Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Arendsoog reclame  (gelezen 3015 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
Arendsoog reclame
« Gepost op: 26 augustus 2011, 15:06:01 »

Hallo iedereen,

Ik heb net de hand weten te leggen op een Arendsoog advertentie die bij mij de nodige vraagtekens opriep (Vraagtekens voor Arendsoog dus). Het gaat om een advertentie uit 1975 met op de voorkant de dubbel Arendsoog, deel 1 en 43. In de advertentie staat vermeld:

"De Legende herleeft! Want Amsterdam Boek presenteert u een serie klassieke Arendsoogverhalen! Tijdloos zijn ze, zoals het een western betaamt, en vaardig geschreven in de beste traditie van het cowboy verhaal: Arendsoog is weer op pad! Elk deel bevat twee volledige en authentieke Arendsoogverhalen. Er zullen in elk geval 22 dubbeldelen verschijnen, vier daarvan zijn nu al verkrijgbaar"

Die vier delen worden ook genoemd, t.w.:

1: Arendsoog / Kogels als Losgeld
2: Witte Veder / Mexicaans Avontuur
3: Dollardans in Cannonfield / Schoten om Middernacht
4: Het raadsel van de Mosquitovallei / De sheriff van Wurding

Weet iemand hier meer van? Zijn de 3 (mij in elk geval niet bekende) delen nooit verschenen en is de claim in de advertentie dus onterecht? En kent iemand Amsterdam Boek en de relatie tot Arendsoog?

D.
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2011, 15:34:17 door Arendsoog »
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Re: Arendsoog reclame
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2011, 15:18:59 »

Ik heb hier nog nooit iemand over gehoord; zou je een scan kunnen maken? Stond het in een krant of was het een losse uitgave, zoals de ansichtkaarten van Malmberg? Het lijkt erop dat de verkoop tegenviel of iets dergelijks en dat ze niet verder zijn gekomen dan 1 / 43. Misschien is die volledige uitgeverij wel failliet gegaan? Een kleine Google zoekactie levert alleen boeken op uit de eerste helft van de jaren '70 (waaronder iets van Karl May). Correctie: ik heb nog wel iets gevonden van correspondentie in een archief uit 1978, maar dat is het allerlaatste.

Enne, Vraagtekens voor Arendsoog mag vandaag alleen gebruikt worden ivm het weer! ;)

« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2011, 15:30:39 door Miss Arendsoog »
Pagina's: [1]