Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 6

Auteur Topic: eigen Arendsoogverhaal  (gelezen 42773 keer)

aj

• President
    • Bekijk profiel
eigen Arendsoogverhaal
« Gepost op: 09 januari 2011, 21:21:14 »

Hallo allemaal,

Het verhaal dat in de bijlage zat heb ik weggehaald, omdat ik er verder niks mee doe en het niet aansluit op het andere verhaal.

Dus scroll naar beneden voor het echte verhaal!

groeten

Anne
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2012, 10:03:50 door aj »

jack nowee

• Gast
Re: eigen Arendsoogverhaal
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2011, 23:10:12 »

Citaat
En wat de plaatsing in de tijdlijn van de boeken betreft; ik denk meer aan het eind dan aan het begin.

Indien Arendsoog getrouwd is (of lees ik verkeerd), dan zeker aan het eind.

Als je schrijven leuk vindt, zou ik het verhaal zeker afschrijven. Oefening baart kunst, maar er moet er nog behoorlijk geschaafd worden.
Alle begin is moeilijk, je weet echter nooit waar het toe leidt.
Je mag het, met de naam Arendsoog erin, alleen niet uitgeven, maar dat begreep je al.

TIP: Let op voor herhalingen in je zinnen.

groeten,
Jack  :-O
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2011, 23:16:44 door jack nowee »

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2011, 16:38:07 »

mooi verhaal alleen mag de is de naam karl af en toe veel herhaald
ik heb al zin in het volgende hoofdstuk ;D

jeroen ;)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2011, 18:17:59 »

Ben je wel in het goede boek begonnen? Een held die 63 delen ongehuwd de vijand tegemoet treedt kan toch niet 'zomaar' getrouwd zijn 8)

Die gebeurtenis zou voldoende stof moeten opleveren om een heel boek vol te schrijven... ;D

Wim ;D

esjendal

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2011, 19:42:51 »

leuk gedaan zou ik zeker meer van willen lezen.
inderdaad is de naam karl iets te vaak gebruikt.
en karl lijkt me ook niet echt een naam die je veel tegenkwam in die tijd, of heb ik dat verkeerd.
ik verheug me op het volgende hoofdstuk.

esjendal :-O

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2011, 18:28:17 »

Dit verhaal is, voor mij dan, een vrouwelijke visie op Arendsoog. Waarom zou hij geen held kunnen zijn als hij een gezin heeft?
Het is puur voor de fun en verder wil en bedoel ik er niks mee.

Ik heb wel ideeen over hoe hij aan zijn vrouw komt, maar dat is weer een ander verhaal ;)

En mijn research gaat niet diep ,dus ja fouten zullen er zeker in zitten.

In ieder geval bedankt voor de reacties. :)

Anne

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 september 2011, 11:56:56 »

Zat even terug te lezen, dit verhaal hervonden en heb  het  eerst maar weer eens gelezen.

Mining Valley is wel gegroeid, met zijstraten. die hadden ze nog niet  tijdens de "Nowee"  avonturen.

Anne, ben je al verder met het verhaal?

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 september 2011, 18:18:53 »

Eh, nee. Ik moet het eigenlijk verwijderen. Ik vind er zelf namelijk niks meer aan. (alleen aan dit verhaal, niet aan het schrijven an sich)

groeten

Anne

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 september 2011, 21:03:58 »

Niet verwijderen.Tenminste dat zou ik niet doen.

Op zichzelf is wel leuk dat er iets in deze richting gebeurt is.

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2011, 00:28:50 »

Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb weer een verhaal geschreven. Een totaal nieuwe verhaal, het is geen vervolg op wat ik eerder heb geschreven. Maar voor je aan het lezen gaat, lees eerst mijn voorwoord hieronder! :)

De kracht van de Arendsoogboeken is de meeslepende en beeldende manier waarin ze geschreven zijn.  Je ziet het voor je, je wordt meegezogen in het verhaal.
En heel veel details kun je zelf invullen. Daardoor voor mij een inspiratiebron voor eigen Arendsoogverhalen.

Ik pretendeer niet beter te zijn dan de Nowees. Zeker niet, zelfs!
Ik maak dankbaar gebruik van de personages en omgevingen die zij geschapen hebben. En daarmee heb ik een parallelle Arendsooguniversum gecreëerd  (ik lees ook veel science fiction). Het verhaal past dus niet tussen de originele boeken, maar in een aparte lijn ernaast.
Iemand anders zou bijvoorbeeld een parallelle universum kunnen verzinnen waarin niet zijn vader sterft, maar zijn moeder. Of het Brokebackmountainunivers um (wie weet waag ik me daar ooit aan  :o ). Of Arendsoog en de zombies universum (naar het Pride and prejudice and zombiesboek). Op deze manier kun je een oneindig aantal nieuwe variaties bedenken.

