Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Iemand iets gelezen van Louis L'Amour of Zane Grey?  (gelezen 4627 keer)

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
Iemand iets gelezen van Louis L'Amour of Zane Grey?
« Gepost op: 21 juli 2012, 20:39:08 »

Voor mijn masterscriptie las ik natuurlijk het e.e.a. over Arendsoog en Biggles. In Leiden bleek iemand rond te lopen die iets over Arendsoog geschreven had in een Engels boek over verhalen over het wilde westen. Ik ben even de titel kwijt, maar die kan ik opzoeken, mochten jullie nieuwsgierig zijn.

Punt is dat de schrijver drie boeken uit de Arendsoog-reeks had vergeleken met het werk van Louis L'Amour en Zane Grey. Kent iemand het werk van beide schrijvers? Dat waren volgens de schrijver van dat artikel namelijk de echte grote namen in de wild west literatuur.

Groeten,

Paul
Chocks away!

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Re: Iemand iets gelezen van Louis L'Amour of Zane Grey?
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2012, 21:07:58 »

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2012, 21:39:21 »

Ik ken beide schrijvers niet.

Maar wat was de conclusie van die schrijver over de Arendsoogboeken in vergelijking met de andere twee?

En wat is de titel?

Groeten

Anne

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2012, 22:05:12 »

@Miss Even niet meer aan gedacht dat Zane Grey al 70+ jaar dood was. Het stuk waarin hij genoemd werd las ik in 2009 en dus heb ik toen niet op Gutenberg gekeken.

@aj Zoek ik even op.

Edit: ik citeer uit mijn scriptie:
Leeuwen, Evert Jan van (2007). ‘The western goes Dutch’ In: Warner, Paul (ed.) :Westerns: paperback novels and movies from Hollywoord. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

Het boek is te vinden in de KB en ook in de bibliotheek van de Universiteit Leiden (neem ik tenminste aan, want daar werkt(e) Evert Jan van Leeuwen. Je kunt het ook bij je eigen bibliotheek bestellen via IBL. Dat kost een 2 à 3 euro.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2012, 23:15:53 door Paul »
Chocks away!
Pagina's: [1]