Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Marthe's Kerstverhaal  (gelezen 10378 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
Marthe's Kerstverhaal
« Gepost op: 17 november 2011, 20:04:56 »

Geschreven door ons aller Miss Arendsoog, in de bijlage  :-O

D.
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
Re: Marthe's Kerstverhaal
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2011, 20:14:08 »

Hernoemingstruc is weer gelukt. Heb ik vanavond wat leuks te doen (ik had toch al wat te vieren, dus dat doe ik graag met Arendsoog).

Paul
Chocks away!

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2011, 23:28:28 »

Geweldig! [cl] Wat een spannend en romantisch verhaal.

Als de familie Nowee ooit op haar besluit terug komt, en er nieuwe Arendsogen geschreven mogen worden, ben jij de eerste aan wie ze moeten denken.

Erg leuk dat je Arendsoog ook laat trouwen, trouwens.

Ga je er nog meer schrijven?

groeten

Anne

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2011, 10:03:46 »

Dank je wel!

Weet niet of ik nog meer Arendsoog ga schrijven, misschien wordt het tijd voor een Groot Literair Werk ;). Ik vind het wel leuk om Arendsoog uit te huwelijken; ik vond de avonturen met Mrs. Stanhope en Ann eigenlijk altijd het interessantste. Een echtgenote geeft daar een extra dimensie aan :)

Groetjes,
Marthe.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2011, 12:17:45 »

Dank je wel!

Weet niet of ik nog meer Arendsoog ga schrijven, misschien wordt het tijd voor een Groot Literair Werk ;). Ik vind het wel leuk om Arendsoog uit te huwelijken; ik vond de avonturen met Mrs. Stanhope en Ann eigenlijk altijd het interessantste. Een echtgenote geeft daar een extra dimensie aan :)

Groetjes,
Marthe.

Ik ben het helemaal met je eens.

Een van de redenen waarom Arendsoog mij op een gegeven moment, als jong meisje, niet meer boeide was het feit dat hij maar nooit een vrouw kreeg.  :(

Ik kan aan je verhaal merken dat je diep in de (Arendsoog)materie zit en beheerst.  Dat mis ik bij mezelf, maar ik vind het wel erg leuk om me er in te verdiepen.

groeten

anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2011, 23:48:51 »

Geschreven door ons aller Miss Arendsoog, in de bijlage  :-O

D.

Marthe,

Je verdient een zoen  :-*
Ik vind het een prachtig verhaal. Spannend, ontroerend en verrassend.
Zodra ik weer op school ben zal ik het uitprinten en aan Thea sturen.
Helaas zal het in officiële vorm nooit als een Arendsoogboek(je) kunnen uitkomen. Maar in eigen beheer?  ;)

Jack :-O

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2011, 02:12:43 »

Heb het verhaal net uit. Ik sluit me wat zin 1 en 2 betreft helemaal bij Jack aan, Marthe. Ik heel benieuwd naar een nieuw verhaal en volgens mij heb je dat Groot Literair Werk ook wel in je, als je serieuze ambities hebt.

Ik herlees altijd rond Kerstmis de drie Biggles Kerstverhalen, maar nu kan ik die traditie uitbreiden met een Arendsoog Kerstverhaal.

Groetjes,

Paul
Chocks away!

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2011, 15:09:02 »

Zondermeer knap gedaan en echt in de stijl van Jan en Paul geschreven, Marthe!  [cl] [cl]. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje een dubbel gevoel aan de uiteindelijke uitkomst van het verhaal overhoud. 't Kan bijna niet anders dan dat het met de avonturen van een Arendsoog als getrouwd man definitief over is. Zie je het verhaal zelf ook als definitief einde aan de serie of denk je dat Arendsoog toch ook als getrouwd man nog wel spannende avonturen kan beleven?

