Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb weer een verhaal geschreven. Een totaal nieuwe verhaal, het is geen vervolg op wat ik eerder heb geschreven. Maar voor je aan het lezen gaat, lees eerst mijn voorwoord hieronder!
De kracht van de Arendsoogboeken is de meeslepende en beeldende manier waarin ze geschreven zijn. Je ziet het voor je, je wordt meegezogen in het verhaal.
En heel veel details kun je zelf invullen. Daardoor voor mij een inspiratiebron voor eigen Arendsoogverhalen.
Ik pretendeer niet beter te zijn dan de Nowees. Zeker niet, zelfs!
Ik maak dankbaar gebruik van de personages en omgevingen die zij geschapen hebben. En daarmee heb ik een parallelle Arendsooguniversum gecreëerd (ik lees ook veel science fiction). Het verhaal past dus niet tussen de originele boeken, maar in een aparte lijn ernaast.
Iemand anders zou bijvoorbeeld een parallelle universum kunnen verzinnen waarin niet zijn vader sterft, maar zijn moeder. Of het Brokebackmountainunivers
um (wie weet waag ik me daar ooit aan
). Of Arendsoog en de zombies universum (naar het Pride and prejudice and zombiesboek). Op deze manier kun je een oneindig aantal nieuwe variaties bedenken.
In mijn parallelle universum hebben zowel Arendsoog als Witte Veder een gezin. Arendsoog is met een Engelse adellijke dame, Elizabeth Barkley Wolf, uit Washinton DC getrouwd en ze hebben 4 kinderen. Witte Veder met Ann en zij hebben 3 kinderen, waaronder een tweeling.
Ik heb goed nagedacht over achtergronden en namen. En waar mogelijk heb ik geprobeerd de historische context te laten kloppen. But correct me if I'm wrong!
Behalve ze hier op het forum zetten, doe ik verder niks met de verhalen.
In mijn hoofd klopt het verhaal helemaal, maar zodra ik het op ga schrijven, loopt het vaak helemaal anders. Ik hoop dat het verhaal in ieder geval logisch overkomt.
Het is een feuilleton. Ik heb geen idee uit hoeveel hoofdstukken het zal bestaan. Ik weet wel hoe het verhaal eindigt, maar over een groot deel van het tussenstuk ben ik nog het nadenken.
groeten
Anne