Nou moet ik wel zeggen dat ik de boeken van J. Nowee nog moet lezen, dus zeg het vooral als ik informatie mis. Maar de avonturen in de erfenis, de verdwijning, het monsterverbond, lightfeet ontvoerd, even uit mijn hoofd, die komen toch in andere delen helemaal niet voor? En de eerste twee behoren tot mijn grote favorieten!
Daar heb je gelijk in, maar de uitwerking van zo'n nieuw idee is dan vaak niet nieuw.
Ik heb de boeken al eens vergeleken met een slagroomtaart. De bodem en slagroom blijven hetzelfde, alleen is de vulling geregeld anders. Soms met aardbeien, soms met kersen, maar ook soms met aardbeien en kersen enzovoort. Niet ieder vulling zal in de smaak vallen, maar de taart blijft lekker.
Helaas is de verdwijning van Arendsoog mijn minst favoriete deel ( kijk maar bij de boeken van p nowee, 41/63 wat ik er van vind).
Het eerste hoofdstuk is sterk, maar daarna is het een gewoon standaard Arendsoogverhaal. Niks mee, maar niet nieuw.
Ik heb nog steeds niet alle boeken gelezen, maar een van de delen met een werkelijk origineel einde is 'Vraagtekens voor Arendsoog'. Het einde blijft namelijk open, het goud wordt nooit gevonden.
Groeten
Anne