hoi Anne,
ik heb zojuist je eigen verhaal gedownload.
ga er op m'n gemak naar kijken.
het lijkt me niet zo raar dat het je eigen interpretatie is. eigen interpretatie speelt m.i. al bij lezing van een boek door 2 verschillende lezers. zelfs heb ik me er op 'betrapt' dat ik bij 2de lezing van een boek, een aantal jaren na 1ste lezing, anders tegen het gebodene aan kan kijken, oftewel, dan een andere interpretatie kan hebben.
om dit terug te koppelen naar m'n onderzoekjes, ik probeer m'n interpretatie in ieder geval te baseren op duidelijk in de tekst waarneembare gegevens, tekstgedeeltes. daar lijkt me moeilijk omheen te komen. oftewel, minder langs-elkaar-heen-gepraat. van daaruit probeer ik dan verbanden te zoeken en/of redenaties op te zetten.
o.k., ik ben een langzame lezer, type herkauwer, je zult wel gespannen zij over m'n reactie, maar het kan even duren, ik moet Pauls scriptie ook nog uitlezen!.
leuk dat er zo'n schrijvers creativiteit is losgekomen rond Arendsoog. ikzelf ben niet zo'n schrijver, vond opstellen op school altijd een marteling, wist nooit iets te verzinnen (vergel. m'n opmeking "ook op eigen commando kan ik niet creatief zijn, sla ik dood". maar het is mooi om die ontketening van creativiteit te Zien.
vreemd genoeg vind ik het weer wel leuk om aan m'n werkjes' te werken/schrijven.
grappig ook dat je met Wim en Paul emailt, ze zitten allebei goed in Arendsoog, Paul ook in Biggles, hebben m.i. enthousiaste, zinnige inbreng.
dagendoeii!! Jôôp.