Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: bestanden openen/opslaan  (gelezen 4555 keer)

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
bestanden openen/opslaan
« Gepost op: 14 november 2010, 15:24:00 »

aangezien ik niet heeel handig ben met de computer heb ik een vraag:
steeds als ik een bestand wil openen bijvoorbeeld de drukgeschiedenis van een deel van de serie, kan ik kiezen hem te openen in windows media center of notepad of ik kan kiezen om zelf iets aan te vinken maar daar staat nooit excel of word bij. het probleem is: in windows media center kan ik het op een of ander manier niet zien en in notepad en al het andere wat ik aan kan vinken zie ik alleen maar cijfers enzo. bij onze oude computer deed hij het wel altijd :'(
kan iemand mij hier mee helpen?

jeroen ;)

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
Re: bestanden openen/opslaan
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2010, 15:38:43 »

Hoi Jeroen,

De drukgeschiedenissen kun ofwel openen met Excel ofwel met Acrobat Reader. Die progrmma's staan meestal wel op de computer. Kijk maar eens bij het menu "Alle programma's" Mochten ze daar niet bij staan, dan zijn ze mogelijk niet geïnstalleerd. Acrobat Reader kun je met wel vinden met Google,, Excel is wat lastiger, dat hoort bij Microsoft Office. Blijkbaar stond dat wel op je oude PC dus misschien heb je nog een cd waar het op staat. Anders kun je in Google Excel of Office Viewer proberen. Dat zal dan wel een programma opleveren  om de drukgeschiedenissen mee te bekijken.

Succes ermee.

Paul
Chocks away!

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2010, 15:42:07 »

hey paul,
excel en acrobat reader is allebei gelijk al op de computer geïnstalleerd maar alsnog kan ik het daarmee niet openen.
toch bedankt

jeroen ;)

cuppenh

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2010, 15:51:46 »

Als ik een bestand aanklik van de drukgeschiedenis word het eerst gedownload, waarna ik dat bestand aanklik om het te openen.
Als dat bij jou ook zo is moet je eens in de map "downloads" op de betreffende file met de rechter muisknop klikken. Er komt dan een menulijst met o.a. openen met...
Dat aanklikken en de juiste keuze selecteren of invullen.

Groetjes, Huub

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2010, 15:58:18 »

hoera probleem opgelost!
bedankt voor de hulp

jeroen ;)
Pagina's: [1]