Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Biggles  (gelezen 11971 keer)

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Biggles
« Reactie #15 Gepost op: 09 oktober 2010, 21:10:39 »

leuk dat er een biggles dag komt kun je biggles boeken ook nog kopen in de boeken winkel?

jeroen ;)

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #16 Gepost op: 09 oktober 2010, 21:20:50 »

Jazeker, we hebben (bijna) alle 96 Nederlandse pockets op voorraad. En een groot deel daarvan staat op internet: www.biggles.nl/nl en shop.biggles.nl.

Helaas zijn de boeken niet meer in de reguliere boekhandel te krijgen, wel in antiquariaten.

Paul
Chocks away!

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 14 november 2010, 22:43:54 »

Leuk nieuws, Paul! Hopen dat het net zo druk en gezellig wordt als op de Arendsoog Fandag.

Wim ;D

't Is al weer 2 weken geleden en het was net zo gezellig als de Arendsoog Fandag, maar wel minder druk. Er zijn dan ook nog flink wat exemplaren van Biggles trekt ten strijde beschikbaar in de Online Shop van de I.B.A.: shop.biggles.nl  Misschien een idee voor Sinterklaas?

Paul
« Laatst bewerkt op: 14 november 2010, 22:59:03 door Paul »
Chocks away!

The Rover

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 15 november 2010, 00:54:51 »

Biggles is zeker leuk.

Heb nu de hele serie.

En bedankt voor de tip.

Ik heb het nieuwe deeltje net besteld.

:)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 25 december 2010, 18:50:40 »

Zat net ff te lezen op de Biggels website. Er stond een link naar een wel heel bijzonder Biggles gerelateerd item op het NOS journaal ergens vorig jaar over een piloot die zijn vliegtuig in een boom liet landen.

De piloot was in moeilijkheden gekomen en herinnerde zich uit een Bigglesverhaal hoe die zijn machine een noodlanding in een boom liet maken en probeerde dat toen ook maar...

Zijn er toevallig die zulke ervaringen met Arendsoog hebben...?  8)

Wim ;D

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 25 december 2010, 21:38:27 »

Haha, Wim. Dat was mooi. Daar hebben we vorig jaar flink reclame mee gemaakt omdat een van de boeken waarin zo'n landing - een pannenkoeklanding - voorkomt net een paar maanden eerder was verschenen in het Nederlands (Biggles in Frankrijk dus). Ik kon me dat fragment maar al te goed herinneren.

Maar zo'n ervaringen met Arendsoog ken ik helaas niet.

Groeten,

Paul

Chocks away!

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 26 december 2010, 18:09:44 »

Toen ik de site nog wat verder bekeek zag ik dat jullie een forum hebben dat met dezelfde software gemaakt is als dit. Alleen de kleuren zijn anders.

Erg leuk, maar volgens mij is nog niet de hele Biggles fanclub lid...

Misschien moeten jullie de board titels in het Engels opzetten, wellicht dat je er de internationale Biggles fans mee lokt?

Wim ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2011, 18:39:05 »

Ik heb Paul ook al een tijdje niet meer gezien. Zou-ie zo druk met Biggles zijn...?

Wim ;D

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2011, 18:00:21 »

Je hebt gelijk, Wim. Ik ben inderdaad al een tijdje niet meer actief geweest, al heb ik wel alle berichten gevolgd. Helaas zijn de Biggles-boeken voorlopig even op, maar als we toestemming krijgen gaan we beginnen aan Comrades in arms, met nog een kort Biggles-verhaal erin. Alleen hebben we de verdeling al gemaakt. Als het zover komt, mag ik een Worrals verhaal en "A Routine Job" vertalen.

Groeten,

Paul
Chocks away!

