Heel mooi die lijst. Ik blijf echter nog met het probleem zitten wat ik in een eerder bericht een aantal maanden terug al eens naar voren heb gebracht.
Vanaf deel 24 is Kresse de tekeningen gaan maken en hij zette meestal een jaartal (soms heel slecht leesbaar) bij die tekeningen.
Op basis van die tekeningen en jaartallen, zouden alle
delen vanaf deel 24 tot en met 39 een half jaar eerder verschenen moeten zijn dan genoemd in de lijst van Malmberg.
Ik denk niet dat het zo is. Vermoedelijk zijn de boeken ruim voor de uitgave datum geschreven en getekend.
Om echter alle twijfel op te ruimen moet Jack, als hij daar nog even tijd en zin in heeft, in zijn Pep's gaan kijken.
De arendsoog delen verschenen in de jaren zestig dacht ik altijd rond de kinderboeken week en met sinterklaas.
Ik vermoed dat een paar weken voor de kinderboeken week en sinterklaas advertenties in de Pep hebben gestaan, waarin aangekondigd werd dat er weer een nieuw arendsoog deel verschenen was.
Feitelijk hoeft er maar 1 boek op deze manier gecontroleerd te worden en dan weet je meteen of de huidige lijst goed is of dat alles een half jaar terug moet.
Ik ben benieuwd.
Peter