Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Allereerste Arendsoog  (gelezen 3920 keer)

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
Allereerste Arendsoog
« Gepost op: 27 december 2013, 14:20:13 »

Wat was de allereerste Arendsoog die je ooit las?

Ik ben begonnen met Een erfenis voor Arendsoog. Het was destijds even doorbijten aan het begin met de familieverwikkelingen, maar het is nog steeds een van mijn grote favorieten!

eagle-eye

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Allereerste Arendsoog
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2013, 16:31:42 »

Mijn allereerste Arendsoog was 39: Alias... Arendsoog; daarna Kogels als losgeld (43). Ik vond het toen een geweldig verhaal; nog steeds staat 39 niet onderaan. Ook niet bij de top, maar zeker geen slecht verhaal vind ik :)

Die delen had mn vader staan, samen met deel 4 en 7. De volgende delen heb ik zelf aangeschaft  ;)
The Eagle

He clasps the crag with crooked hands;
Close to the sun in lonely lands,
Ringed with the azure world, he stands.

The wrinkled sea beneath him crawls;
He watches from his mountain walls,
And like a thunderbolt he falls.

Lord Alfred Tennyson

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2013, 19:47:27 »

Ik kan me niet meer herinneren welke Arendsoog ik ooit als eerste heb gelezen. Ik denk dat ik toen een jaar of 7 - 8 was met m'n broers de boeken uit de bieb meelas.

Wim ;D

rudideventer

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2013, 21:27:32 »

Geleend uit de schoolbibliotheek : De Goudkoorts. Daarna gekregen van Sinterklaas : Alias Arendsoog. En sinds die tijd vooral Paul-fan

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2013, 22:40:59 »

Schoten om middernacht, geleend van een nichtje en nooit meer terug gegeven. ;D Ik zal een jaar of 10 zijn geweest. Daarna zelf boeken gekocht.

Groeten,

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2013, 00:17:03 »

Ik weet echt niet meer welke Arendsoog ik het eerste gelezen heb. Je groeit er mee op. Mijn vader had de boeken natuurlijk van mijn opa (en later Paul). Allemaal met handtekening. Die boeken van mijn opa met handtekening zijn nu van mij en bij Paul ging ik altijd langs als er weer een nieuw boek was verschenen.  ;D

Maar ik kreeg na de dood van mijn oma eerst zelf mijn 'stapel' Arendsoogboeken. Je weet waarschijnlijk dat een schrijver altijd presentexemplaren krijgt bij een druk en herdruk van zijn/haar boek. Meestal 5 of 10 of zo. Aangezien die eerste delen natuurlijk al heel wat drukken achter de rug hadden, stond de grote boekenkast aan de Statenlaan in Den Haag (het huis is trouwens verkocht) helemaal vol met die boeken. 30 delen 1, en ga zo maar door. Aangezien ik het oudste kleinkind was, was mijn stapel redelijk compleet. Maar ik had een hele zwik neefjes en nichtjes. Wat wil je met de 14 kinderen die mijn opa en oma hadden.

Maar het 1e boek? Waarschijnlijk toch Arendsoog, deel 1, gestructureerd type dat ik over het algemeen ben.  :-\
En het laatste boek (sinds 20 jaar !!  :-[ ) heb ik gisteren gelezen op mijn E-reader: deel 12: 'De geest van de Eenzame Wolf'.

Overigens had ik gehoopt, dat er bij mijn thuiskomst het pakketje uit Italiƫ zou liggen met "La Rivolta dei Meghallas" (deel 9: Arendsoog grijpt in.)
Helaas, de postbode was wel geweest en komt nu maandag wel weer.
Dan heb ik beide Italianen ook (PS: "Daniƫl, waar zijn de fotootjes van de site?") en weet ik niet wat ik nog meer moet hebben.
Ergens heb ik wel eens gelezen dat ze ook in het Frans vertaald zouden zijn, maar volgens mijn info klopt dit niet.
Er zijn nog wel wat series van schoolboekjes die ik nog niet helemaal compleet heb.
Mocht iemand nog een ander goed idee hebben, dan hoor ik dat graag.

Nog maar eens herhalen:

Laat van tevoren even weten of je zin hebt om te komen.
De borrel is American Style (past bij Arendsoog  ;D ), dus neem iets te snacken mee en/of een drankje.

jacknowee@ziggo.nl

Ook voor nieuwe forumleden !! We vinden het leuk als je erbij bent.

Jack Nowee  :-O
Pagina's: [1]