Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: eigen verhalen over arendsoog  (gelezen 3182 keer)

aj

• President
    • Bekijk profiel
eigen verhalen over arendsoog
« Gepost op: 22 november 2010, 18:50:51 »

Ik heb ergens op het forum gelezen dat er forumleden zijn die zelf Arendsoogverhalen schrijven. Kun je die verhalen ook lezen op een site of is er een site waar je je verhaal kan 'kwijt kan'?

Of valt dat al onder publiceren?

Groeten

Anne

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re: eigen verhalen over arendsoog
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2010, 21:30:02 »

Ik kan me niet herinneren dat we ooit echt zelf in de pen zijn geklommen. Er zijn wel eens woeste ideen op tafel gekomen, maar tot echte inhoud is het nooit gekomen.

De draad waarin het idee wordt besproken vindt je onder deze link:

http://www.arendsoog.info/forum/index.php?topic=172.0

Wim ;D
« Laatst bewerkt op: 22 november 2010, 21:33:09 door kootw »

joop schepers

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2012, 02:00:52 »

Hoi Anne en Wim,

Ik sla de boven dit 'antwoord kadertje' staande waarschuwing "Er is al ten minste 120 dagen geen niew bericht geplaatst in dit topic. Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken." zeker niet in de wind.

Daarbij overweeg ik echter dat als het huidige topic weinig bezocht wordt, dit waarschijnliojk niet anders zal zijn bij een nieuw topic waar ik op het huidige inga.
Volgens deze vluchtige overweging kan ik dus beter hier aanschuiven.
Wat ik aan wil reiken is een andere invalshoek.

Ooit heb ik er over nagedacht hoe het testamentaire verbod op voortzetting van de serie in overeenstemming gebracht kon worden met meer Arendsoog leesgenot. Een oplossing leek te liggen in parodieŰring. Daar ben ik niet ver mee gekomen. Het is een verrekt lastige kunst. Je moet als het ware 'underacten', op onderkoelde wijze ironische effecten inbrengen. Nu lukt me dat soms wel, maar eigenlijk alleen als ik spontane opwellingen heb. Op commando, ook, in dit geval, op eigen commando, lukt het me niet, dan sla ik dicht. Dan wordt wat ik op papier krijg te gewilde/gemaake grappigheid. Kortom, geen lol aan.

Maar misschien liggen hier mogelijkheden voor anderen.

Groet,

Dagendoeii!! J˘˘p

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2012, 12:08:53 »

hallo Joop,

Als je bij 'eerlijk delen' kijkt, zul je zien dat er verhalen (fanfiction) geschreven zijn. Ik ben met de 3e bezig!

Het is wel mijn interpretatie, dus ik heb het een en ander veranderd/toegevoegd. Bij mij is het in in ieder geval geen jeugd/jongensboek.

Een parodie vind ik ook erg moeilijk, dus daar waag ik me niet aan.

groeten

Anne

joop schepers

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2012, 16:09:05 »

hoi Anne,

ik heb zojuist je eigen verhaal gedownload.
ga er op m'n gemak naar kijken.

het lijkt me niet zo raar dat het je eigen interpretatie is. eigen interpretatie speelt m.i. al bij lezing van een boek door 2 verschillende lezers. zelfs heb ik me er op 'betrapt' dat ik bij 2de lezing van een boek, een aantal jaren na 1ste lezing, anders tegen het gebodene aan kan kijken, oftewel, dan een andere interpretatie kan hebben.
om dit terug te koppelen naar m'n onderzoekjes, ik probeer m'n interpretatie in ieder geval te baseren op duidelijk in de tekst waarneembare gegevens, tekstgedeeltes. daar lijkt me moeilijk omheen te komen. oftewel, minder langs-elkaar-heen-gepraat. van daaruit probeer ik dan verbanden te zoeken en/of redenaties op te zetten.

o.k., ik ben een langzame lezer, type herkauwer, je zult wel gespannen zij over m'n reactie, maar het kan even duren, ik moet Pauls scriptie ook nog uitlezen!.

leuk dat er zo'n schrijvers creativiteit is losgekomen rond Arendsoog. ikzelf ben niet zo'n schrijver, vond opstellen op school altijd een marteling, wist nooit iets te verzinnen (vergel. m'n opmeking "ook op eigen commando kan ik niet creatief zijn, sla ik dood". maar het is mooi om die ontketening van creativiteit te Zien.

vreemd genoeg vind ik het weer wel leuk om aan m'n werkjes' te werken/schrijven.

grappig ook dat je met Wim en Paul emailt, ze zitten allebei goed in Arendsoog, Paul ook in Biggles, hebben m.i. enthousiaste, zinnige inbreng.

dagendoeii!! J˘˘p.

Pagina's: [1]