In mijn parallelle universum hebben zowel Arendsoog als Witte Veder een gezin. Arendsoog is met een Engelse adellijke dame, Elizabeth Barkley Wolf, uit Washinton DC getrouwd en ze hebben 4 kinderen. Witte Veder met Ann en zij hebben 3 kinderen, waaronder een tweeling.
Ik heb goed nagedacht over achtergronden en namen. En waar mogelijk heb ik geprobeerd de historische context te laten kloppen. But correct me if I'm wrong!  ;)

Behalve ze hier op het forum zetten, doe ik verder niks met de verhalen.

In mijn hoofd klopt het verhaal helemaal, maar zodra ik het op ga schrijven, loopt het vaak helemaal anders. Ik hoop dat het verhaal in ieder geval logisch overkomt.

Het is een feuilleton. Ik heb geen idee uit hoeveel hoofdstukken het zal bestaan. Ik weet wel hoe het verhaal eindigt, maar over een groot deel van het tussenstuk ben ik nog het nadenken.

groeten

Anne

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2011, 23:09:56 »

Hoi Anne,

Leuk verhaal. Je maakt me zeker nieuwsgierig naar het vervolg. Als ik je voorwoord lees dan heb je nu ongeveer dezelfde werkwijze als de Nowees. Paul vertelde in interviews die ik heb gelezen dat hij eerst het verhaal helemaal bedacht en dan pas begon te schrijven, waarbij er al schrijvend wel eens wat veranderde. En Paul zei ook dat zijn vader op dezelfde manier werkte.

Volgens mij kunnen indianen overigens wel president worden. Om president te worden moet je geloof ik in de VS zijn geboren, minimaal 35 jaar zijn en de laatste 20 jaar in de VS hebben gewoond. Maar misschien golden er in Arendsoogs tijd andere regels.

Groeten,

Paul
Chocks away!

jack nowee

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2011, 23:30:58 »

Dag Anne,

Gewoon lekker doorschrijven!Wie weet wat er nog uit groeit.
Je achtergrondgegevens zijn in ieder geval van bijzonder gehalte.
Arendsoog en Witte Veder beiden getrouwd.  ;D  Plus een zwik kinderen.

Ben benieuwd naar het vervolg!

Jack  :-O

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2011, 20:06:49 »

Volgens mij kunnen indianen overigens wel president worden. Om president te worden moet je geloof ik in de VS zijn geboren, minimaal 35 jaar zijn en de laatste 20 jaar in de VS hebben gewoond. Maar misschien golden er in Arendsoogs tijd andere regels.

Ze mogen (en mochten) het wel, maar, en ik denk dat Anne dat bedoeld, kunnen is wat anders. Hoe dat nu zit, weet ik niet, maar lange tijd waren indianen niet meer dan tweede- (of zelfs derde-) rangsburgers, die geen kans hadden op het presidentschap. Tot nu toe is Charles Curtis degene die het dichtstbij gekomen is: hij was voor driekwart indiaan en vicepresident van 1929 tot 1933. Sindsdien is, voor zover ik weet, geen enkele indiaan ook maar genomineerd door een van de grote partijen. Maar tot Barack Obama werd gekozen heeft dit ook voor Afro-Amerikanen gegolden, dus wie weet, in de toekomst...

Maar goed, behalve dit lesje geschiedenis, wilde ik nog even kwijt dat ik het ook erg leuk vond om te lezen. Ik ben benieuwd waar het heen zal gaan.

Jurgen
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2011, 20:49:09 »

Hoi Jurgen,

Bedankt voor de aanvulling. Ik denk inderdaad dat Anne bedoelde dat het gezien de tijdgeest in die tijd ondenkbaar was dat een indiaan president werd maar mijn opmerking was meer bedoeld als los feitelijk commentaar dat verder los stond van het verhaal.

Paul
Chocks away!

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 24 september 2011, 10:17:55 »

Ik vind het knap geschreven. Ben benieuwd naar het vervolg!

Zijn de forumleden ook de doelgroep waarvoor je schrijft? Ik bedoel: op welke leeftijdcategorie richt je het verhaal?

Wim ;D
Pagina's: [1] 2 3 ... 6