Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: De Grote Arendsoog Quiz - Editie 2009 - Uitslag  (gelezen 11451 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
  • It's better to burn out than to fade away
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
De Grote Arendsoog Quiz - Editie 2009 - Uitslag
« Gepost op: 22 mei 2009, 10:53:01 »

Het was een titanenstrijd dit jaar. De moeilijkheidsgraad van de opgaven lag erg hoog en dat vertaalde zich naar het aantal uiteindelijke inzendingen. Twee deelnemers wisten het goede antwoord te vinden. Vervolgens is dan van belang hoeveel antwoorden zij niet of niet goed hadden. Beide deelnemers waren ook daarin exact hetzelfde (drie antwoorden niet). Het verschil was dus zeer klein, maar er kan er uiteindelijk maar n winnen. Zoals aangekondigd is uiteindelijk doorslaggevend wie de antwoorden als eerste heeft ingestuurd, en dat betekent dat....

(ROFFEL....)

Jurgen zijn titel prolongeert!!!!

Met een zeer eervolle vermelding voor Wim, die in principe gewoon net zo goed was. Bedankt voor je inzet Wim!

Jurgen zal binnenkort zijn extra tag krijgen als beloning voor zijn harde werk :)

En dan voor iedereen: de goede antwoorden (pagina nummers kunnen per druk verschillen)

1. g -> Togor (deel 17, p. 105-106)
2. z -> inktzwart (deel 54, p 69)
3. e -> Stevens (deel 12, p 88)
4. o -> Shotburn (deel 4, p. 75)
5. k -> Vicksburg (deel 48, p. 119)
6. u -> Cummy (deel 52, p. 86)
7. r -> Humber (deel 35, p. 112)
8. e -> Henswood (deel 33, p. 102)
9. l -> Lammy Norton (deel 63, p. 86)
10. s -> Williams (deel 1, p. 93)
11. k -> Mike (deel 42, p. 131)
12. e -> Doobey (deel 44, p. 73)

Wat met wat gepuzzel tot het woord leidde: GELUKSZOEKER

Deelnemers en andere enthousiastelingen: bedankt en tot de volgende editie :D

Danil
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re: De Grote Arendsoog Quiz - Editie 2009 - Uitslag
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2009, 11:54:49 »

Gefeliciteerd Jurgen!

Gelet op het aantal goede inzenders was-ie kennelijk ook met de extra aanwijzingen nog moeilijk genoeg. De aanwijzing bij 'Henswood' was overigens meesterlijk...

Met opgave 4 heb je nog een tekortkoming in mijn drukoverzicht aan het licht gebracht. In het namenoverzicht heb ik namelijk 'Shotburn' als ingenieur van de spoorwegmij genoteerd en niet als 'directeur'. Eerder in het boek, op pagina 29 (vergelijk ook de namenencyclopedie van Jurgen) wordt Shotburn inderdaad opgevoerd als 'ingenieur'.

Je zou ook kunnen spreken van een onnauwkeurigheid van de schrijver of een verspreking van de sheriff ;)

In het ontbreken van een aanknopingspunt zat wat mij betreft ook de moeilijkheid van de vragen 2, 6 en 11. Naar een gebeurtenis als 'rotsblokken in een kast' (vraag 1) kan je enigszins gericht zoeken maar 2, 6 en 11 kunnen eigenlijk uit elk van de 63 delen komen.

Danil, hartelijk dank voor de tijd en moeite die je weer in deze fraaie quiz hebt gestoken, ik heb me er in elk geval weer prima mee vermaakt!

Op naar de editie 2010?

Groeten,

Wim ;D

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
  • It's better to burn out than to fade away
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2009, 15:47:41 »

Grappig genoeg hadden jullie niet dezelfde vragen niet ingevuld
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2009, 22:46:34 »

Dank voor de felicitaties.

Ik moet zeggen dat ik de quiz lastiger vond dan die van vorig jaar. Dat heeft zich ook vertaald naar het aantal antwoorden dat ik inleverde. Die vraag 2, 6 en 11 konden inderdaad uit elk deel komen, al wist ik wel zeker dat ze van Paul Nowee waren. Maar dan heb je er evengoed nog 43 over.

Ik ga toch nog een klein beetje mierenneuken: het woord gelukszoeker bestaat sinds 2005 niet meer, als je gelukzoekers had gedaan, was het wel goed geweest.

(En Wim, dat van die 'ingenieur' is in jouw overzicht goed hoor. Shotburn zegt op het eind zelf dat hij de directie gaat adviseren om de lijn naar Dorwan te laten lopen. Dat zou hij niet zo gezegd hebben als hij zelf directeur was.)

Maar goed, al met al een leuke quiz en ik heb er zeer veel plezier aan beleefd.

Jurgen
Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.
Pagina's: [1]