Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Poll

Wie is de leukste/gemeenste/beste schurk uit de Arendsoogserie?

Fred Moulders
- 0 (0%)
De "Gemaskerde Ruiter"
- 4 (18.2%)
Hangman Hank
- 0 (0%)
Gentleman Gene
- 2 (9.1%)
Grissom
- 0 (0%)
Texas Devil
- 10 (45.5%)
Bill Richards
- 1 (4.5%)
Anders, namelijk... (voeg reactie toe)
- 5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 21

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: De leukste schurk  (gelezen 38366 keer)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re:De leukste schurk
« Reactie #15 Gepost op: 01 maart 2005, 04:59:00 »

Er staat in de vraag dan ook "leukste, gemeenste" schurk.

Excuus Daniel, ik had de tekst boven de poll niet goed gelezen. Little Eagle maakte mij hierop ook attent. Dat brengt dan automatisch wel met zich mee dat het dan geen echte poll kan zijn. Je kunt geen stemmen gaan verdelen binnen 1 poll over meerdere onderwerp zover uiteenliggend als leukste en gemeenste. ;D

Witte Veder

• Deputy
  • **
  • Witte Veder is mijn favoriet!
    • Bekijk profiel
Re: De leukste schurk
« Reactie #16 Gepost op: 05 april 2005, 14:08:40 »

Ik heb gekozen voor de Gemaskerde Ruiter. Eigenlijk hoort hij in geen enkele cathegorie thuis. Hij steelt wel, maar doet tegelijk zijn best om niemand kwaad te berokkenen. Hij bedoelt het allemaal zo goed, maar pakt het wel verkeerd aan. Hij doet eigenlijk net het tegenovergestelde van wat Arendsoog doet. Deze laatste probeert steeds binnen de lijntjes te blijven. Terwijl loopt die El Mascara er serieus over telkens hij een overval pleegt.
Maar hij heeft bij Arendsoog een goed punt gescoord door hem zijn leven te redden. En dat heeft deze niet vergeten. Daarom vind ik het ook heel nobel van Arendsoog dat hij El Mascara een tweede kans geeft.
Dus is deze kerel, die misschien wel de gelijke van Arendsoog kon zijn op heel veel vlakken, een ongelukkige schurk die op zoek was naar avontuur. Maar ja, er kan maar één Arendsoog zijn. Al de anderen zullen een rol als El Mascara toebedeeld krijgen. Zoals Texas Devil, bedoel ik dan!
Sorry Arendsoog, maar ik verkies jouw beste vriend net boven jou! Maar ik vind jou ook een schat!

Chakotay

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 25 september 2006, 23:04:50 »

Misschien niet zozeer de leukste, maar wel de meest sympathieke schurk, de man die 30 jaar in de nor heeft gezeten, Devil Jim. Veder vind ik niet zoveel schurken leuk, het is meer dat ze een noodzakelijk kwaad zijn om een verhaal bestaansrecht te geven (zonder schurken geen heldendaden). Ik weet wel wie ik de meest gemene schurken vond, namelijk de hufterige Ibarra Gomez en de deserteur Warson/Flyburn.

Newland

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 september 2007, 19:44:00 »

Wie is Devil Jim ???
Arendsoog............... .....premiejager?

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 september 2007, 21:44:50 »

In deel 40 "De Sheriff van Wurding" gaat het verhaal over Devil Jim, de pleger van een overval op een goudtransport die na 30 jaar celstraf op vrije voeten komt. De buitgemaakte goudvoorraad is in die 30 jaar nooit gevonden. Rond het stadje Wurding, waar de overval destijds heeft plaatsgevonden, komen diverse personen bij elkaar in afwachting van de vrijlating van Devil Jim.

Uiteraard zijn - door omstandigheden - ook Arendsoog en Witte Veder van de partij...

Wim

Newland

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 07 maart 2008, 08:15:50 »

In deel 40 zegt Arendsoog dat hij de sherrif van Wurding de gemeenste schurk vond want hij wou 7 mensen vermoorden om de goudschat te krijgen.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 07 maart 2008, 17:02:25 »

Dan komen daar wellicht de leukste en gemeenste schurk elkaar tegen. Maar ja, 't waren dan ook makkers in het kwaad! De ene is na 30 jaar cel een beetje braver (en dus kennelijk leuker) geworden, de andere is door z'n hebzucht alleen maar slechter geworden...

Wim

Newland

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 27 juni 2008, 20:25:25 »

In deel 33 komt een zekere Henswood voor de ook over lijken gaat. Dat komt vooral in het eerste hoofdstuk naar voren als hij een paar mensen laat vermoorden. Deze man is wel een van de gemeenste schurken uit de Arendsoogboeken vind ik.   (c)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 30 juni 2008, 17:34:01 »

Henswood is inderdaad een heel naar mannetje... Niet bepaald wat je noemt een goeiege maffiabaas.

Wim ;D

esjendal

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 05 december 2009, 19:42:10 »

Ik Vond Nordon Bleeding uit alias arendsoog een erg goeie schurk

Esjendal (jordy) :-O

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 01 februari 2010, 17:25:25 »

in deel 36 had volgensmij haywood er voor gezorgd dat arendsoog achter de tralies  kwam voor een moord die hij niet gepleegd had!!!!!!!
heel ontroerend dat arendsoog toen gepakt werd :'(
Pagina's: 1 [2]