wg van de hulst is echt achterhaald
Klopt, past eigenlijk ook niet in dit topic met als titel: populairste kinderboeken.
Dat was ook niet wat ik in mijn post melde, ik had het over
Maar als ik het heb over de beste kinderboeken, misschien kom ik dan wel bij W.G Van der hulst uit.
Don Esteban
Ik weet echt wel wanneer deze boeken ongeveer geschreven zijn, met dit tijdsbesef mee gerekend, .........
En natuurlijk weet ik ook wel dat deze boeken nu alleen nog maar gelezen worden door mensen die al met pensioen zijn. (even generaliseren) Ikzelf heb hele goede herinneringen aan ‘Het karretje’ en ‘Peerke’, gelezen van mijn moeder, nu allang met pensioen.
Alleen mensen van een bepaalde generatie weten wie dat was.
Dank je,
maar ik denk dat geïnteresseerde boekenliefhebbers dit wel weten.
Verder vind ik dat je de rijke geschiedenis van onze schrijvers niet moet wegmoffelen onder ‘Harry Potter’ of ‘Hoe overleef ik……… ‘
Ik snap wel dat je in de klas niet alleen vd Hulst moet voorlezen, maar een boek kan er best wel tussendoor, na een korte uitleg van de tijd waarin zo’n boek geschreven is.
Zonder een dergelijke uitleg ga je ook Arendsoog 1 niet voorlezen, wel een deel 50 oid.
Maar ik denk dat ik nu ‘Daan en Sietse’ of ‘Snuf de hond’ zou voorlezen. (maar wel erbij verteld dat dit fictie is) Het had zo kunnen gebeuren.
Don Esteban