Tja, voor wie? Ik ga ervan uit dat iedereen die dit forum bezoekt toch enige (basis)kennis heeft over Arendsoog, want anders kom je hier niet terecht. Dus voor iedereen die er belangstelling voor heeft.
En leeftijd? Meer 15+, denk ik. Geen jeugdboek, dat is al 63x goed gedaan.
En was het niet Herman Finkers die zei 'schrijven is schrappen' ? Het vergt aardig wat denkwerk om alles uit te leggen en toch weer niet teveel van het plot weg te geven en het moet ook nog eens kloppen en te zorgen dat het niet een eindeloos verhaal wordt.
Toen ik voor het eerst op het forum kwam, verbaasde me het eigenlijk dat er geen fanfictionsectie was. Terwijl naar mijn mening de Arendsoogserie zich er wel toe leent.
Google 'fanfiction Harry Potter' en er zijn al meer dan een half miljoen verhalen door fans geschreven! Of kijk bij Star trek(ik ben fan van de originele serie), waarbij zelfs de acteurs fictie(boeken) hebben geschreven over hun karakter. Mijn dochter is fan van de tvserie Glee en ook daar zijn verhalen over geschreven door fans. Ook de serie Biggles heeft fanfiction ( in ieder geval volgens Google). Maar voor Arendsoog is de groep fans misschien toch te klein. Het zou leuk zijn als er meer mensen een verhaal zouden schrijven, maar het zit er niet in, geloof ik. Ik weet dat er wel wat
geprobeerd is, maar samen een verhaal maken is natuurlijk erg lastig. De gedichten vond ik verrassend en leuk.
groeten
Anne