Wim ;D

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2011, 15:35:13 »

Natuurlijk kan hij nog avonturen beleven! Daarom moet ie ook geen zeikerd als echtgenote hebben ;). Hij waarschuwt haar toch niet voor niets, hè? Zie het zo: een extra persoon om te ontvoeren; overvallen als ze spullen uit Engeland laat overkomen... Er zijn zat scenario's! ;)

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2011, 17:13:03 »

Natuurlijk kan hij nog avonturen beleven! Daarom moet ie ook geen zeikerd als echtgenote hebben ;). Hij waarschuwt haar toch niet voor niets, hè? Zie het zo: een extra persoon om te ontvoeren; overvallen als ze spullen uit Engeland laat overkomen... Er zijn zat scenario's! ;)

Precies!

@Wim, als je scriptie af is, zou je het eens moeten proberen, zo'n verhaal te schrijven. Het is erg leuk om te doen.  :D

groeten

Anne

zuma

• Marshall
  • Frisian Outlaw
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2011, 18:31:11 »

Prachtig verhaal.
Past in de Arendsoog traditie
Lof !!!
Keep on rockin' in the free world

Neil Young 1989

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2011, 22:11:38 »

Het lijkt me inderdaad erg leuk om te doen, zo'n verhaal schrijven, Anne. Ik ga dadelijk jouw negende hoofdstuk ook nog lezen. Ik beleef ook altijd heel veel plezier met vertalen en ik moet toegeven dat er bij mij door jullie verhalen wat begint te kriebelen.... Maar ik heb al toegezegd dat er volgend jaar oktober weer een vertaling komt, dus daar begin ik in februari of maart weer aan. Al moeten we we nog wel beslissen welk boek het wordt. Nu ben ik vooral blij dat ik tijd heb om weer te lezen, want dat schiet er bij mij altijd in als ik aan het vertalen ben. Hebben jullie daar bij het schrijven ook last van, Anne, Marthe?

En ik begin woensdag ook nog met m'n nieuwe baan, dus ik vrees dat het - als het al iets wordt - een kort verhaal blijft. Maar Johns schreef heel sterke korte verhalen, dus daar zit zeker een uitdaging. Wie weet.

Paul
Chocks away!

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 november 2011, 00:41:20 »

. Nu ben ik vooral blij dat ik tijd heb om weer te lezen, want dat schiet er bij mij altijd in als ik aan het vertalen ben. Hebben jullie daar bij het schrijven ook last van, Anne, Marthe?

Paul

Lezen, daar kom ik sowieso te weinig aan toe of ik nu schrijf of niet. Ook voor het schrijven moet ik echt tijd vrij maken (en gezinsleden achter de computer wegjagen) anders lukt dat ook niet. Het is jammer dat er maar 24 uur in een dag zit..

Maar stel dat je een verhaal gaat schrijven, Paul. Wordt het dan een Arendsoog of een Bigglesverhaal?

groeten

Anne

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 november 2011, 19:57:22 »

Als ik daadwerkelijk een verhaal ga schrijven, dan denk ik dat het eerder een Arendsoog-verhaal wordt dan een Biggles-verhaal. Vanwege de afwisseling met mijn vertaalwerrkzaamheden - al gaat het volgende vertaalde boek over Gimlet of Steeley - en omdat ik Biggles in het Engels tegenwoordig mooier vind dan in het Nederlands.

Groeten,

Paul
Chocks away!

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2011, 23:32:36 »

Verlate reactie , maar: erg leuk verhaal, echt knap gedaan Marthe! Blijft natuurlijk wel een rare gewaarwording, een Arendsoog met zoveel romantiek erin :)

A propos: wat is er in vredesnaam met die hele bende gebeurt in het boek? Ik zat maar te wachten totdat ze aan het einde nog een laatste wanhoopspoging zouden wagen. Of heb ik het deel gemist waar ze handdoek in ring gooiden :)
« Laatst bewerkt op: 26 november 2011, 07:05:22 door Arendsoog »
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Pagina's: [1] 2