Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Cowboy recepten  (gelezen 8779 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Cowboy recepten
« Gepost op: 23 mei 2012, 17:23:18 »

Ik had het hier gisteren over met Jurgen en omdat de BBQ er binnenkort aankomt, leek het me leuk om even een authentiek cowboyrecept met jullie te delen. :D

Muizentaart

5 vette veldmuizen
1 cup macaroni
½ ui, dunne plakjes
1 medium blik tomaten
1 cup broodkruimels
Zout en peper

Verwarm de oven op 375 Fahrenheit (191 Celsius). Kook de macaroni 10 minuten. Terwijl het kookt, bak de muizen in een pan, net zo lang totdat er extra vet uitkomt. Vet hiermee een ovenschaal in en doe er een laag macaroni overheen. Leg hierop de uien, dan de tomaten en zout en peper het geheel. Leg dan de muizen erop en dek deze af met de rest van de macaroni. Bak ongeveer 20 minuten, of totdat de muizen goed doorbakken zijn.

Smakelijk eten ;D
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2012, 17:40:07 door Miss Arendsoog »

aj

• President
    • Bekijk profiel
Re: Cowboy recepten
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2012, 18:41:20 »

Het lijkt me zeer smakelijk!

Maar toch een paar vragen:

Moet de veldmuizen eerst gedood, gevild en ontbeend worden? Of gooi ik ze levend in de pan? Als dat zo is, weet je dan een manier om ze in de pan te houden? Ik ben bang dat ze namelijk niet braaf in de pan blijven liggen.
Mogen het ook huismuizen of ratten zijn? Die komen namelijk vaker in onze wijk voor. ;)
Kan konijn ook? Die heb ik nog in een hok in de tuin...

groeten

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2012, 23:26:26 »

Bisamrat zou erg goed smaken zegt men.

Ik hou het maar op platgeslagen "muizen" (ook wel hamburgers) speciaal voor Tino.
En natuurlijk nog meer lekkers.
We hoeven niet te wapperen met Arendsoogboeken om het vuur aan te krijgen.
Heb mezelf maar eens "gekieteld" en een Webertje met snoer aangeschaft. (Nou ja ..."tje"??)
Maar erg makkelijk!

Zal jullie binnenkort even mailen voor wat betreft adres (nieuwkomers) , tijd, enz.

groet,
Jack  :-O

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2012, 13:44:04 »

@Anne: ik denk gedood en dan zou ik net als met vis de kop eraf halen; het ontbenen gaat waarschijnlijk makkelijker als ze al goed doorbakken zijn, net als met kip ;) Het recept zegt specifiek veldmuizen - dat wordt in de tuin liggen wachten...

@Jack: waarschijnlijk smaakt alles goed als je honger hebt ;D Bisamrat, muizen. En wat je nieuwe bbq betreft: Tino zal blij zijn dat zijn nrs. 63 niet op het vuur hoeven, maar ik vind het persoonlijk een beetje valsspelen ;). Bij een barbecue hoort aangebrand en rauw vlees; vuur dat eerst niet aan wil en opeens oplaait en alles verschroeit enzo...  ;D Desalniettemin heb ik er zin in! :D

jack nowee

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2012, 22:34:23 »

[@Jack: waarschijnlijk smaakt alles goed als je honger hebt ;D Bisamrat, muizen. En wat je nieuwe bbq betreft: Tino zal blij zijn dat zijn nrs. 63 niet op het vuur hoeven, maar ik vind het persoonlijk een beetje valsspelen ;). Bij een barbecue hoort aangebrand en rauw vlees; vuur dat eerst niet aan wil en opeens oplaait en alles verschroeit enzo...  ;D Desalniettemin heb ik er zin in! :D
[/quote]

Maar we hebben wat nieuwe gasten. Moet natuurlijk wel een beetje geciviliseerd voor de dag komen  ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2012, 16:30:16 »

mmm.... Misschien blijf ik als vaste gast wel weg als we ratten gaan eten... :-[

Wim ;D

jack nowee

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2013, 00:06:55 »

Bij deze wil ik Anne en Niels bedanken voor hun gastvrijheid tijdens de jaarlijkse Arendsoog-Barbecue.

Het was lekker en erg gezellig!
Volgend jaar bij Paul in Helenaveen.

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2013, 14:09:38 »

Lekker en gezellig was het zeker! Bedankt, Anne.

En volgend jaar zijn jullie bij mij welkom, als jullie de (lange) reis naar het zuiden willen maken. Ik was vannacht om 5 voor half 2 thuis ;-)

Groeten,

Paul
Chocks away!

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2013, 20:16:45 »

Het viel allemaal mee, Anne. Ik had maar een kwartier vertraging. die 2 1/2 uur reistijd waar ik het over had was zonder dat kwartiertje auto vanaf station Deurne. Dat vergeet ik altijd. Maar van dat gaslek in Den Haag heb ik geen last gehad, de trein kwam alleen tien minuten later.
Chocks away!

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2013, 22:56:51 »

Nog foto's die ik op de site kan zetten? :) Fijn dat het zo geslaagd was, excuses dat ik er niet bij kon zijn :(
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Pagina's: [1]