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 11 september 2011, 01:54:33 »

Omdat we het vandaag tijdens de barbecue hadden over luisterboeken geef ik hier even de link naar het Engelstalige Biggles-verhaal dat een vrijwilliger van blindenbibliotheek een aantal jaren geleden voorlas op een I.B.A.-meeting

http://www.biggles.nl/nl/barry.html

Ik moet overigens de betreffende pagina nog aanpassen want de nieuwe uitgave is niet meer te krijgen in onze Shop. Overigens is dit verhaal in het Nederlands vertaald in het beruchte nr 32: Biggles van het Camel squadron.

Paul
Chocks away!

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 11 september 2011, 09:33:59 »

Omdat we het vandaag tijdens de barbecue hadden over luisterboeken

ik heb even gezocht, en kom dit fragment tegen

http://83.143.186.182/preview/417535_preview.mp3

Don Esteban (c)

SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 27 september 2011, 20:56:38 »

Jullie zullen het al wel begrepen hebben uit de wijziging van mijn profielplaatje, maar ik zal het toch ook even zeggen omdat ik weet dat ik hier niet de enige ben die Biggles leest: zondag 30 oktober presenteert de I.B.A. het boek Wapenbroeders.

Het boek bevat 6 korte verhalen, waaronder een Biggles-, een Worrals- en een Gimlet-verhaal plus nog 3 losse verhalen die geen deel uitmaken van een serie.

De presentatie is in de Bibliotheek van Amstelveen, Stadsplein 102.

We hebben trouwens wat afgekeken van de Fandag want ook wij hebben een gratis informatiemap voor de eerste 150 kopers. Met daarin meer dan 125 full colour illustraties uit de oorspronkelijke uitgave van 4 verhalen uit Wapenbroeders. Die ontstaansgeschiedenis is namelijk heel bijzonder.

Paul
« Laatst bewerkt op: 28 september 2011, 08:54:37 door Paul »
Chocks away!

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 27 september 2011, 23:55:04 »

Ha Paul,

Het is altijd een mooi moment als er weer iets verschijnt uit je favoriete serie, dat weten we uit ervaring 8)

Veel succes, en: verwachten jullie veel bezoekers?

Wim ;D

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 28 september 2011, 08:53:53 »

Dank je, Wim,

Dat hopen we natuurlijk wel. Ik ga nog een persbericht de wereld in helpen en nog flink wat reclame maken binnen de I.B.A. Die informatiemap is ook heel interessant. Daar zeg ik binnenkort nog wat meer over. Zelfs voor ons was het een grote verrassing dat er zo veel illustraties waren. Ik moet mezelf trouwens corrigeren: die map is gratis voor de eerste 150 kopers van Wapenbroeders, niet voor de eerste 150 bezoekers. We zitten in een bibliotheek dus dat zou lastig kunnen worden.

Groeten,

Paul
Chocks away!

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:46:15 »

30 oktkober nadert met rasse schreden. De informatiemap bij Wapenbroeders is inmiddels binnen en ik heb me laten vertellen dat het plaatje is geworden. De publiciteit begint ook te lopen. Afgelopen zaterdag hebben Wapenbroeders, de I.B.A. en mijn persoontje (willekeurige volgorde ;--) ) de boekenbijlage van de Volkskrant gehaald. Was een mooi opvallend artikel met 2 contrasterende omslagen ter illustratie. Alleen is de journalist wat slordig geweest: hij had het over 6 Biggles-verhalen in Wapenbroeders terwijl er maar 1 in staat, plus 5 andere verhalen, zoals ook in het persbericht stond en ik hem telefonisch vertelde. Maakt mij verder natuurlijk niet uit. 6 Biggles-verhalen verkoopt beter dan 1.

Bovendien zijn een aantal bestuursleden komende vrijdagochtend van 10 tot 11 te gast bij het tweede uur van  't Ochtendhumeur van Amsterdam FM. Die uitzending werd in het programma van afgelopen vrijdag al een paar keer leuk aangekondigd.

Dus ik ben heel benieuwd wat het zondag wordt. Als iemand nou niks te doen heeft zondag  ;D

Paul
Chocks away!
Pagina's: 1 [2] 3