

Een mens moet eigenlijk wat boeken opruimen, maar dat  kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

Ik denk dat het lezen bij de huidige jeugd toch minder wordt.

Dick

Wat betreft het boeken opruimen, ik kan me niet indenken dat ik dat ooit ga doen... Maar zoals je nooit nooit mag zeggen, zal ik dit ook maar niet te hard roepen  ;)

De huidige jeugd leest in ieder geval meer andere dingen (bijv. op internet) denk ik, minder 'echte' boeken. (in de zin van papieren boek)

groetjes,
eagle-eye

PS: Welkom overigens op het forum  ;)
The Eagle

He clasps the crag with crooked hands;
Close to the sun in lonely lands,
Ringed with the azure world, he stands.

The wrinkled sea beneath him crawls;
He watches from his mountain walls,
And like a thunderbolt he falls.

Lord Alfred Tennyson

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2014, 16:52:13 »

Wat overigens wel jammer is aan al die e-books is dat we nu geen Arendsoog-quiz met citaten uit Arendsoogboeken kunnen organiseren.

Met de digitale versies bij de hand is zoeken een fluitje van een cent geworden... :(

http://www.arendsoog.info/forum/index.php?topic=660.msg10880#msg10880
Pagina's: [1]