Sherlock Holmes - Irene Adler, Hercule Poirot - Countess Rossakoff, Arendsoog -
Misschien moet je het verhaal schrijven, Daniël
. Het grote verschil tussen Arendsoog en de andere twee detectives, is dat Arendsoog wel een voorbeeld heeft van een warm familieleven en dat het daarom minder verwonderlijk zou zijn als hij juist daardoor een verbintenis met iemand aan zou kunnen gaan.
Arendsoog en het Oedipus complex!
Ik bedoelde iemand met iets meer pit dan Mrs. Stanhope, hoor. Eentje die misschien wel een keer op plaats van bestemming uit een krat in de goederenwagon kruipt met de mededeling 'zo makkelijk kom je niet van me af, cowboy!'
Het is een jongensserie, maar (en daar kom ik weer met de verschillen tussen Paul en Jan) ik heb het gevoel dat Jan ook zeker voor meisjes schreef door Ann in de avonturen te betrekken en Benita, Betty, Barbara en Peggy ook mee te laten doen. Hij had zelf immers dochters en zoons; bij Paul lag dat natuurlijk anders. Misschien vond hij het vroeger juist vreselijk vervelend om zijn zusters met alles mee te moeten laten doen en heeft hij Arendsoog 'vrij' geschreven...
Ik denk dat Jan, zonder vreselijk over-the-top romantisch te doen, voor de meisjes in zijn lezerspubliek best wel een vrouw voor Arendsoog had kunnen bedenken.